Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "KADLEC, Lukáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Coming-of-age: Dospívání jako žánr.Ondrušková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-16Bakalářská práce se věnuje filmovému žánru coming-of-age, který tematizuje dospívání. Cílem práce je v její první části vymezit žánr coming-of-age a pojmout jej z hlediska vývoje filmů o dospívání, které jsou v žánrových studiích často nazývány teen nebo youth filmy. Přes stručnou historii žánru a vysvětlení kultu teenagerství práce přejde k vymezení charakteristik žánru coming-of-age jako samostatného žánru, ve kterém dospívání není doprovodný prvek filmu, ale celým jeho těžištěm. Dále práce rozdělí coming-of-age filmy podle věkových kategorií protagonistů a vymezí cílovou skupinu žánru. Praktická část bakalářské práce bude analyzovat tři filmy žánru coming-of-age z různých kulturních prostředí: americký film Osmá třída (2018), venezuelský film Příšerný vlasy (2013) a francouzský film Kočičky (2020). K analýze jsou vybrány čtyři tematické okruhy, které jsou pro vybrané filmy společné: sebe-identita, vztah s rodiči a rebelie, sexualita a romantické zájmy a nová fáze dospělosti. Na základě této „tematické mřížky“ bude práce analyzovat práci s coming-of-age žánrem, ve kterém je stěžejní hrdinova duševní cesta od krize identity ke svému vyspělejšímu já. Na základě poznatků z analýz vytyčuje práce obecnější kritéria, jakými jde s žánrem coming-of-age pracovat, respektive jakým způsobem tematizovat přechod do protagonistovy duševní dospělosti. Práce se zaměřuje zejména na budování postavy dospívajícího protagonisty, je proto určená primárně autorům, které žánr coming-of-age zajímá a chtějí se mu věnovat ve své tvorbě.
- Sociopati nespí:Schmidt, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-15Práce Sociopati nespí: Kapitalismus spánku v americké kinematografii se zaměřuje na vyobrazení nespavosti v rámci tří filmů americké kinematografie převážně z druhé poloviny 20. století – TAXIKÁŘ (Taxi Driver, Martin Scorsese 1976), KLUB RVÁČŮ (Fight Club, David Fincher 1999) a INSOMNIE (Insomnia, Christopher Nolan 2002). Zaměřuji se na nespavost ze sociálně-společenského hlediska jakožto moderní nemoci institucionálního zřízení, nedůvěry ve stát apod. Rozebírám traumata a pocit viny jakožto zásadní prvek pro pochopení nespavosti u sociopatických jedinců vyobrazených ve všech třech filmech. Co jí přináší? Kde můžeme vysledovat onen problém? Jak jí postavy řeší, či jak se jim daří se s problémem vyrovnat? V závěru pak rozebírám zejména různé vlivy systému na spánek hlavních hrdinů a rozřešení jejich strastí v rámci děje.