Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "ČERNÍK, Roman"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Autentický člověk Jan PatočkaMrázek, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-27Práce je popisem realizace pedagogického projektu, který používá metod dramatu ve výuce filosofie. Jeho tématy jsou pravda, autenticita a Charta 77, s přihlédnutím k osobě a práci Jana Patočky. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je představen vznik projektu, příprava realizace, filosofická východiska a také rozbor metodiky dramatu ve filosofii. V praktické části je pak zaznamenán průběh projektu s poukazy na naplnění, či nenaplnění východisek z teoretické části. Klíčovou metodou práce je reflexe. Oborově stojí na pomezí pedagogiky, filosofie a divadla a jejím cílem je vyvodit z realizace projektu metodické závěry. Tyto závěry jsou postaveny na pedagogických i filosofických předpokladech. Práce může být inspirací pro pedagogy zabývající se spojením metod dramatu a jiných oborů ve výuce nebo pro pedagogy, hledající filosofická východiska své práce.
- Divadelní programy ve specifické skupiněDostálová, Doubravka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-04Práce obsahuje popis celodenních divadelních programů v neziskové organizaci Slunečnice, z.s., které se konaly jednou měsíčně v integrované skupině dospělých lidí s mentálním a kombinovaným postižením a dobrovolníků. Účelem těchto programů byl sociální a osobnostní rozvoj, seznámení se se základními divadelními technikami a s prací s příběhem a loutkou. Záměrem bylo i zprostředkovat prostor pro rozvíjení vlastního sebevědomí a vyjádření, či prezentování sebe sama před skupinou. Vyšším cílem bylo začlenění dobrovolníků do skupiny lidí s handicapem a naopak. Tedy smazání rozdílů a obohacení obou světů skrze vzájemný rozvoj kreativity a společné prožitky. Divadelní aktivity a hry jsou doplněny o eko artefiletické techniky a pobyt v přírodě za různého počasí.
- Ke spolupráci a empatii skrze příběhŘezáčová, Bára Meda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-27V této práci se zabývám formou dramatické výchovy, která směřuje primárně k osobnostně-sociálnímu rozvoji v problematické skupině, která se s dramatickou výchovou dříve nesetkala. V teoretické části se v začátku věnuji důvodům vzniku projektu, konkrétní formě dramatické výchovy, cílům, a popisu cílové skupiny. Dále se ale také snažím o obecný popis způsobů práce při projektu – od typu lekce, přes přístup pedagoga, po konkrétní metody a techniky. V praktické části popisuji průběh osmi lekcí dramaticko-výchovného projektu, které jsou zaměřené na rozvoj kooperace a vztahů v kolektivu.
- LINDA - Téma žaček bezpečně vyústěné v inscenační procesPalaščáková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-28Tato bakalářská práce zachycuje kolektivní tvorbu jedné ze tříd literárně dramatického oboru na Základní umělecké škole v Liberci. V práci jsou podrobně zachyceny a popsány jak jednotlivé fáze inscenačního procesu, tak i fáze, jež inscenační práci předcházely. Práce dále popisuje a rozvádí jednotlivé aspekty tvůrčího procesu se skupinou. Projekt je specifický především svou nepřímočarostí a maximálním ohledem na bezpečí kolektivu. Výsledný tvar obsahuje řadu obrazových metafor, interních spojitostí se skupinou, pracuje se symboly. Hlavním inscenačním klíčem je postupná proměna divadelního jazyka. Cílem práce je pojmenovat fáze procesu, metodicky zhodnotit své postupy, ale zároveň i představit vzniklý jevištní tvar v jeho současné podobě.
- Prohlubování empatie v interním dramatickovýchovném projektuGabrielová, Vanda(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-01Bakalářská práce mapuje přípravu dramatickovýchovného projektu s názvem „Síla empatie”, pro skupinu mládeže ve věku 15 - 20 let. Na empatii v této práci autorka nahlíží jako na schopnost, kterou lze tréninkem prohlubovat a rozvíjet. Tato schopnost umožňuje porozumění druhým lidem, ale i sobě samým. V přípravě jednotlivých lekcí se opírá o techniky aktivního naslouchání a o metodu nenásilné komunikace (NVC) představenou americkým psychologem a mediátorem Marshallem Rosenbergem. Pro dramatickovýchovný projekt využívá literární předlohy Blade Runner od Philipa K. Dicka.
- Tvorba inscenace na základě knihy Franka TashlinaŠindelář, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-04Tato práce je mým pokusem o zachycení ročního inscenačního procesu, který probíhal se skupinou pubescentů ve Středisku volného času Radovánek v Plzni. Cílem této bakalářské práce je popsat proces tvorby inscenace na základě jedné z knih Franka Tashlina, konkrétně knihy Medvěd, který nebyl. Ve své práci popisuji složení skupiny a její následné fungování v rámci procesu či práci s předlohou a tématy, které námi zvolená kniha nabízí. Věnuji se zde i improvizaci jakožto nástroji pro rozvoj divadelních dovedností a improvizaci jako inscenační metodě. Práce obsahuje můj vhled do inscenační tvorby od úplného začátku, tedy od práce se skupinou, přes práci s předlohou, až po prezentaci samotnou.
- Tvorba novocirkusové inscenace se skupinou dětí staršího školního věkuHejdová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-02Bakalářská práce se věnuje základním principům pedagogiky nového cirkusu a stanovení společných základů pro syntézu s dramatickou výchovou. Poukazuje na rozdílnosti mezi těmito dvěma obory, kterými se mohou vzájemně obohatit a rozšířit tak svůj edukační potenciál. Stěžejním bodem této práce mělo být ověření teoretických poznatků v praxi pomocí realizace tvůrčího projektu, v tomto případě tvorby novocirkusové inscenace s dětmi staršího školního věku. Avšak praktická realizace byla znemožněna nařízením vlády v důsledku trvající pandemie koronavirové infekce a zamýšlená inscenace nikdy nevznikla. Popis projektu je proto pojatý jako analýza přípravné fáze a teoretická rozvaha nad praktickým tvůrčím procesem.
- Výprava na severní pólLohniská, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-07Bakalářská práce se zabývá tvorbou a realizací bakalářského projektu v podobě dvoudenní dramaticko-výchovné dílny pro děti, které navštěvují kroužek divadla v DDM Stodůlky. Dílna byla vytvořena na základě knihy Martiny Skala: Medvídek Kuma. V první části popisuji teoretická a tematická východiska vedoucí k projektu, který se snaží vzbudit v dětech zájem o ohleduplnost vůči zvířatům a přírodě. Druhá a největší část práce je věnována samotnému projektu – jeho přípravě, popisu realizace a reflexi.
- Zakládání dívčího skautingu v ČecháchKverková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-27Tato bakalářská práce se zabývá workshopem, připraveným pro dívky ve věku 11-15 let, které jsou členkami organizace Junák – český skaut, z.s. Tématem workshopu je zakládání dívčího skautingu v Čechách. Následně popisuje a reflektuje jeho realizaci a zabývá se metodami a technikami dramatické výchovy, které byly v průběhu workshopu využity. Též krátce seznamuje čtenáře s počátky skautingu.