Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "MARTÍNKOVÁ, Nina"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Co se skrývá za veršiŘehůřková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-07Cíl této bakalářské práce je zprostředkování workshopu s názvem: Co se skrývá za veršem, který má účastníkům přiblížit poezii jako literární druh. Bakalářská práce obsahuje tematická a teoretická východiska, která vedou k realizaci projektu. Dále je popsán sám projekt, při kterém účastníci vstoupili do různých druhů poezie pomocí metod dramatické výchovy. Celý tento proces je řádně reflektován a zpětně hodnocen.
- Démonické bytosti Jizerských horKousalová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Těžištěm práce je návrh a realizace projektu, který seznamuje děti ve věku jedenácti až čtrnácti let s pověstmi Jizerských hor. Zaměřuje se na neznámou skupinu, která má různé, tedy i žádné zkušenosti s dramatickou výchovou. V průběhu lekcí by si děti měly osvojit základní metody a techniky dramatické výchovy a rozvíjet schopnost spolupráce ve skupině. Dále by se měly zevrubně seznámit, pomocí regionálních pověstí, se strašidly Jizerských hor.
- Inscenační práce s dětským souborem - Dáte si jablíčko?Dojčánová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-05Obsahem této bakalářské práce zmapování a popis tvůrčí činnosti dětské skupiny z literárně-dramatického oboru na Základní umělecké škole Karla Malicha v Holicích. Práce se zabývá průběhem inscenačního procesu během tří měsíců. V jednotlivých kapitolách je popsána analýza předlohy, tvarování situací, prezentace inscenace a její reflexe. Součástí práce je podrobná charakteristika jednotlivých členů skupiny. Inscenace je inspirovaná povídkou Zimní řez z knihy Příšerné příběhy strýce Montaguea a pokouší se spojovat žánr hororu a komedie. V rámci inscenační práce se účastníci zabývají tématem podivínství a na jeho základě vyloučení z kolektivu. Téma objevují ve zkoumaném příběhu, ke kterému během inscenačního procesu přistupují autorsky.
- Inscenační proces s dívčím kolektivem ve věku pubertySittová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-11Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dívčím kolektivem ve věku puberty. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, od níž se odvíjí volba tématu a literární předlohy. Předlohou se stala pohádka Karla Šiktance Království krasavic. Tento text je v práci podroben dramaturgické analýze. Při dramatizaci textu došlo k velmi výrazným zásahům do původní fabule pohádky. Scénář, jehož vznik je v práci zachycen, lze považovat spíše za autorskou práci na motivy Šiktancovy pohádky. Vznikal ve spolupráci s dívkami ze skupiny a současně s ním se vyvíjela i základní představa inscenačního klíče, jevištních prostředků atd. Práce podrobně popisuje, jak se formovala podoba jednotlivých postav, scény, kostýmů, masek, rekvizit, hudby atd., až do prvního uvedení inscenace Království Černé růže a jeho reflexi.
- Poetický večer pro nejmenšíJedličková, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-09Ve své bakalářské práci popisuji svůj projekt. Ten jsem vytvářela se středoškolskými studenty, žáky literárně - dramatického oboru na základní umělecké škole. A mým záměrem bylo pracovat s uměleckým přednesem. Od poetického večera pro dospělé jsme se nakonec nasměrovali k nové cílové skupině, a to k dětem v mateřských školách. Po složité cestě za výběrem těch správných textů pro náš pořad, jsme se nakonec dostali, k původně folklórním, pohádkám a říkadlům sebraným a sepsaným Karlem Jaromírem Erbenem. Z nich jsme vytvořili krátké představení, založené z větší části na vyprávění pohádek dětem. Chtěli jsme jim přiblížit klasické pohádky, jako základ naší moderní a současné literatury pro děti. Zařadili jsme tam též původně lidová říkadla, základ dětských říkadel a poezie, která děti oceňují pro jejich typický rytmus, humor a hravost. Snažila jsem se zaznamenat proces celého našeho snažení a přinést postřehy, poznatky a závěry, ke kterým jsme v jeho průběhu došli.
- Seznamujeme se s recitacíHadravová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-27Cílem této bakalářské práce je pojmenovat a přiblížit výchozí jevy disciplíny přednesu. Na jejich základě je pak sestavena série osmi lekcí, jíž se účastní skupina dětí ve věku prvního stupně základní školy. Děti společně s texty, k nimž se postupně přidávají další a další prvky, prochází vývojem v rámci základního porozumění této problematice. Na konci bloku dílen proběhne veřejné recitační vystoupení na půdě školy či v obvodním kole recitační přehlídky.
- Skvostná země na pomezí divadla poezieKaplanová, Oksana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-05Tato bakalářská práce se zaměřuje na vznik (a posléze vývoj) inscenace Skvostná země, která vychází ze stejnojmenné knižní předlohy spisovatelky Grace McCleen. Inscenaci tvořil soubor Slepé střevo z literárně-dramatického oddělení ZUŠ Louny, který se skládal ze studentů ve věku šestnáct až devatenáct let. Práce popisuje proces kolektivního hledání a zkoušení, které mj. využívá principů divadla poezie a kde by se za „hlavní divadelní složku“ mohla považovat cíleně zvolená obrazivost a symbolika. V rámci využití různých přístupů a postupů, často se slučujících právě v divadle poezie, se tak inscenace tvarem i žánrem dostává na jakési divadelní pomezí. Výstupem této práce je mj. popis, dílčí analýza a reflexe zvoleného pedagogicko-tvůrčího procesu a osvětlení přístupu k látce, kterou jsme se zabývali po dobu dvou let.
- Voiceband a folklorní souborHorká Šeplavá, Diana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-27Bakalářská práce Voiceband a folklorní soubor teoreticky mapuje možnosti využití principů voicebandu v dramaticko-výchovné práci a prakticky je ověřuje skrze víkendovou dílnu se skupinou dětí z folklorního souboru. Teoretická část vysvětluje pojem voiceband, předkládá inspirační zdroje tohoto uměleckého tvaru a nachází umělecké principy, na kterých je založen. Práce dává tyto umělecké principy do souvislosti s dramaticko-výchovnou prací a jejími cíli. Praktická část práce uvádí plán a hodnotí realizaci víkendové dílny pro skupinu dětí z folklorního souboru Notičky. Projekt stojí na metodách a technikách směřujících k voicebandu jako uměleckému dílu a zároveň projekt používá principy voicebandu jako techniky dramaticko-výchovné práce. Praktická část podává také zprávu o vývoji a cílech projektu v závislosti na skupině. Praktická část zároveň předkládá pedagogické a metodické postupy autorky práce, začínající pedagožky, které vedly k naplnění cílů i se mohly stát určitou překážkou na cestě k vytyčeným cílům.