Katedra bicích nástrojů / Department of Percussion Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra bicích nástrojů / Department of Percussion Instruments podle oponent "BARTOŇ, Hanuš"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- KoncertKoubek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-31
- VibrafonKasal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Jednotlivé kapitoly přináší přehled o rozdělení idiofonů. Nastiňují historii vibrafonu a jeho počátky, až po popis nástroje. Snažil jsem se najít různé výrobce vibrafonu po celém světě. Zabývám se způsobem hry, druhy paliček a jejich techniky držení. Shromáždil jsem seznam nejdůležitějších a nejvýznamnějších hráčů vibrafonu od jeho počátku až po současnost, a to jak interprety ve světě tak i v České republice. Poslední kapitola obsahuje výběr skladeb (různých žánrů) různého provedení určených pro vibrafon. Při práci jsem získal mnoho cenných informací od pedagogů na melodické nástroje a především specialistů na vibrafon, interpretů a studentů. Věřím, že vibrafon a další zatím nepříliš známé bicí nástroje budou mezi veřejností v České republice čím dál známější a oblíbenější. A to na takové úrovni, aby se naši interpreti mohli rovnat ve větší míře s kvalitou interpretů zahraničních.
- Vývoj nároků na interpretaci děl českých skladatelů pro bicí nástroje od 60.let 20.stol. po současnostVeselý, Šimon(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-01Tato diplomová práce pojednává o rostoucí tendenci skladatelů české artificiální hudby od 60. let 20. století až po současnost objevovat nové technické možnosti bicích nástrojů a následně je aplikovat do tvůrčího procesu. Práce obsahuje několik poznámek k historickému přehodnocování bicího nástroje jakožto kompozičního činitele v rukou skladatele a jeho emancipace v tvorbě českých skladatelů. Práce obsahuje několik teoretických a interpretačních analýz, konkrétně analýzy děl Miloslava Kabeláče, Marka Kopelenta a Daniela Chudovského. Cílem práce je poukázat na prohlubující se nároky na interpretaci děl soudobé hudby pro bicí nástroje, ale také na rezonující pluralitu a otevřenost různých skladatelských osobností vybraného období.