Katedra bicích nástrojů / Department of Percussion Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra bicích nástrojů / Department of Percussion Instruments podle oponent "MATOUŠEK, Vlastislav"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bicí nástroje severských zemí EvropyBrabec, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-15Cílem práce je zmapovat historii a současnost bicích nástrojů nacházejících se v severských oblastech Evropy. Je také důležité se zaměřit na způsoby a účely jejich využití. Pro plnohodnotné pochopení způsobu využití bude třeba nahlédnout do mysticismu starých národů, které tato odlehlá místa Evropy obývaly.
- Bicí nástroje v ÁzerbajdžánuPashayev, Mikhail(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-11Tématem této bakalářské práce jsou Bicí nástroje v Ázerbajdžánu. Práci rozděluji do tří kapitol. V první kapitole píši o historiografii ázerbájdžánských národních hudebních nástrojů, seznamuji čtenáře s bicími nástroji existujícími v Ázerbájdžánu. Ve druhé kapitole popisuji nejpoužívanější ázerbájdžánské bicí nástroje. Třetí kapitola je věnována formování a rozvoji moderní vědy o ázerbájdžánských lidových nástrojích. Jako přílohu přikládám CD s hudebními ukázkami bicích nástrojů, ázerbajdžánské lidové hudby a fotografiemi bicích nástrojů.
- Bicí nástroje ve vybraných skladbách Igora StravinskéhoKoubek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-18Tato diplomová práce se zabývá úlohou bicích nástrojů v několika nejvýznamnějších dílech velkého ruského skladatele 20. století Igora Stravinského. Páteř práce tvoří rozbory, které si kladou za cíl především popsat, analyzovat a zhodnotit úlohu bicích nástrojů v těchto skladbách. Každá kapitola této práce se věnuje jedné analyzované skladbě. Vnitřní členění těchto kapitol zůstává prakticky neměnné: úvod vždy patří obecným informacím o rozebírané skladbě, z nichž se čtenář dozví okolnosti jejího vzniku, jaký byl autorův kompoziční záměr, na čí popud nebo objednávku dílo vzniklo, datum premiéry apod. Stěžejní část kapitoly pochopitelně tvoří vlastní rozbor skladby, který jsem pojal zejména jako analýzu technické obtížnosti jednotlivých partů bicích nástrojů, přiblížení problematiky jejich vzájemné souhry, případně jejich souhry s jinými hudebními nástroji či nástrojovými skupinami. A právě celková komplikovanost hudební řeči Igora Stravinského, střídání nepravidelných taktů rychle za sebou a velké obsazení bicích nástrojů mě vedly k tomu, že jsem si pro svou práci vybral právě těchto několik skladeb, které jsou podle mého názoru skladbami nejvýznamnějšími, nejčastěji prováděnými a z pohledu hráče na bicí nástroje nejzajímavějšími a pro dobré zvládnutí problematiky orchestrální hry pro bicistu i nejdůležitějšími. V příloze umístěné na konci této magisterské práce také předkládám notové příklady názorně popisující konkrétní analyzované problémy a situace. Význam takto koncipované práce spočívá hned v několika rovinách: 1) Stane se důležitým informačním pramenem nejen pro profesionální hráče na bicí nástroje ale také pro dirigenty, kteří budou provádět některou z následně rozebíraných Stravinského skladeb. 2) Může se stát zdrojem informací i pro hudební badatele nebo aranžéry. 3) Pozitivum této práce vidím i ve skutečnosti, že je celá psána z pohledu aktivního hráče na bicí nástroje, neboť dobrá znalost problematiky hry na bicí nástroje umožňuje analyzovat skladby Igora Stravinského i z hlediska interpretačních nároků na hráče.
- Etnické bicí nástrojeMohr, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-09
- Gamelan v České republiceDiviš, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-11V bakalářské práci se věnuji tématu gamelanu v České republice. V úvodu práce po-jednávám o obecné historii a popisu gamelanu. Dále pak zmiňuji fyzické osoby a insti-tuce, jež vlastní dané nástroje a nechali si je dovézt do České republiky. Zaměřil jsem se na popis nástrojů a jejich aktivní využití, tedy na to, kdy a kde byl daný gamelan po-užíván. Na závěr bylo mým cílem udělat rozhovory s lektory, kteří vedli či stále vedou gamelan na Indonéské ambasádě v Praze. Podařilo se mi zrealizovat čtyři rozhovory. Tato práce má pomoci zvýšit povědomí o gamelanu v České republice a poskytnout informace pro případné další použití nástrojů.
- Rámové bubny - historie a současnostRehberger, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-08Cílem práce je seznámit čtenáře s historií a vývojem rámových bubnů, i způsoby jejich využití v minulosti i v současném hudebním myšlení. Pro plnohodnotné využití možností tohoto nástroje je užitečné pochopit zákonitosti vývoje jeho výroby i technik hry. V neposlední řadě se práce pokouší také o přehled a popis alespoň hlavní části z nepřeberného množství variant rámových bubnů používaných v současnosti a vhled do nejednotného názvosloví.
- Tomáš Koubek-magisterský koncertKoubek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-18