Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "KLIMT, Aurel"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Adaptácia knihy v detskom animovanom filmeMatejovičová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-14Táto práca sa venuje analýze adaptácie detskej knihy v animovanom filme. Cez osem príkladov z Československa, a moderných Českých prác skúma, ako sa adaptácia vyvinula a ako diela pôsobia na divákov cez divácke a knižné recenzie. Ďalej porovnáva jednotlivé diela s predlohou a analyzuje ich rozdiely. Zároveň v nej zdieľam vlastné skúsenosti s tvorbou adaptácie knihy do krátkeho animovaného filmu.
- Anime - charakteristika animačního styluHájek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-19Ve své práci se zaměřuji na charakter animace v japonském animovaném filmu - anime. Práce je rozdělena do několika kapitol, které dohromady tvoří uzavřený celek a odpovídají tak na mnou vybrané téma bakalářské práce. V každé kapitole se věnuji jednomu z charakteristických rysů, od historie, výrazové prostředky až po výtvarné pomůcky manga kreslířů. Práce je určena nejen pro animátory, kteří chtějí rozšířit své obzory, ale také pro laiky, kteří se o tento výjimečný specifický druh umění pouze zajímají.
- Bakalářský film: DušičkyBohuslav, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Je 2.listopadu, dušičky, uctvívání pámátky všech zesmulých a jejich duší.
- Biografie 50ti českých tvůrců animovaného filmuBarta, František(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-23Účelem bakalářské práce je zmapování biografie 50ti tvůrců v oblasti českého animovaného filmu. Práce bude součástí široké databáze FAMU.
- Digitální komiksZajíčková, Žofie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-16Cílem této práce je přiblížit prostředí digitálního komiksu a podívat se jaké výrazové prostředky toto nové médium používá, jaké jsou jeho specifické kvality. Práce by měla osvětlit, co si pod pojmem digitální komiks můžeme představit. Nastínit možnou problematiku kolem komiksů, které byly převedeny do digitální formy až po jejich uvedení jakožto klasických komiksů v knižní podobě. Poté se snažím analyzovat několik děl, která byla navrhnuta přímo pro digitální prostředí. Nakonec tato díla porovnávám s klasickými komiksy a snažím se najít, co je pro ně specifické. Také hledám odpověď na otázku, na jakých základech stojí ty digitální komiksy, které neztratily charakteristiky svého původního komiksového média a současně byly schopny absorbovat média nová.
- Historie a vývoj videohry s důrazem na využití animaceDolejší, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-19Tato bakalářská práce se zabývá historií a vývojem videohry s důrazem na její animační stránku. Práce je členěná do čtyř kapitol. První kapitola se snaží osvětlit pojem "videohra". Druhá kapitola popisuje vývoj tohoto média - od jeho vzniku až po současnost - a dotýká se i trendů, které ho dnes provázejí. Ve třetí kapitole práce předkládá výčet nejdůležitějších žánrů v současné herní produkci a u každého z nich nastiňuje i typické rysy využití animace. Na závěr se pak snaží zahrnout videohru mezi ostatní média.
- Komiksové adaptace ve filmuKraus, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-22Tato bakalářská práce se zabývá vztahem mezi komiksem a jeho hranou či animovanou filmovou adaptací. Klade si otázku, zda a proč komiks a film, využívající na první pohled obdobné vizuální i narativní postupy, mohou koexistovat spolu. Porovnává obě média a zkoumá, jakým způsobem se komiks převádí do filmové podoby. Vzhledem k velkému množství filmových adaptací komiksů se práce omezuje pouze na tvorbu Mika Mignoly. Jako výzkumná metoda byla zvolena komparace, zaměřující se na jednotlivé aspekty komiksu a filmu. Z práce vyplývá, že komiks a film jsou přes zdánlivou vnější podobnost média natolik odlišná, že budou v dohledné době i nadále koexistovat ve stejném prostoru.
- Použití herce a lidského těla v současné animované tvorbě (2000 léta)Kashcheeva, Daria(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Jak se dá používat herce, lidské tělo a lidskou mimiku v animovaném filmu? Jakým způsobem se da použit herce v animovaném filmu? Jaké problémy mohou vzniknout během natáčení? Jaké výhody přináší herec v animovaný film? Jaké byly vynalezené techniky pro animaci lidského těla a kombinaci s jinými technikami animace? Práce je zaměřená na filmy 2000 let, a zkoumá současné trendy použití herce v animovaném filmu.
- Řízení produkce animovaného díla v 21.stoletíFišer, Mikoláš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-20V této práci se věnuji decentralizaci produkce animovaného díla. V práci zkoumám historii decentralizace v evropském koprodukčním prostředí a její rozdíly s americkým studiovým systémem. Práce srovnává postup producenta ve studiu a sólového producenta. Mapuje výhody a míru možné decentralizace v produkci animovaného díla. Dále se zběžně věnuje adaptaci studií na opatření zavedená v období pandemie Covid-19. Na základě rozhovorů s evropskými producenty nakonec odpovídá na otázku, zda budoucnost produkce animovaného díla závisí na decentralizaci.
- Rozbor zobrazení těl hlavních postav filmu InnocencePark, Soyoung(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-19Ta práce je uvažování o představení těl osob z filmů Osii Mamoru "Ghost in the Shell" a následující "Innocence". Práce je uvažována přes tři kategorie, zejména způsob zobrazení ženských těl(protagonista Kusanagi a Sexroid), vyjadřování kriminálníků, kteří jsou týž sílou bez vlastních těl(Puppetmaster a Hacker Kim), vyjadřování přizpůsobivých těl ve systému (Bato a Togusa).
- Stanice smrtiPark, Soyoung(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-19Je příběh o samostatnosti Novy, která je učednice Mago obsluhuje mrtvé lide, aby k další cestě po smrti dál prošli. V místnosti pojmenována Stanice smrti, Nova se opakovaně učí, jak má správně zamíchat, nebo jak má odnest korálky, ve které se měnili mrtví lidi. Když Nova stojí před smrti Mago, teprve přijde jeden krok na růst jejího života.
- Studio PixarProvazníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-23Tato bakalářská práce si klade za cíl obecně zmapovat tvorbu studia Pixar a pohledem do historie a vývoje studia podat základní faktický přehled o jeho filmografii. Dále se zde pokouším objasnit strukturu studia a jeho přístup k vlastní organizaci a řízení vlastního kreativního potenciálu. Obecným rozborem dramaturgických a formálních aspektů filmů studia jako jednoho celku se snažím charakterizovat specifičnost tvorby studia.
- Stylizace charakterů v animaciSekela, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-18Abstrakce(ve smyslu zjednodušení) a hyperrealismus jsou protipóly, které s sebou nesou určitá specifika ve vyjadřování. Oba směry mají své možnosti z hlediska dramatické srozumitelnosti. V této práci chci zkoumat možnosti charakterové animace v souvislosti s mírou popisnosti postav, od jednoduchých po hyperrealistické. Dále pak v souvislosti s výtvarnou formou, co která umožňuje a kde jsou naopak její úskalí. Na závěr budu specifikovat svůj vlastní přístup k této problematice, směr kterým se vydávám, a který preferuji.
- Swimming poolHetmerová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-18Animovaný film o nočním setkání dvou plavců, kteří po společném večeru v bazénu zjištují, že oba patří mezi společensky nepřijatelné jedince. Vzniká pouto, které i přes rozdílnost jejich fyzické podoby se změní v lásku.
- Využití herecké akce v animaciBerger, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-18V této práci charakterizuji a porovnávám technologie, díky nimž se v současnosti stírají hranice mezi animovaným a hraným filmem. Od tradiční rotoskopie k nejmodernějším podobám performance capture, využívaným především v hraném trikovém filmu. Tyto exaktní, poloautomatické metody konfrontuji s příklady ruční animace, které rovněž bohatě využívají předehraných videoreferencí. Uvádím konkrétní filmové tituly, na nichž demonstruji více či méně vydařené přístupy a metody. Namísto technologické problematiky se zde zabývám spíš přístupem estetickým, konkrétně animací a designem charakterů v různých podobách mezi naprostým realismem a silnou stylizací. Poukazuji především na problematičnost doslovného přepisu herecké akce do animované podoby se všemi úskalími, které z této náročné techniky logicky vyplývají.
- Vývoj animace v počítačových hráchKolegar, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-18V této práci je chronologicky popsán vznik základních cest, jimiž se ubírala animace a grafická podoba her od doby vzniku prvních počítačů po současnost. Každá kapitola je věnovaná určité technologii, je v ní nastíněn princip, jakým pracuje s obrazem a způsob, jakým zprostředkovává jeho animaci.