Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "SVÁROVSKÝ, Leoš"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 10. symfonie Jaromíra Podešvy v kontextu jeho života a dílaKománek, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-13Práce si vytkla za cíl představit odborné veřejnosti poslední, desátou symfonii českého skladatele Jaromíra Podešvy, která stejně jako většina jeho symfonií ( vyjma třetí a čtvrté) dosud nevyšla tiskem. Věnuje se také částečně Podešvově teoretiskému dílu s blizším zacílením na skladatelovu koncepci symfonické paralely a jeho kompoziční metodu totální dodekafonie. Práce se také snaží podat ucelený přehled dostupnosti ostatních symfonických partitur a nahrávek a v neposlední řadě představit Jaromíra Podešvu jako uměleckou osobnost , která si zaslouží respekt a pozornost odborné veřejnosti.
- Andrea Krausová: Magisterský koncertKrausová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11
- Koncert se symfonickým orchestremKlecker, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-06-04
- Koncertní předehra jako svébytný druh programní hudby se zřetelem k Mendelssohnově předehřePapežová Erlebachová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-12Tato práce se zaměřuje na žánr koncertní předehry, a to především na ty autory, kteří se jako první zabývali její tvorbou a přispěli tak k jejímu rozvoji. Úvodní část práce utváří ucelený přehled o vývoji koncertní předehry jako samostatné skladby, a to od dob jejího vzniku v období raného romantismu až po autory 20. století. S ohledem na rozsah se tato práce soustředí zejména na předehry, které nebyly původně určeny pro jevištní produkci (operní předehry a předehry ke scénické hudbě jsou zde jen zmíněny). Hlavní část této práce je zaměřena na koncertní předehry F. Mendelssohna Bartholdyho, a to zejména na předehru „Pohádka o krásné Meluzíně“. Závěrečná část práce pojednává o koncertních předehrách Mendelssohnových současníků – F. Schuberta, R. Schumanna, C. M. Webera a také částečně H. Berlioze.
- Leoš Janáček : Glagolská mšeKružík, Robert(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-02Skladby Leoše Janáčka mně byly vždy velmi blízké. Vyrůstal jsem při jejich poslechu a mnohokrát jsem jako dítě vyslechl opery v Janáčkově divadle, kde můj otec dlouhá léta působil. Proto se s velkým zájmem nořím do díla Glagolská mše, jelikož jsem si také jistý, že je to nosný materiál pro napsání diplomové práce. V této práci se budu zaměřovat z největší části na srovnání interpretací, protože interpretovat Janáčka lze, jak nám ukázal čas, mnohými způsoby a jen těžko lze určit, který je ten správný. Jakožto brněnský rodák mám blízko k " brněnské" tradici provozování mistrovských děl. Především se tedy zaměřím na srovnání brněnské tradice s interpretací Sira Charlese Macherrase, jenž se zasloužil o propagaci Janáčkovy hudby ve světě.
- Marek Vorlíček - magisterský koncertVorlíček, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)
- R.Schumann a jeho vliv na J. Brahmse s přihlédnutím k Brahmsovým klavírním koncertůmŠtefan, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-11Diplomová práce se zabývá dvěma významnými romantickými skladateli. Osobností a životem Roberta Schumanna a vlivem na Johannesa Brahmse. Práce je členěna do dvou kapitol. První kapitola přináší informace o životě a díle R. Schumanna. Rovněž popisuje příchod mladého Johannesa Brahmse do Düsseldorfu a Schumannův postoj k Brahmsovi i jejich vzájemný vztah. Druhá kapitola se zaobírá Schumannovým vlivem v Brahmsových dílech a zkoumá také jeho vliv na Brahmsovy klavírní koncerty. Schumannův osud byl tragický. Brahms byl Schumannově životnímu konci nepřímým svědkem a zanechalo to v něm hluboké vzpomínky, které v Brahmsových dílech najdeme po celý život.
- Rozhlasové a televizní opery Bohuslava MartinůBrauner, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-02Tato magisterská práce se věnuje rozhlasovým a televizním operám Bohuslava Martinů. V úvodu své práce pojednávám o vztahu Bohuslava Martinů a hudebního divadla.V následujících kapitolách se věnuji rozhlasovým a televizním operám. V poslední kapitole uvádím příklady jeho hudební filmové tvorby. Použitou literaturu a prameny uvádím v závěru práce.
- Symfonická tvorba Zdeňka FibichaŽidek, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Práce Symfonická tvorba Zdeňka Fibicha pojednává analyticky i synteticky o velmi pozoruhodné a dnes téměř zapomenuté kapitole české romantické orchestrální tvorby. Vedle formálních a obsahových rozborů jednotlivých děl a kontextu jejich vzniku se zabývá i aspekty a možnostmi jejich dramaturgické použitelnosti v současné době.
- Úloha dirigenta při práci s orchestry různých typůIwasaki, Chuhei(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-11Tato diplomová práce pojednává o dirigentské úloze a zabývá se tím, jak se tato úloha liší při práci dirigenta s různými orchestry. Pro nalezení odpovídajících charakteristik dirigentovy úlohy se práce věnuje rozboru jeho práce s několika typy orchestrů, které jsou v práci zastoupeny konkrétními příklady. Na základě rozboru vybraných koncertních programů a jejich přípravy jsou nalezeny mnohé rozdíly, které poukazují na specifičnost dirigentovy úlohy ovlivněné mnoha rozličnými okolnosti.