Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "JÍCHA, Marek"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 28
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 19.9Adam, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Tato bakalářská práce se zabývá studií osvětlovacího systému Cine Reflect Lighting System a jeho schopnosti přistupovat k osvětlení scény zcela odlišným způsobem. První část práce shrnuje výhody a nevýhody zrcadlových systémů, čímž může pomoci kameramanům při volbě správné osvětlovací technologie snímaného filmu. Druhá část bakalářské práce je zaměřena na použití CRLS ve filmech Michaela Hanekeho, zejména v jeho dobovém snímku Bílá Stuha (2009).
- Bakalářský film: SenLászló, György István(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Stará paní se každý měsíc vrácí do své minulosti...
- Bakalářský film: SenSouček, Prokop(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Příběh o malé dívce a jejím snu, který již dávno není skutečností.
- Bakalářský film: SenFilip, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Film o sexu, drogách a práci.
- Bakalářský film: SenMilota, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Muž nalezne krabičku cigaret. Doma zjistí, že kromět cigaret je uvnitř krabičky i složená fotografie ženy které není vidět do tváře. Muž o ženě sní, ve snech jí stále nemůže pohledět do tváře. Ve snu objeví stejnou krabičku od cigaret. Je v ní vizitka. Muž se probere ze snění a jde na adresu uvedenou na vizitce. Ocitne se před nevěstincem. Chvíli váhá, ale pak jde dovnitř.
- Digitální kino a DCPVotýpka, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-20Tato práce pojednává o cestě výroby digitální filmové kopie DCP a možnostech její prezentace v kvalitním digitálním kině standardu DCI. Zprvu se zabývá obecnými úvahami nad moderními médii a vývojem sdělovacích prostředků a posléze komplexně zkoumá problematiku celého výrobního řetězce a jednotlivých aspektů, které mají vliv na výsledek úspěšného zpracování a předvedení díla v co možná nejvyšší estetické kvalitě. Práce přistupuje k otázkám vyvíjejícího se standardu digitálního kina objektivně i subjektivně. Snaží se popsat veškerou související problematiku. Hledět do budoucna a snažit se poučit z chyb minulých, např. omezených možností televizního sdělování a končícího fenoménu filmové kopie. Práce upozorňuje na smysl otázek spjatých s digitální kinematografií a vysokým rozlišením 2K a 4K, jež nahrazuje vysoce kvalitní standard 35mm kopie. Norma DCI, kterou se nyní promítání řídí, má poměrně velkou toleranci, která způsobuje možnost nedokonale vybavených a nastavených kin. Role kameramana tedy končí opět tam, kde jeho práce obvykle začíná, u stroje, který mění binární kód na analogový proud paprsků tvořících na filmovém plátně perfektní obraz. Velmi podstatnou částí této práce je její praktická část, výzkum provedený v pěti institucích, kterým byl dodán test DCP, jež byl zdokonalován na základě konzultací s operátory těchto jednotlivých Postprodukcí v Praze a následně jimi proveden export do kontejneru DCP2K pro další zkoumání. Technická příloha testu je na přiloženém DVD.
- Digitální velkoformátový senzor a jeho vliv na hloubku ostrosti při současném vyprávění filmuSantos Núñez, Patricia Andreina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-22Bakalářská práce se zabývá možností využití rozměrů digitálních "velkoformátových" kamerových senzorů a jejich následného použití a vlivu na hloubku ostrosti v současné kinematografii. V první části této práce je vysvětlen vývoj velkoformátového senzoru, teoretické základy, ovlivnění hloubky ostrosti ostatními elementy a jejich současné použití. Teoretické informace a znalosti jsou dále uplatněny při následné analýze. Praktická část spočívá v jejich realizaci během kamerových testů zaměřených na použití různých velikostí senzorů a zásadního vlivu na hloubku ostrosti. Vyhodnocením testu je poukázáno, do jaké míry ovlivňují jednotlivé velikosti formátu senzoru ostatní elementy, jako je hloubka ostrosti, úhel pohledu a ohnisková vzdálenost.
- Evoluce estetiky osvětlování v průběhu desetiletí: Robert ElswitDameska, Dona(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Záměrem této práce je představit estetický vývoj filmového osvětlení v průběhu desetiletí, v období mezi lety 1990 a 2019, a to v tvorbě kameramana Roberta Elswita. Metoda k dosažení závěru zahrnuje souběžné chronologické prozkoumání a porovnání opusu kameramana a také dominantních trendů filmového svícení v Hollywoodu jednotlivých dekád. Výsledkem práce by bylo stanovení odpovědí na otázky, jak se Elswitův přístup k filmovému osvětlení vyvinul z hlediska jeho individuálního uměleckého růstu a rovněž o tom, jak či zda byl ovlivněn změnami a trendy filmového průmyslu v průběhu daného období.
- Odebráno
- Kameramanské postupy ve filmech Stanleyho KubrickaTeysslerová, Yvona(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Bakalářská práce zabývající se vizuálními koncepcemi ve filmech Stanleyho Kubricka s konkrétními ukázkami na třech jeho dílech.
- Kolorování na platformě Apple MacintoshGunaratna, Vidu(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-17Tato bakalářská práce pojednává o principech a postupech kolorování digitálního kinematografického obrazu na platformě Apple Macintosh v aplikacích Final Cut Pro a Color. Snaží se obsáhnout důležité aspekty digitálního obrazu, které je nutné znát před tím, než se přistoupí k jeho kolorování. Popisuje uspořádání správného pracovního prostředí daného různými technickými standardy a s ohledem na zrakové vnímání. Seznamuje s nástroji tonální a barevné korekce obrazu jako jsou zdiv, gama, zisk, masky apod., a vysvětluje jejich použití. Dále prakticky vysvětluje postupy primární a sekundární korekce. V neposlední řadě obrací pozornost na specifickou metodu kolorování prováděnou ve Final Cutu Pro vypracovanou kameramanem Markem Jíchou AČK, kterou používá jak k výuce Kolorování na FAMU, tak ve svém profesionálním životě.
- MícaKohout, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Krátký film na zadání tipu Sen katedry kamery o osamoceném muži a jeho kočce Míce, jež jednoho rána uteče.
- Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředek.Kainrathová, Edita(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Vysvětlení ostrosti a neostrosti z hlediska fyzikálních vlastností oka, použití tohoto jevu v kinematografii, vyjadřování různých emocí zpětným působením na diváka.
- SenHubač, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Režijním záměrem bylo natočit bakalářský film na základě skutečné události tak, aby vyprávěný příběh působil maximálně autenticky a neztratil nic ze svého pravdivého dramatického náboje. Krátký film vypráví příběh dívky, která po cestě do Itálie přichází o ledvinu.
- SenVančura, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17
- SenSkriečka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Cílem této práce je zmapovat situace, ve kterých lze při natáčení použít více než jednu kameru. V tomto textu bych chtěl upozornit na fakt, že natáčení více kamerami není jen doménou televizní obrazovky, a že kromě úspory času, může přinést novou kvalitu i do jiných kinematografických děl, jako jsou celovečerní hraný film, nebo dokumentární film. Největší prostor bude věnován hrané tvorbě, a to jak seriálové, tak i celovečerní.
- SenPtáčník, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Při snídani můžete snít o čemkoilv, někdo o jídle, jiný o budoucnosti nebo relaxaci.
- SEN - Lesní dechBelica, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-17Poetický příběh o pytlákovi, který během své výpravy prožije děsivý zážitek, naštěstí pouze ve své mysli.
- Sen - Ze světlaDvořák, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Kameramanské cvičení třetího ročníku katedry kamery. Malý chlapec trpí alergií na světlo a miluje svou knihu o koloniích z podzemí.
- Sen - DědečekGunaratna, Vidu(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-17.