Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "MAREK, Diviš"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Gripová technika v současném filmu a reklaměSvoboda, Filip Alex(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Tato bakalářská práce se zaměřuje na roli a význam gripové techniky v současném filmu a reklamě. Práce zkoumá historický vývoj gripové techniky a analyzuje její stěžejní principy a technologie. Zároveň se práce věnuje současným estetickým trendům ve filmovém a reklamním průmyslu a zkoumá, jak gripová technika ovlivňuje vizuální styl a narativní strukturu děl. Skrze příklady z praktického života ukazuje, jak správné využití gripové techniky může značně zvýšit emoční dopad a vizuální kvalitu díla, a to jak v kontextu tradičního filmového vyprávění, tak v reklamních spotech. Závěr práce podtrhuje nezbytnost gripové techniky pro vytváření inovativních a poutavých vizuálních zážitků v dnešním rychle se vyvíjejícím mediálním prostředí.
- Pohyb kamery v prostoru snímané scényMach, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18Tato bakalářská práce se zabývá pohybem kamery. V první části podává základní informace o pohybu kamery a jeho vlastnostech. Rozděluje pohyby kamery z hlediska funkce a technologie. Definuje rozdíly mezi kamerou statickou a pohyblivou, zabývá se vztahem pohybu kamery a dlouhého záběru. Druhou část potom tvoří několik konkrétních ukázek použití pohybu kamery ve specifických segmentech filmů. Ukázky jsou složeny z popisu pohybu kamery, časové osy a obrázků, reprezentujících určitou část záběru pro názornější představu.
- Transformace výrazových prostředků ve filmech Stevena Soderbergha při přechodu z analogové na digitální technologiiHudeček, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-12Bakalářská práce "Transformace výrazových prostředků Stevena Soderbergha při přechodu z analogové na digitální technologii" pojednává o proměně tvůrčích postupů ve tvorbě Stevena Soderbergha se zaměřením na změny, které s sebou přinesl příchod digitální technologie. Pro celistvé porozumění problematice práce představuje nástup digitální technologie z širšího hlediska a z pohledu autorů, kteří tuto technologii vítají, ale také těch, kteří ji zavrhují. Práce se nezabývá technickou komparací obou technologií. Dále je popsána proměna tvůrčích postupů Stevena Soderbergha na pozici režiséra, kameramana i střihače svých vlastních filmů. Práce zahrnuje deskripci transformace výrazových prostředků Stevena Soderbergha během jeho kariéry rozdělené do tří období a anticipaci jeho dalšího vývoje. Metodami práce je studium zahraniční a české literatury, komparace estetických vlastností a technických možností analogové a digitální technologie, analýza filmů Stevena Soderbergha, analýza relevantních obrazových materiálů a zúčastněné pozorování.