Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "MYSLÍK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hororová atmosféra ve filmech Juraje HerzeFikerová, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-27Tato bakalářská práce se soustředí na obrazové techniky a nástroje, které mohou sloužit k vytváření a podpoře hororové atmosféry. Analyzuje filmy režiséra Juraje Herze a jeho kameramanů (Spalovač mrtvol, Morgiana, Panna a Netvor, Deváte srdce a Upír z feratu) a konkrétní obrazové postupy vztahuje k vyprávění a jeho hororovým prvkům. V analýze vychází z definice žánru hororu podle amerického filozofa Noëla Carrola, praktické estetiky filmového hororu filmového vědce a scénáristy Thomase Sipose a kameramanské praxe. Krátce diskutuje termín atmosféra v kontextu současné estetiky. Práce nepodává vyčerpávající obrazovou analýzu zmíněných filmů; snaží se vysledovat některé nástroje filmového obrazu, které mají estetický účinek charakteristický pro žánr hororu.
- Hybridní technologie výroby filmové kopieCabalka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-18Práce se zabývá procesem digitálního intermediátu, popisuje základní technologické kroky a jejich přínos pro filmovou výrobu
- Kvalitativní parametry digitálního obrazu a jejich ovlivnění v procesu snímáníLněnička, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Práce se zabývá příčinami zhoršení přenosu informací o snímaném obrazu.
- Live - Hudba, obraz, emoceElšík, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Osobně LIVE koncerty sleduji moc rád. Cílem sledování LIVE je možnost být na místech a při údálostech mimo čas a prostor. Cítit se být přítomný. Jako divák hledám jak zažít příběh hudby. Jako tvůrce hledám jakými možnostmi disponuji a mohu je použít. Cílem je poukázat na možnost změny pohledu žánru, se kterým se každý z nás potká jako divák, nebo jako tvůrce. Vždy budu ovlivněn svými osobními názory, zkušenostmi a preferencemi. Práce poukáže na rozdílné možnosti vysvětlení pojmu LIVE. Jiná pravidla a způsoby zpracování jak formalí, tak umělecká. Divákovi doporučí, kde a jak by měl LIVE smysluplně sledovat, čímž určí samotného koncového diváka. Specifické způsoby a možnosti výroby propůjčují tvůrcům širokou paletu zpracování výsledného díla. Tvůrci však musejí dbát na dodržování zásad a pravidel pro natáčení bez kompromisů, jinak by byla negativně ovlivněna kvalita výsledku. Práce vznikla za pomoci konzultací s odborníky v oboru, jenž velmi pozitivně formovali výsledek. Vyberu přiklady, které by se daly označit za průřez mezi žánry - průměrný vzorek. Tudíž by moje práce měla být srozumitelná co nejširšímu okruhu čtenářů.
- Natáčení při nízkých hladinách osvětleníLipský, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19V rámci tématu natáčení při nízkých hladinách osvětlení bych chtěl kromě filmového negativu a ostatních k němu se vztahujících již probádaných vlastností a skutečností věnovat pozornost především současným digitálním kamerám využívaných v kinematografii. Dále bych toto téma rozvinul v oblasti problematiky dynamického rozsahu, barevné reprodukce a dalších parametrů, které výrazně ovlivňují práci a vyjadřovací prostředky kameramana v podmínkách s nízkou hladinou osvětlení. Dalším důležitým aspektem jsou v této problematice skutečné parametry a limity současných zobrazovacích systémů (digitální projekce, LCD monitory a televize, OLED, a jiné technologie) a celkového digitálního řetězce, po kterém může teprve dojít ke shlédnutí a porovnání kvalit výsledného obrazu.
- Ostrost a neostrost zobrazení jeko jev i výrazový prostředekMilota, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Ostrost a neostrost je jedním ze základních vyjadřovacích prostředků filmu i fotografie. U filmu je navíc tento prostředek rozšířen o možnosti proměny během trvání záběru a s pohybem v obraze. Jeho ovládnutí je do jisté míry dílem citu, či talentu, nelze ho však využít bez základních technických znalostí.
- Praktické využití exponometrického nástroje "EL Zone System" v digitální kinematografiiKovář, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Cílem této práce je prozkoumat problematiku měření expozice v digitální kinematografii pomocí nástroje EL Zone System. Práce představuje principy a popis fungování EL Zone Systemu, vliv logaritmických křivek a expozičního indexu na jeho funkci. Dále se věnuje srovnání tohoto nástroje s ostatními digitálními či analogovými nástroji určenými pro měření expozice. Zabývá se také výhodami a úskalími, které použití EL Zone Systemu v kameramanské praxi přináší. Praktická část této práce je věnována popisu využití EL Zone Systemu během natáčení filmových projektů, analýze způsobu použití EL Zone Systemu při natáčení testů světelných poměrů a testu zaměřeného na samotný EL Zone System a jeho clonovou škálu.
- Proměna přístupu osvětlování ve filmu s nástupem LED lampNedvěd, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18V současné době jsou LED osvětlovací technologie v oblasti osvětlování ve filmu relativně novým prvkem a stávají se konkurencí tradiční osvětlovací technice. Tato práce si klade za cíl určit, jakým způsobem se změnil přístup kameramana a jeho štábu k metodice osvětlování ve filmovém průmyslu s nástupem LED technologie. Pomocí empirické pozorovací metody bude v teoretické části objasněno, jakými technickými výhodami disponují LED zdroje v porovnání s tradičními lampami a jaké je jejich využití. Praktická část bude popisovat zkušenosti kameramanů, kteří ve své praxi LED zdroje využívají. Přínos této práce spočívá ve zjištění, že LED světla jsou už momentálně schopna konkurovat tradičním svítidlům a v mnoha směrech je i předčí.
- Proměna způsobu osvětlování ve vztahu k citlivosti digitálních kamerLukeš, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Technologický pokrok dnes rychle posouvá limitace digitálních filmových kamer. Jedním z hlavních směrů vývoje je zvyšování citlivosti senzorů a snaha o dosažení kvalitního filmového obrazu při čím dál nižší hladině osvětlení. Technologie dvojité nativní citlivosti přinesla zásadní změnu a umožnila natáčet na vyšší citlivosti bez negativních efektů jako jsou posun dynamického rozsahu a zvýšená hladina digitálního šumu v obraze. Vývoji kamer a jejich zvýšené citlivosti se přizpůsobuje i způsob osvětlování. Vyšší citlivost kamer umožňuje svítit méně a jinými způsoby. Tato práce si klade za cíl popsat a nastínit další směr vývoje ve filmovém osvětlování v závislosti na vývoji citlivosti digitálních kamer.
- Snímání více kamerami ve filmu a v televiziSkriečka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Cílem této práce je zmapovat situace, ve kterých lze při natáčení použít více než jednu kameru. Vtomto textu bych chtěl upozornit na fakt, že natáčení více kamerami není jen doménou televizní obrazovky, a že kromě úspory času, může přinést novou kvalitu i do jiných kinematografických děl, jako jsou celovečerní hraný film, nebo dokumentární film. Největší prostor bude věnován hrané tvorbě, a to jak seriálové, tak i celovečerní.
- Struktura obrazu jako výrazový prostředek kameramanaTicháček, David(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-18Má bakalářská práce se zabývá strukturou filmového obrazu a jejím působením na diváka audiovizuálního díla. Snaží se předložit celkový pohled na jev struktury obrazu. V první části stručně popisuje historické milníky, které vedly ke vzniku fenoménu filmového zrna. Dále objas- ňuje podstatu pojmu struktura obrazu a zkoumá z fyzikálně-chemického hlediska zrno filmových materiálů. Zkoumá estetickou podstatu filmového zrna a poukazuje na způsoby, jakým lidské vidění zrno vnímá. Popisuje metody, jakými je struktura obrazu využívána v kameramanské praxi a pomocí empirického výzkumu zjišťuje skutečný vliv zrna v obraze na vnímání emocionální působnosti filmu a samotného obrazu divákem.
- Světelné poměry jako výrazový prostředek filmových žánrůNovotný, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Tato práce se zabývá důležitostí světla a světelných poměrů při tvorbě hraného filmu. Zkoumá jejich emocionální účinek na diváka spolu s dalšími faktory jako je směr, kvalita a barevnost světla. Zároveň pomocí vlastních světelných testů představuje možné využití nového EL Zone systému právě při práci se světelnými poměry jak na samotném filmovém natáčení, tak i při zpětné analýze obrazu. Cílem této bakalářské práce je pak identifikovat a popsat nejčastěji se opakující světelné poměry v jednotlivých žánrech, získat povědomí o tom, proč se tyto světelné poměry využívají a jak ovlivňují výsledný emoční prožitek diváka.
- Triky, využití v hraném filmuŠmíd, Zbyněk(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-20Rozbor a porovnání obrazu malířského s obrazem filmovým.