Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hra s otevřeným koncemRut, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-24V úvodu píše Adam Rut o snaze uchopit režii jako hru s otevřeným koncem. V první části popisuje základní východisko. Ve druhé části reflektuje ve vztahu k tématu připomínky, jež dostal během tří let bakalářského studia od svých pedagogů. Ve třetí části popisuje průběh zkoušení bakalářské inscenace a snaží se najít podněty a zkušenosti, které lze využít i pro další práci s autorem, dramaturgem, scénografem a především herci tak, aby hra byla stále otevřená.Ve čtvrté části píše o obavách režisérů, divácích a o tom, co máme v moci.
- Současná inscenační praxe vybraných her Tennessee WilliamseSvozil, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-16Tato práce na základě rozboru a komparace dvou soudobých inscenací her Tennessee Williamse popisuje podoby současné interpretace dramatických textů. Vybranými inscenacemi jsou Tramvaj do stanice Touha v pražském Činoherním klubu a Vieux Carré newyorkské skupiny Wooster Group. Ve své druhé části je práce věnována reflexi praktické tvorby bakalářské inscenace Tennessee Blues - přípravě textu, scénografickému řešení a zvoleným stylům herectví.
- Specifika komediální situace v dramatické tvorbě Woody Allena, zejména v díle Central Park WestTyc, Mikoláš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-25Práce se zaměřuje zejména na specifika komediální tvorby Woodyho Allena. Mikoláš Tyc popisuje v úvodu překážky, se kterými se inscenační tým setkal na základě práce na bakalářské inscenaci jednoaktové hry Central Park West. Interpretace této hry vychází z rozboru postav a struktury příběhu, která se v mnohém shoduje s Freytagovou technikou dramatu - těmto tématům se věnuje druhá a třetí kapitola. Čtvrtá část se zaměřuje na textové změny provedené za účelem snížení věkové hranice postav z pětačtyřiceti na přibližně pětatřicet let. V páté kapitole popisuje autor této práce ze svého režijního úhlu pohledu proces zkoušení a vývoj některých herců v žánru konverzační komedie. V závěrečné šesté části autor zkoumá, co se povedlo a co se nepovedlo na zmiňovaném představení z hlediska své další divadelní práce.