Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "BURIAN, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bakchantky, Faust a kravičky božíZávodský, Norbert(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-14Tato práce se věnuje jak tématům zborcení božského mýtu, krize víry a hledání boha, tak i možnostem inscenování těchto témat. Autor se v teoretické části snaží poukázat na proměnu vztahu člověka k bohu a jejich vzájemný zápas. Kapitola věnovaná kultu boha Dionýsa zachycuje konflikt dvou fanatismů – náboženského a rozumového. Kapitola Faust se zabývá otázkou svobody rozhodování a možnou krizí, kterou tato svoboda přináší. V závěrečné kapitole Kravičky boží se autor věnuje utrpení nevinných, jež patří k nejčastějším námitkám proti Boží existenci. Praktická část je pak věnována reflexi školních projektů a rozboru práce na nich. Je v ní řešena otázka, je-li vůbec možné téma víry inscenovat v jednom z nejateističtějších národů na světě.
- Dramatizace prozaického textu z pohledu jejího konkrétního inscenováníVrbková, Jitka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-25Práce pojednává o dramatizaci pohádky Hanse Christiana Andersena Malá mořská víla, která byla vytvořena pro bakalářskou inscenaci. Hovoří o pohádce jako literárním žánru a jeho možnostech pro dramatická zpracování. Zabývá se Andersenovou Malou mořskou vílou jako pohádkou netradiční a zamýšlí se nad jejím převodem do dramatického textu. Reflektuje průběh dramatizace Andersenovy pohádky, jež se během zkoušení s herci stále měnila, i průběh zkoušení inscenace. Rozbor spěje k zodpovězení otázek: Co z prozaického textu lze přenést do textu dramatického? Co z dramatického textu lze přenést na jeviště? Práce se snaží zhodnotit vzniklý dramatický text i inscenační tvar a vysvětlit příčiny úspěchu či neúspěchu.
- OD INTERPRETAČNÍHO K AUTORSKÉMU DIVADLU:ERIK SE ZTRATILProkhasko, Eduard(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Tato bakalářská práce reflektuje průběh zkoušení autorské inscenace Erik se ztratil z pohledu jejího spoluautora a režiséra. Popisem jednotlivých etap zkoušení se autor bakalářské práce, opíraje se o svoje předchozí režijní zkušenosti, snaží tématicky pojmenovat a hlouběji analyzovat nejdůležitější otázky a překážky, které inscenační tým musel vyřešit v průběhu vzniku inscenace, a dává je do souvislosti s otázkami teatrologie. Autor se rozhodl neoddělovat praktickou a teoretickou část textu, ale snažil se o jejích harmonické propojení, aby jedno vycházelo z druhého. Ne náhodou obsahuje bakalářská práce mnoho citátů z knihy Mimesis a poiesis Elišky Vavříkové a Hlas a pohyb Maji Jawor. Názory a úvahy účastnic projektů Farmy v jeskyni jsou pro autora důležitým inspiračním zdrojem, jak z pohledu divadelní teorie, tak z pohledu budoucí praxe.
- Specifika spolupráce režiséra s hercem při tvorbě dramatické postavyLudvíková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-25Práce je založena na reflexi vzniku inscenace Carmencita. Je dělena na dvě části. První se zabývá režijní koncepcí. Za hlavní témata inscenace označuje vášeň, řád, osud a smíření. Obhajuje výrazné užití vyprávění tím, že vyprávění dává hlavní postavě prostor k reflexi a výpovědi. Ve druhé kapitole je popsán průběh zkoušení a spolupráce režiséra s jednotlivými herci. Autorka srovnává svou představu o postavách s dosaženým výsledkem. Dochází k tomu, že důležitým faktorem při tvůrčí herecké práci je hercova ochota vydávat se za hranice své osobní povahy.