Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "DEÁK, Juraj"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- DRAMATICKÝ SVĚT JONA FOSSEHOBurianová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-16Bakalářská práce Alžběty Burianové je rozčleněna do dvou částí. V první části práce se autorka zaměřuje na dramatickou tvorbu Jona Fosseho. Soustřeďuje se na život dramatika, který výrazně ovlivnil jeho dílo. Zařazuje jeho dramatickou tvorbu do uměleckého kontextu. Popisuje základní charakteristiku her, jejich základní principy a témata. Dále se podrobněji zabývá hrou Variace na smrt. Ve druhé části práce se zaměřuje na svou bakalářskou inscenaci hry Jona Fosseho Někdo přijde. Zabývá se procesem přípravy a zkoušení inscenace. Popisuje výklad hry a klíčová témata a principy inscenace. Reflektuje spolupráci s herci, dramaturgyní a scénografkou. V závěru hodnotí výsledek inscenace.
- Režijní umění a tzv. herecká režieDoležal, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Bakalářská práce s názvem „Mezi herectvím a režií (Práce s hercem na inscenaci)“ zkoumá na záznamu procesu tvorby bakalářské inscenace Černé mléko (V. Sigarev) rozdíl mezi opravdovým režijním uměním a nahodilým přístupem k této profesi. Autor má praktické zkušenosti s oborem herectví, proto se nejvíce soustředí na spolupráci herce a režiséra, zejména pak na své limity v tomto směru. Snaží se za pomocí teoretických znalostí, získaných během studia, reflektovat zejména ty praktické zkušenosti, které byly komplikací pro hladký a profesionální průběh režijně-herecké spolupráce.
- Textová předloha jako východisko k režijně-hereckému rozehrávání dramatických situacíČerný, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-18Práce se zabývá problematikou inscenování divadelního textu a specifickými rysy práce režiséra při přípravě a realizaci inscenace. Opírá se o praktickou zkušenost ze zkoušení bakalářské inscenace Dorotka. Autor se zaměřuje na text předlohy, popisuje její děj, strukturu i styl a zabývá se zvolenou inscenační úpravou. Dále rozebírá prostor zakotvený v textu a jeho scénické řešení zvolené pro svou inscenaci, pojednává o problematice práce s hercem a scénického rozehrávání jednotlivých situací a vyvozuje obecné závěry, plynoucí z celé režijní zkušenosti. Autor k pojednané látce přistupuje se snahou o objektivní zhodnocení své bakalářské inscenace, pojmenování chyb a všech problémů s ní spojených.