Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "HRBEK, Daniel"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dramatický text jako závazné východisko k prostorové realizaciTretiag, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Na konkrétních příkladech mé praktické bakalářské práce se snažím zpětně popsat a reflektovat naše scénické řešení hry Pohřešované jihoafrické autorky Rezy de Wet. Podstatou moderní činoherní režie je mít text hry jako předlohu, která se stává východiskem k jeho interpretaci a následnému převedení na jeviště. Právě cestě od prvotní interpretace až ke konečné scénické realizaci bych se chtěl věnovat. V první části se budu zabývat tvorbou fyzického prostoru, tedy scénografií. Pokusím se nastínit, co nás vedlo k její konečné podobě a jaké to má opodstatnění v textu hry. A hlavně jakou má možnost stát se prostorem dramatickým. Konkrétněji řečeno jakou tvoří platformu pro herce, aby z ní mohli vycházet, a do jaké míry je dokáže provokovat k jednání. Ve druhé části se již budu věnovat prostoru dramatickému, tedy prostorovému vyjádření vztahů a témat. Opět se pokusím zpětně popsat, jestli a jak se nám podařilo docílit jevištního obrazu, který funguje jako zhmotněná metafora. Budu pojednávat převážně o mimoslovním jednání, ale se zřetelem, že dramatický text nám tvoří základní východisko k realizaci.
- K partnerské spolupráci při inscenačním procesuNejedlý, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-25Tato práce se zabývá partnerským vztahem jednotlivých složek inscenace a jejich schopností vstupovat do tvůrčího dialogu. Na příkladech z praxe jsou zde formulovány obecnější teze, které ve čtyřech kapitolách shrnují přínos dramaturgické, scénografické, herecké a režijní práce pro inscenační proces i pro dlouhodobou spolupráci ansámblu.
- Režisér v procesu zkoušení s hercemMalota, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-10Práce se zabývá rozborem různých aspektů spolupráce režiséra s hercem. Autor vychází z klauzurní inscenace Proces, dle předlohy stejnojmenného románu Franze Kafky. Autor si klade za cíl najít společná témata před začátkem inscenačního procesu a následně rozebírá postup při interpretaci postav. Nakonec popisuje samotnou práci na bakalářské inscenaci. Jako stěžejní se při práci s hercem ukazují vzájemný dialog a tvůrčí svoboda herců s přesnou znalostí motivací a cílů jednání. Cílem této práce je reflektovat co nejdetailněji společnou práci režiséra a herců na cestě k srozumitelnému jevištnímu tvaru.
- Vliv medializace násilí na divadelní tvorbuVosecká, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-23Teoretická část této bakalářské práce si dává za cíl zařadit dramatickou a divadelní tvorbu Mariuse von Mayenburga do kontextu německé tradice politického divadla. Práce bere v potaz vliv coolness (in-yer-face) dramatiky a postdramatického divadla na tvorbu současné generace německých autorů. Poukazuje také na skutečnost, že dnešní politická funkce divadla se od předchozích generací liší. Toto je důsledkem zaměření na individualitu ve společnosti obklopenou médii, jejichž role se silně promítla do našich životů i do našeho přemýšlení o divadle. Praktická část této bakalářské práce se věnuje koncepci a realizaci divadelního představení Bang, ve které klade důraz na témata machismu a násilí.