Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "ULLRICHOVÁ, Daria"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza a interpretaceHliněnská, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Bakalářská práce s názvem Analýza a interpretace zkoumá tyto pojmy z hlediska praxe současné interpretační činohry, a to jak samostatně, tak ve vzájemném vztahu. Práce se věnuje nejen procesu transformace literární předlohy (dramatického textu) do scénické podoby, ale také roli a vzájemnému vztahu režie a dramaturgie v rámci tvorby. Autorka za pomoci získaných teoretických znalostí reflektuje vlastní zkušenosti s přípravou inscenací v rámci studia oboru režie-dramaturgie činoherního divadla. Ze zvoleného hlediska budou zkoumány dvě inscenace, na kterých se autorka podílela jako dramaturg a jedna, kde plnila roli dramaturgie a režie zároveň, aby bylo možné vyvodit obecný závěr vzhledem ke zvolenému tématu práce.
- Dramatický svět T. WilliamseKosová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-16Teoretickým základem této práce je portrét osobnosti Tennessee Williamse a jeho autorský podíl na vytvoření svébytného dramatického světa. Zkoumá širší souvislosti jeho života a díla. Praktická část práce reflektuje bakalářskou inscenaci Tennessee blues z dramaturgického hlediska. Zahrnuje analýzu použitých dramatických textů - Dům na zbourání, 27 vagónů bavlny a Mluv ke mně jako déšť, a já budu naslouchat. Popisuje koncept inscenace, interpretační východiska scénické montáže a dramaturgickou úpravu jednotlivých her.
- JAZYK A SKUTEČNOST V ČESKÉM VENKOVSKÉM REALISTICKÉM DRAMATU MRŠTÍKOVÉ - PREISSOVÁ - JIRÁSEKHančilová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-17Práce se zabývá vztahem umělecky stylizovaného jazyka dramat českého vesnického realismu a realismu jako směru, který se snaží co nejvíce přiblížit skutečnosti, tedy směru, který by měl být stylizaci vzdálený. V první části se tato problematika rozebírá na historickém pozadí vzniku her. Zabývá se soudobými uměleckými teoriemi realismu a naturalismu. Autorka zároveň analyzuje hry zvolených dramatiků. Pojednává o střetu formy a obsahu, rozebírá tematické podobnosti jednotlivých her, na základě kterých vznikala montáž textů pro klauzury. V druhé části potom reflektuje vznik inscenace Maryšo! Evo! Dom!, především popisem procesu vzniku textové montáže a následné jevištní realizace
- Kafkův Proces a jeho inscenační možnostiStudená, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-27Práce se zabývá Kafkovým románem Proces a možnostmi jeho jevištního ztvárnění. Nejprve se autorka soustředí na Franze Kafku jako spisovatele a jeho život. Následně zkoumá román Proces po teoretické stránce a snaží se popsat jeho divadelní potenciál. V další části práce se autorka věnuje porovnání dramatizací Jana Grossmana a Evalda Schorma. Praktickým výstupem této práce je text určený k jevištnímu zpracování, který vychází z adaptací Jana Grossmana a Evalda Schorma. V další části práce se proto autorka věnuje procesu vzniku tohoto textu určeného pro klauzurní inscenaci.
- Od vyprávění k divadlu a zpět aneb Prvky a principy epického divadlaVerecká, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-18Práce se v první části zabývá fenoménem epického divadla tak, jak tento termín chápe a rozvíjí ve svých textech Bertolt Brecht. Text se snaží zachytit podstatu toho, jak jednotlivé prvky a principy epického divadla ovlivňovaly vyznění divadelních produkcí a jakým způsobem se skrze ně proměňoval způsob divadelní narace. Práce se dotýká také toho, jak je skrze divadlo možné manipulovat s divákem. V druhé části text reflektuje dosavadní autorskou zkušenost Terezy Verecké a souborně se zabývá jejími dramatickými texty. Snaží se pojmenovat nešvary těchto textů i úskalí, na něž Tereza Verecká při své tvorbě naráží. Následně se snaží najít možná řešení těchto překážek právě skrze některé z postupů epického divadla.
- Svár svobody a odpovědnosti v dramatech J.P. SartraGabašová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-27Práce je rozdělena na dvě části. V první se autorka zabývá existencialistickou filozofii Jean-Paul Sartra a zkoumá, jakým způsobem se filozofie tohoto myslitele, literáta a dramatika projevuje v jeho dramatických dílech. Práce se snaží poznávat fenomény „svoboda“ a „odpovědnost“ a ústřední motivy v dramatickém díle Jean-Paul Sartra. Druhá část práce se soustředí na jednoaktovku S vyloučením veřejnosti a autorčiny osobní zkušenosti při tvorbě bakalářské inscenace, a její reflexi, v souvislosti s teoretickými poznatky.