Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "SOPROVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Etienne Decroux a jeho metoda Le Mime CorporelŠimon, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Tato práce pojednává o životě a díle Etienna Decrouxe, jednoho z nejvýznamnějších francouzských reformátorů divadla a jeho metodě Le Mime Corporel, která dodnes tvoří základ moderní pantomimy. Decroux je známý ve světě jako vynikající mim, režisér, pedagog, teoretik a reformátor divadla. Jeho přínos pro vývoj evropského divadla v minulém století je velmi významný, zejména pro mimické divadelní žánry. Práce přibližuje čtenáři Decrouxovu osobnost a jeho přínos pro pantomimu vytvořením nové metody mimického divadla - Le Mime Corporel. Další náplní práce je zmapovat významné vlivy různých osobností na umělecký vývoj Etienna Decrouxe, popsat základní prvky formující metodu Le Mime Corporel a porovnání s jinými žánry pohybového divadla.
- Herectví s maskouLyga, Andrej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-14Krátka exkurzia vývojom masky od jej začiatkov, až po dnešnú dobu. Pohľadom do minulosti inšpirovať čitateľa k revitalizovaniu divadelnej masky. Pokus o zdieľanie vlastných skúseností, dojmov a nápadov v práci s maskou. A ukázať dôležitosť významu masky voči divadelnému umeniu ako v inscenovaní, tak aj vo výchove herca.
- Naplnovanie nádobyDebnárová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Abstrakt: Táto práca poukazuje na jeden spôsob špecifikovania vzťahu témy a obsahu v súčasnom mimickom divadle. Zaoberá sa predo všetkým nachádzaním, vytváraním a funkciou telesnej výrazovej formy. Vychádza z analýzy môjho absolventského predstavenia Uroboros a na základe rozboru inscenácie pomenováva niektoré princípy, s ktorými pracuje súčasné pohybové divadlo.
- Šamanské principy v tvorbě moderního mima a herceKasprzyk, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Diplomová práce “Šamanské principy v tvorbě moderního mima a herce” se zabývá využitím šamanských principů v uměleckém, tvůrčím procesu. Pojednává o hladinách vědomí, které pomáhají koncentraci jak při výkonu, tak při tvorbě a o důležitosti rituálu pro jedince i skupinu. Zaobírá se moderním, živým divadlem dotýkající se hlubokých vnitřních lidských potřeb a věnuje se stejným či podobným cílům rituálu a divadla.
- Znak a jeho proměna v pouličním divadleVnouček, Jonatan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-07-02Tato diplomová práce se zabývá, proměnami znaku v pouličním divadle, na příkladě autorského představení Johnny & Jenny. Dále se zabývá vztahem herce s objektem, proměnami jejich vztahů a dějotvorné schopnosti těchto vztahů. Cílem bylo zjistit do jaké míry objekt s hercem dokáží rovnocenně koexistovat na jevišti, jak utvářejí vzájemné charaktery, jak vybraný objekt ovlivňuje samotné téma představení, co vše je možné skrze objekt sdělit a jakým způsobem dokážeme u diváka pozměnit vnímání daného objekt. Otázky se podařilo úspěšně zodpovědět na základě teoretických studií a během praktické práce na představení Johnny & Jenny.