Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "BRYCHTA, Lukáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Flash mob v českém kontextuKosáková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-06Diplomová práce Terezy Kosákové nazvaná Flash mob v českém kontextu se zabývá výzkumem flash mobu, jenž vznikl počátkem 21. století jako kulturně-sociologický projekt amerického novináře Billa Wasika. Pro lepší porozumění tohoto fenoménu nejprve autorka diplomové práce pomocí mezioborové syntézy shrnuje společenské tendence daného období, které jsou následně východiskem pro zevrubnější kritické uvažování a hledání specifických nuancí, především úsilí o zachování anonymity a přivlastnění městského prostoru, jež odlišují flash mob od podobných typů veřejných událostí. Tyto aspekty poté diplomantka aplikuje při terénním výzkumu tuzemského flash mobu, který zároveň zkoumá z pohledu české tradice recesistických hnutí. Součástí práce je rekonstrukce a analýza flash mobu oslavující mezinárodní den kubánského tance rueda de casino a autorský překlad vybraných pasáží Wasikova eseje Můj dav neboli pátá fáze: Zpráva vynálezce flash mobu a Teorie performance Richarda Schechnera.
- Postup live cinema v současném českém loutkovém divadleŠvecová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-20Diplomová práce Postup live cinema v současném českém loutkovém divadle zkoumá specifika zapojení filmového natáčení a promítání v reálném čase do divadelních inscenací v loutkovém divadle. První část představuje pojmy loutkové divadlo a live cinema, jak se v průběhu času měnilo jejich pojetí a definice v různých kontextech. Pro účely specifikace použití live cinema v loutkovém divadle práce stručně popisuje použití live cinema i v jiných oblastech divadla, speciální kapitola je věnována činoherním inscenacím a práci režisérky Petry Tejnorové. Stěžejní část práce tvoří analýza jednotlivých možností vzájemných vztahů filmového a divadelního média v inscenacích tvůrců v oblasti loutkového divadla. Na základě této analýzy práce reflektuje vliv live cinema na dosavadní chápání loutkového divadla, konceptu jevištní postavy i loutky jako divadelní funkce.