Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "JIŘÍK, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Pět režií Jana MikuláškaLinhart, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-18V diplomové práci si na základě analýz pěti inscenací Jana Mikuláška kladu za cíl pojmenovat konstanty a proměnné režisérova zacházení s předlohami různého typu. Každá z inscenací vychází z jiného textového materiálu: Gottland z reportáží, Korespondence V+W z dopisů, Zlatá šedesátá z deníkových zápisů, Maryša z dramatu a Don Quijote z románu. Zároveň v rámci všech vybraných děl režisér nějakým způsobem vstupuje do dialogu s mýtem ohledně daného tématu nebo osobností (češství, Jan Werich a Jiří Voskovec, Pavel Juráček, šedesátá léta, Maryša, donkichotství). Práce tak volně navazuje na předchozí bakalářskou práci Persony: inspirace filmy Ingmara Bergmana v inscenaci Divadla Na zábradlí, kde režisér vychází opět z jiného materiálu, a sice filmů, resp. filmových povídek švédského režiséra.
- Využití principů live cinema v inscenační tvorbě Petry TejnorovéZemanová, Laura(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-18Tato diplomová práce zkoumá využití moderních technologií v inscenační tvorbě české režisérky Petry Tejnorové. Hlavním cílem práce je v teoretické části představit pojem live cinema, postupy při vzniku audiovizuálního materiálu, terminologie, soudobého přijetí odbornou a částečně laickou veřejností, ale i z hlediska teoretických konceptů, o které se opírá. Na základě poznatků z teoretické části jsou v praktické části analyzovány tři vybrané inscenace, a to My Funny Games z Divadla Disk, Láska & informace z Nové scény Národního divadla a Putinovi agenti, kteří byli uvedeni v prostoru Jatek 78. Každá z inscenací vychází z předlohy; z dramatického textu, filmu a reportážní knihy. Ty jsou v praktické části představeny a charakterizovány též, stejně jako vzájemný vztah obou děl. Při analýze se klade velký důraz právě na začleňování filmového média do živé performance. Práce zkoumá, jak moderní technologie ovlivňují vnímání a vyznění inscenace, jaký pohled kamera divákům zprostředkovává a jaké výsledky tím může zapříčinit.