Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "LIPUS, Radovan"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadelní spolek Jiří v kontextu města PoděbradyVaněčková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-21Magisterská diplomová práce se zabývá Divadelním spolkem Jiří, jeho historií a působením ve městě Poděbrady. Klade si za cíl detailně postihnout vývoj spolku od jeho vzniku v roce 1861 až do současnosti a zároveň se zaměřuje na vztah mezi divadelním spolkem a městem. Historie Divadelního spolku Jiří je pro lepší přehlednost rozdělena do čtyř časových etap ohraničených významnými událostmi, které ovlivnily spolek i město. V každé kapitole je nejprve nastíněn obecný vývoj Poděbrad s důrazem na kulturní sféru. Dále pokračuje popis činnosti divadelního spolku a jeho významných osobností, přehled repertoáru a spolupráce s dalšími spolky. Součástí každé etapy je také charakteristika prostor, ve kterých Divadelní spolek Jiří působil. Závěrečná kapitola nabízí alternativní náhled na Poděbrady ze scénologického hlediska a pro dokreslení současného pohledu na divadelní spolek využívá výsledky sociologického šetření. Práce je uceleným průvodcem historií a činností Divadelní-ho spolku Jiří a nabízí souhrnný pohled na spolek a město v průběhu 160 let.
- Loutka v divadelním a filmovém médiuSlavíčková, Sarah(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Práce s názvem Loutka v divadelním a filmovém médiu analyzuje čtyři samostatná díla - dva filmy a dvě divadelní inscenace. Stejnojmennou divadelní a filmovou verzi vždy spojuje jediný režisér. V tomto případě se konkrétně jedná o Radka Berana a jeho Malého pána a Jiřího Bartu a jeho Na půdě aneb Kdo má dneska narozeniny?, jak naznačuje podtitul diplomové práce. Text si klade za cíl především zodpovědět otázku, jak se liší práce a zacházení s loutkou ve dvou specifických médiích – v divadle a ve filmu. Oba tvůrci také pocházejí z jiného prostředí a jsou tak zvyklí pracovat v jiném zvláštním kódu a jazyce. Beran je především divadelníkem, Barta zas filmařem. V jednotlivých případových studiích se tak nakonec ukazuje, že loutka je v příslušných médiích mediována jinými způsoby a prostředky na základě jejich specifik, náležitostí a vlastností. Také je z analýz patrné, nakolik je zázemí daných tvůrců v jednotlivých médiích stěžejní pro prostředky a postupy, které při práci s loutkou volí.