Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "MUSILOVÁ, Martina"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dodo Gombár - umelecký šéf a režisér Švandovho divadla na SmíchověForkovičová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-07Diplomová práca s názvom Dodo Gombár – umelecký šéf a režisér Švandovho divadla na Smíchově sa zameriava na osemročné obdobie smíchovskej scény (2010 – 2018), počas ktorého bol jej umeleckým šéfom Dodo Gombár. Autorka sleduje jeho pôsobenie v divadle z dvoch aspektov. V prvej časti rozoberá jeho vplyv na smíchovskú scénu z pozície umeleckého šéfa, so zameraním na analýzu dramaturgických plánov pre divadlo. V nadväzujúcej druhej časti sa pokúša nájsť ich odozvu v inscenáciách, ktoré režisér na tejto scéne realizoval. Pomocou analýz vybraných diel sa autorka takisto pokúša zachytiť režisérove inscenačné postupy a tým prehĺbiť obraz činnosti súčasného Švandovho divadla na Smíchově.
- Fenomén úzkosti v Beckettově Konci hryHorčicová, Zdeňka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-01-18Tato diplomová práce se zabývá problematikou úzkosti v dramatu Konec hry od Samuela Becketta. Úzkost je zde chápána jako z hlediska fenomenologické filosofie, nicméně součástí práce je pro lepší pochopení i výklad fenoménu úzkosti z hlediska psychologie a psychiatrie. Na základě vymezení pojmu úzkosti, jak jej chápe fenomenologie, zejména jeden z jejích předních představitelů Martin Heidegger, a daseinsanalýza, se pak práce pokouší analyzovat drama Konec hry, zejména co se týče situace postav a světa, do kterého je hra zasazena. Ukazuje se, že obecně lidská situace a existování ve světě mohou být výraznými prameny úzkosti. Z analýzy textu hry vyplývá, že existenciální úzkost je jedním z konstituujících pocitů člověka ve světě. Přesto, že jednoznačně vyložit a pochopit Konec hry nejspíš nelze, pokouší se tato práce proniknout blíže k jejímu porozumění právě prostřednictvím fenoménu úzkosti. Součástí této práce je i překlad části eseje Stanleyho Cavella Ending the Waiting Game, která se pokouší o odlišný způsob výkladu Beckettova textu, než jak bývá obvykle interpretován.