Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "ELIÁŠOVÁ, Bohumíra"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Další vzdělávání pedagogů TO ZUŠSikorová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-07Cílem diplomové práce je zmapování zájmu tanečních pedagogů o další vzdělávání formou dotazníkového průzkumu. Konkrétně se jedná o pedagogy tanečních oborů základních uměleckých škol (TO ZUŠ) působících ve Středočeském kraji a v Praze v letech 2014 - 2017. Odpovědi respondentů jsou shrnuty do dvou tematických okruhů, jeden představuje profil pedagoga, druhý pak zájem o další vzdělávání včetně informovanosti. Pro představu možností dalšího vzdělávání v letech 2014 - 2017 slouží souhrn seminářů a tanečních workshopů těchto vybraných pražských institucí - NIDV, NIPOS-ARTAMA, SE.S.TA a HAMU. Jasnější představu pak přináší popis a průběh dvou konkrétních vzdělávacích seminářů. Dále práce vymezuje požadavky na pedagoga TO ZUŠ a přestavuje Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV).
- Distanční výuka v tanci se zaměřním na ZUŠMalinová, Amálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce se zabývá obdobím distanční výuky na Základních uměleckých školách. Na začátku obsahuje shrnutí průběhu pandemie covid-19 a krátký úvod do organizace ZUŠ. Dále je práce rozdělena na tři hlavní kapitoly Komunikace, Motivace, Kreativita. Obsahuje také doplňkovou kapitolu s názvem Učitel, která se zabývá specifickými problémy a učitelé by mohli během distanční výuky řešit. Text je doplněn o citace respondentů, kterými jsou učitelé ZUŠ. Cílem této práce je, aby sloužila jako dokumentace uplynulého období pandemie covid-19 i jako inspirační materiál pro budoucí výuku.
- FugaCemerek, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04V choreografii jsem se snažil o naplnění hudby pohybem a zároveň vytvoření další hudební roviny. Struktura celého tanečního díla se volně drží hudební předlohy této striktní a jasné barokní formy, která mne silně inspirovala k použití pohybového slovníku současného tance.
- Nahota v současném tanciMinárová, Alica(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05V bakalářské práci s názvem „Nahota v současném tanci“ jsem se zaobírala znakovostí nahoty v tanečním umění v posledních letech. Nejdřív jsem definovala sémiotické pojmy a kategorie použití nahoty na jevišti. Dále jsem taneční analýze podrobila inscenace dvou významných choreografek a dvě svoje díla. Na základě analýzy jsem se snažila každou choreografii zařadit do jedné z vymezených kategorií a postihnout její znakovost. Zaobírala jsem se nahotou na jevišti nejen z významového hlediska, ale i z hlediska kontextu, ve kterém vzniká.
- Osobnost choreografaCemerek, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-04Práce se zaměřuje na popis osobnosti choreografa. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání, které choreograf k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti choreografa, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji než v obecném významu, a přesahuje tedy v případě osobnosti choreografa jeho taneční nadání, které tvoří jen složku širšího celkového nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti choreografa v kontextu s jeho komplexním nadáním.
- Otvírání studánek (Bohuslav Martinů)Charouzová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-29Cílem bakalářské práce je seznámení se s vlastním rituálem Otvírání studánek a vytvořit si představu o jeho podobách v proměnách času. V práci budou představeni tvůrci kantáty Otvírání studánek Miloslav Bureš a Bohuslav Martinů a ujasněn zdroj jejich inspirace k dílu. Dalším cílem bylo vytvořit vlastní choreografii na tuto kantátu v Základních uměleckých školách ve dvou různých formách. Nejprve vytvořit choreografii pouze se skupinou dívek v plenéru na reprodukovanou hudbu a následně se skupinou tvořenou profesionálními i dětskými interprety v prostorách kostela za doprovodu sboru. Tuto choreografickou práci jsem se pokusila zaznamenat pomocí videa, fotografií i písemnou formou. Závěrem jsme zhodnotila pozitivní a negativní stránky celého tvůrčího procesu.
- Průzkum činnosti tanečních oborů ZUŠ na ChomutovskuRatajová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-11Ve své bakalářské práci se zabývám průzkumem činnosti tanečních oborů při Základních uměleckých školách v Chomutovském okrese. Práce zahrnuje historii jednotlivých škol, seznámení s pedagogy tanečních oborů a jejich stylem práce a představení žáků, pro které bylo studium na ZUŠ startem k umělecké kariéře. Hlavním bodem práce je seznámení s tanečními soubory, jejich tvorbou a úspěchy na soutěžních přehlídkách. Výsledkem mé práce je zjištění, že většina učitelek, přestože mají alespoň pedagogické vzdělání ve formě kurzů, chybí širší rozhled o metodice tance a současném tanečním dění.
- Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi WaltzPalátová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Sasha Waltz je v současnosti výrazným fenoménem současného tance nejen v Německu. Její umělecký přesah ovlivňuje klasické inscenační způsoby oper a boří i zažitá klišé tak staticky chápaných instalací, jako jsou například muzea. V bakalářské práci se snažím zmapovat tvorbu Sashi Waltz skrze prostor a jeho scénografické prostředky, a to od počátků až do současnosti. Měla jsem možnost zhlédnout prvotinu a porovnat ji s nejnovějšími projekty. Hlavním zdrojem práce byl můj několikaměsíční průzkum choreografické tvorby Sashi Waltz, spojený se sběrem informací a osobními rozhovory.
- Současná taneční scéna ve Velké BritániiLaifrová, Alena(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-05Bakalářská práce se zabývá zmapováním aktuálního stavu současného tance na území Velké Británie a jeho historickému vývoji, zejména s přihlédnutím k dobové politicko-ekonomické situaci. Britská taneční platforma je přiblížena pomocí konkrétních příkladu, mezi něž patří taneční školství, nejvýznamnější festivaly, divadla, organizace podporující současný tanec, způsoby financování tance či analyzování vládních dokumentů. Pozornost je zaměřena samozřejmě také na nejvýznamnější interprety britského současného tance, a to především na život a dílo tanečníka a choreografa Akrama Khana.
- Tanec a módaOrszulik, Eduard Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04V mé bakalářské práci se zabývám vývojem tance od doby dvorských baletů v období vlády Ludvíka XIV. a módy od vzniku módního průmyslu až po současnost. Snažil jsem se nalézt společnou linii mezi tancem a módou a dopátrat se toho, z jak velké části se tyto dva rozdílné obory navzájem ovlivňují. V práci čerpám především z odborné literatury, módních médií, ale také z rozhovorů, které jsem vedl s předními tanečními tvůrci. Během výzkumu jsem dospěl k závěru, že ačkoliv jsou tyto dva obory zcela nezávislé, je mezi nimi propojení, které pozměnilo vývoj každého z nich.
- Tanec s partnerem v současném tanciLamešová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07
- Taneční a pohybová výchova v základním vzděláváníLátalová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-07Práce je primárně zaměřena na využití tance v základním vzdělávání. Zabývám se v ní specifiky tohoto druhu umění, jeho hodnotami a možnostmi využití ve výchovně vzdělávacím procesu. Popisuji okolnosti zavedení doplňkového předmětu Taneční a pohybová výchova do Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání. Mapuji organizace a projekty, které implementují různými způsoby tanec do českého školství. Uvádím příklady škol, na kterých výuka Taneční a pohybové výchovy v současné době probíhá. Předkládám vlastní zkušenost s projektem Tanec školám. Nechybí příklady, popis a cíle konkrétních zadání jednotlivých lekcí. Z nich a z mé vlastní dlouholeté praxe vyvozuji specifika práce s dětmi na základních školách.
- Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy základních škol po čtyřletém působeníPlachá, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Bakalářská práce na téma "Taneční pohybová výchova, její vliv na žáky a pedagogy prvního stupně základních škol po čtyřletém působení" se zabývá mapováním situace na základních školách, kde má taneční pohybová výchova krátkou tradici a popisuje její vliv a dopad na žáky a pedagogy základních škol. Dalším tématem je objasňování otázek, týkajících se zavádění taneční pohybové výchovy do rámcově vzdělávacího programu. V práci je popsáno, v jakých momentech se původní vize taneční pohybové výchovy odchýlila od současné situace a jak se aktuálně daří taneční pohybové výchově na poli základního vzdělávání. Veškeré poznatky byly snímány ze třech úhlů pohledu: žáci a pedagogové základních škol a odborní taneční pedagogové. Forma zpracování bylo sociometrického šetření.
- Taneční vzdělávání v kraji Vysočina v současnostiNosková, Ivana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato bakalářská práce mapuje situaci tanečních oborů v Základních uměleckých školách na Vysočině ve školním roce 2010-2011. Výzkum jsem prováděla ve třech vybraných školách v Humpolci, Havlíčkově Brodě a v Jihlavě. Všechny tři zmiňované instituce mají žáky na předpokládaném stupni znalostí. Jsou na vysoké technické úrovni a zároveň i připraveni na scénickou praxi. Po absolvování tanečního oboru mají předpoklady ke studiu na tanečních konzervatořích. Průběžně se žáci účastní krajských i celorepublikových přehlídek, školy pro ně pořádají semináře, na které si zvou známé pedagogy. Pouze pedagogové v Jihlavě a Humpolci si pravidelně doplňují nebo rozšiřují vzdělání.
- Tomsa Martin : FUGATomsa, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Umělecko - vzdělávací projekt DialogyBlau, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-12Cílem této bakalářské práce je seznámení se s podstatou umělecko - vzdělávacího projektu Dialogy, který se týká spolupráce mezi žáky, věnující se taneční výchově v rámci základního uměleckého vzdělávání, a jejich pedagogy a profesionálními tanečníky naší současné taneční scény. Ve stručné charakteristice jsou zde představeni jednotliví aktéři projektu - Velký soubor ZŠ a ZUŠ Karlovy Vary, taneční skupina NoTa Plzeň a pražský taneční soubor NANOHACH. V jednotlivých kapitolách je zachyceno přesné časové schéma příprav, detailní popis tvorby choreografie - Okamžik proměn- i závěrečná prezentace celého projektu. Tento odborný text rovněž obsahuje zamýšlení se nad smyslem a významem vzájemného ovlivňování amatérského a profesionálního tanečního světa v širším společensko – uměleckém kontextu.