Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "FRIČOVÁ, Marie"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Choreografická zpracování Slovanských tanců Antonína DvořákaVašíčková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-15Bakalářská práce s názvem Choreografická zpracování Slovanských tanců Antonína Dvořáka se zabývá přehledem i jednotlivými scénickými uvedeními tohoto díla. První kapitola pojednává obecně o propojení tanečního projevu s hudební kompozicí primárně určenou pro koncertní sál. Součástí kapitoly je také přehled choreografických zpracování Slovanských tanců se zaměřením na české inscenace v první polovině 20. století a jejich dobovou percepci. Druhá kapitola detailněji rozebírá čtyři různá zpracování Slovanských tanců choreografem a představitelem baletní moderny Ivem Váňou Psotou. Důraz je kladen na dobové vnímání inscenací jak uměleckými kritiky a teoretiky, tak širokou veřejností. K dosažení nejen tohoto cíle jsou využívány převážně historiografické metody a poměrně velké množství citací dobových článků a kritik. Výsledkem bakalářské práce je seznámení čtenáře s kontextem scénického uvádění Slovanských tanců a dobový náhled na vybraná choreografická zpracování díla.
- Klasický tanec v prostředí v České taneční organizaciJudasová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03Bakalářská práce se zabývá Českou taneční organizací a problematikou spojenou s klasickým tancem. Rozebírá jednotlivé aspekty problémů a nabízí možná řešení. Cílem této práce není kritika, ale naopak snaha poukázat na řešitelné interní nedostatky největší organizace České republiky sdružující amatérské tanečníky v široké věkové škále.
- Tanec a pohyb v psychoterapiiBürgerová, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-13Bakalářská práce pojednává o tanečně pohybové terapii, o jejím vývoji a ustanovení jako psychoterapeutického přístupu. Cílem je poukázat na široké využití při práci s klienty, představit ji jako metodu, která má své opodstatnění, principy, strukturu, formy, cíle a etickou stránku. Dále pak upozornit na nejednotnost terminologie a zaměňování tanečně pohybové terapie s terapeutickým tancem. Práce je obohacena o praktické poznatky a doplněna kazuistikou, která nebyla publikována.
- Využití Labanovy analýzy pohybu v tanečně-pohybové výchověBurešová, Edita(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Tato bakalářská práce stručně představuje osobnost tanečního umělce, teoretika a choreografa Rudolfa Labana a vybrané aspekty Labanovy analýzy pohybu. Pojednává o možnostech využití této analýzy v tanečně-pohybové výchově dětí a mládeže. Práce představuje také Labanovy názory na tanečně-pohybovou výchovu dětí různých věkových skupin a základní pohybová témata, se kterými lze ve výuce tance a pohybu pracovat. Stručně prezentuje Labanovy publikace týkající se pedagogické činnosti. Autorka reflektuje vlastní zkušenost s aplikací Labanovy analýzy pohybu, kterou absolvovala v rámci svého studia na HAMU v Praze a uvádí konkrétní návrhy aplikace Labanovy analýzy pohybu v edukační činnosti.
- Využitie princípov folklóru vo fyzickom divadleTalaga, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-10Folklór a Fyzické divadlo sú zdanlivo nezlučiteľné pojmy, ktoré na prvý pohľad spolu vôbec nesúvisia. Folklór však disponuje nekonečným množstvom výrazových prostriedkov vďaka ktorým je možné prinavrátiť divadlu niečo z jeho rituálneho pôvodu. Využitie folklóru je zaujímavé a dôležité hlavne z dôvodu jeho synkretizmu - zahŕňa totiž drobné rituály, hru, hudbu, tanec, pieseň aj hovorené slovo. Doposiaľ sú tieto cenné umelecké pramene používane v súčasnom umení len veľmi okrajovo. Spoločnosť si zvykla, že tento typ umenia je predstavovaný len folklórnymi súbormi, či už menšieho lokálneho charakteru v podobe amatérskych ľudových súborov alebo väčších profesionálnych telies. Využitie folklóru však ponúka ďaleko väčšie možnosti, pretože princípy ktoré boli v minulosti používané a funkčné sú aj dnes veľmi aktuálne ako to už v minulosti naznačili niektorí teoretici divadla. K týmto zisteniam sme dospeli na základe pozorovania umelcov a umeleckých skupín, ktoré sa už pokúsili zahrnúť folklór v svojich súčasných prácach a na základe skúseností pri vlastnej tvorbe.