Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "JEŽEK, Vlastimil"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Branding v divadelní sféřeSoukupová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Diplomová práce komplexně zpracovává téma brand managementu, a to jak z obecného pohledu, tak s důrazem na kulturní sektor, respektive pak divadelní prostředí. Práce se zaměřila po teoretickém shrnutí tematiky na dotazníkové šetření šestnácti vybraných divadel a analýzu dalších divadel relevantních pro práci, která se zaměřila primárně na činoherní soubory v České republice. Diplomová práce má tak pomoci pochopit kulturním institucím důležitost budování značky a zhodnotit rozdíly mezi podnikovým (produktovým) a kulturním (uměleckým) sektorem.
- Európskym hlavným mestom kultúry bez tit ulu ? príbehy "druhých najlepších"Nagy, Nina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-14Pri sledovaní priebehu súťaží o Európske hlavné mesto kultúry človek verí, že keďže hodnotenie a výber týchto miest podlieha vopred daným pravidlám, vybraný kandidát bude skutočne najlepší z možných. Z minulosti sú však známe prípady, kedy pripravený projekt - možno dobre znejúci na papieri - v ťažkom procese neobstál. Zaujímalo ma teda - ak niektoré mestá nakoniec pýšiace sa titulom EHMK v tejto svojej úlohe pohoria - čo sa deje s tými, ktorí de facto prehrali už na začiatku? Existuje pridaná hodnota v zapojení sa do náročnej kandidatúry s neistým výsledkom? Vo svojej diplomovej práci sledujem pozitívne i negatívne dopady neudelenia titulu EHMK kandidátom v posledných rokoch. Vychádzam z premisy, že behom všetkých kandidatúr vznikajú nové projekty, mesto a jeho obyvatelia sa aktivizujú, okolie je naladené aj na zásadné zmeny zväčša pozitívne. Cieľom práce je dokázať, že projekt EHMK má zmysel aj pre porazené mestá a vytvoriť súbor odporúčaní (tzv. best practice) pre ďalšie mestá, ktoré sa možno v budúcnosti ocitnú na druhej priečke.
- INDIVIDUÁLNÍ DÁRCOVSTVÍKašparová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Rozvoj a kontinuální práce s individuálním dárcovstvím je disciplínou, které se věnuje pouze několik kulturních organizací u nás. Mnoho jiných kulturních nestátních neziskových organizací stojí na počátku rozvoje strategie a plánování individuálního fundraisingu. Z toho důvodu se tato diplomová práce věnuje možným a využitelným strategiím v oblasti individuálního dárcovství, českým průzkumům motivace dárců, případovým studiím kulturních organizací, které s potenciálem mecenášství pracují a dalším aspektům, jejichž shrnutí by mělo zajistit základní vědomostní rámec pro tvorbu strategie kulturních organizací, které mohou v budoucnu objevit chuť a motivaci se potenciálu dárcovství hlouběji věnovat. Tato práce se snaží vyvrátit stereotypy v uvažování o individuálním dárcovství jako způsobu získávání prostředků bez potenciálu a historického kontextu.
- Marketingový výskum v kultúreGeregayová, Salome(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Pomocou prípadových štúdií sa snažíme zmapovať využiteľnosť marketingových výskumov v kultúrnych inštitúciách. Svoje bádanie sme zamerali na kultúrne inštitúcie s rôznym zameraním ? galérie, múzeá a divadlá. Na základe vopred stanovených kritérií, ktorými boli miesto pôsobenia kultúrnej inštitúcie, počet návštevníkov za rok, zriaďovateľ a počet budov, ktorými kultúrna inštitúcia disponuje, sme vygenerovali tri kultúrne inštitúcie ? Národné divadlo, Národné múzeum a Národnú galériu, v ktorých sme zisťovali ako využívajú marketingový výskum v oblasti marketingu. Práca je rozdelená do troch častí. V časť je venovaná teoretickým východiskám, ktoré by nám mali dať pevný základ o kultúrnom prostredí a marketingových výskumoch. Marketingovými výskumami sa v tejto kapitole zaoberáme tak vo všeobecnosti ako aj v zameraní na kultúrne inštitúcie. Druhá kapitola sa sústredí na popis prípadovej štúdie a výskumnú vzorku. Rozkrýva postup výberu jednotlivých kultúrnych inštitúcií a popisuje dôvody výberu jednotlivých kritérií, na základe ktorých boli vygenerované zmapované prípadové štúdie. Posledná kapitola práce je zameraná na už spomínané prípadové štúdie a mapovanie využitia marketingového výskumu ako jeden z nástrojov marketingu. V tejto kapitole popisujeme realizáciu jednotlivých marketingových výskumov, ktoré si vybraní kultúrne inštitúcie realizovali. Ako kultúrne inštitúcie postupovali, akú formu marketingového výskumu zvolili, ako naložili zo získanými dátami. Ako ich vyhodnotili a následne implementovali do chodu danej organizácii.
- Řízení lidských zdrojů v kultuřeHorák, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-11Diplomová práce se věnuje vybraným oblastem řízení lidských zdrojů se zaměřením na manažerské aspekty. Cíli práce je zmapování a utřídění teorií ŘLZ, jejich komparace s manažerskou praxí a prozkoumání používaných postupů v kulturní sféře. V teoretické části je pozornost zaměřena nejprve na jednotlivé styly a modely řízení lidí s ohledem na jejich historický, kulturní a geografický kontext. Následně jsou podrobněji rozpracovány zvolené přístupy a metody z prostředí organizací, a poté z oblasti projektového managementu. V prakticky orientované části jsou prezentovány tři případové studie divadel s právní formou příspěvkové organizace - Minor, Městská divadla pražská a Východočeské divadlo Pardubice.