Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra střihové skladby - KSS / Department of Editing podle oponent "DORUŠKA, Tomáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 47
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A Ballad of Proximity: A Neoformalist Analysis of Chungking ExpressPopcevska, Ivona(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-05This theoretical work explores Wong Kar-wai’s film “Chungking Express” (1994) through a neoformalist analysis. The first part covers the theoretical basis, and the specificities of the film, which argue for its selection as a case study. In the main chapter, the basic analytical tools examined in Kristin Thompson´s book “Breaking The Glass Armor”, are employed into a neoformalist analysis. The goal of the analysis is to confirm the hypothesis that the main dominant of the film, which organizes its formal elements, is the principle of ‘proximity without reciprocity’. This principle is explored on the stylistic, narrative and thematic level. The findings are summarized into a conclusion in the final chapter.
- A Survey of the Editing Methods in Youssef Chahine's Alexandria Trilogy within the Deleuzian Framework of Minor CinemaFarag, Marguerite(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21In 1985 Gilles Deleuze published his second book on Cinema entitled The Image - Time, where he used Youssef Chahine’s Alexandria ... Why? (1979) the semi-autobiographical film as an example of ‘minor cinema’, and almost a decade later Youssef Chahine finished the semi-autobiographical trilogy with his film Alexandria: Again and Forever (1990). The thesis acts as a survey of the editing methods used by Rashida AbdelSalm in Chahine’s Alexandria trilogy; Alexandria...Why?, An Egyptian Story (1982), and Alexandria: Again and Forever. The framework of the thesis follows Gilles Deleuze’s three conditions for minor cinema; compositional mode of missing people, deterritorialization of language and collective utterances as its structure. Through the survey and through the analysis of micro and macro structures of the films, the thesis traces how progressively Chahine and AbdelSalam stray away from the Deleuzian concept of minor cinema to formulate an authentic Egyptian filmic language.
- Absolventský film: MršinaŠpidla, Šimon(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-08Short film about present tense.
- An Analysis of the Editing of the film SamsaraSaraçi, Enis(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-05This thesis examines the editing of the feature film Samsara (2011) by Ron Fricke. Samsara is not a documentary with a traditional narrative; however, the film conveys a very emotional story on a gut level where the narrator is hidden. The methodology used relies on a neoformalist approach and Karen Pearlman's insights on rhythm in film editing. Based on this, an in-depth analysis of each segment of Fricke's film is conducted, concerning not only its semantic and thematic function but also the film's rhythm in evoking the viewer's emotions.
- AnticorroNemčeková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Príbeh z vojenských kasární, v ktorom sa čatár Pavel jednej noci rozhodne odvďačiť vojakovi Štefanovi za dávnu pomoc v metre.
- Audiovizuálne dielo ako tréningový program našej mysleGojdičová, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-07Východiskom tejto práce je téza, že audiovizuálne umenie je tréningovým programom našej mysle, slúžiacim na jej vlastné zdokonalenie a extenziu. Táto potreba mysle využívať stimuly vo svoj prospech sa tak odráža vo forme aj obsahu audiovizuálnych diel a predurčuje ich podobu. Ak chceme porozumieť kognícii audiovizuálneho vnímania, musíme porozumieť jej zrodu. Sprievodcom práce mi bude dvojročné dieťa a jeho prvé dotyky s pohyblivým obrazom.
- Černé mámeníVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Vysloužilí horníci, doly a haldy zarůstající náletovými dřevinami, kanárci, mamutí mládě?Stará, černá tvář města Ostravy. Něco z ní mizí, něco v ní zůstává. Jednou dole a podruhé nahoře ? jako na křídlech stříbrných letadel, kroužících po léta uprostřed města.
- Cesta k cestěSýkora, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Téměř před 250 lety chtěli hrabě František Antonín Špork a sochař Matyáš Bernard Braun realizovat křížovou cestu, která měla spojit kukský hospitál s Braunovým betlémem. Záměr však zůstal nenaplněn. Na tuto myšlenku navázalo občanské sdružení "Křížová cesta", které před pěti lety založil akademický sochař Vladimír Preclík. Projektu zvaného "Cesta naděje a utrpení člověka" se zúčastnilo patnáct našich výrazných sochařských osobností.
- Critical Examination of the Use of Artificial Intelligence as a Creative Tool in Editing and its Potential as a Creator in its ownPolyzos, Dimitrios(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21This thesis explores the fundamentals of artificial intelligence (AI), including machine learning (ML), as they can be applied to content creation methodologies and specifically film editing and post production. We provide an overview of the technologies and concepts involved and we will present and examine their effects on the creation of content, along with a few examples and key-studies. The applications will focus both on processes decreasing the human workload, while providing content insight and workflows steering, and at providing automatic content production. Meanwhile, we will critically examine the successes and limitations of this rapidly advancing technology in each of these areas, and we will further differentiate between the use of AI as a creative tool and its potential as a creator on its own.
- DraciVrána, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Lyrický snímek o vzpomínání, které se náhle vyjeví uprostřed jednoho podzimního dne. Pouštění draků připomene otci dávnou chvíli z dětství. Ta se stane příčinou neporozumění a ztráty pouta mezi ním a jeho synem.
- Editing analysis of the film God Exists, Her Name is PetrunyaFranulovic, Paola Lada(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-05The pool of authentic representations of women in films is growing and breaking the artistic canon’s depiction of women as either wives, mothers, maids, or mistresses. This text provides a comparative analysis between the 2019 North Macedonian film God Exists, Her Name is Petrunya and the tenth and final draft of its script. Its aim is to uncover, through Karen Pearlman’s cognitive approach to editing, the tools and devices used by Marie-Hélène Dozo to reshape the film’s rhythm. God Exists, Her Name is Petrunya exposes gender patriarchies within the Orthodox Catholic church, the state (police) and, the labour market in the context of North Macedonia and the Balkans. However, it does not manage to subvert or push the envelope of gender hierarchies because its narrative propagates a ‘salvation through romance’ resolution. Moreover, it builds its protagonist on the archetype of a virgin heroine, such as Joan of Arc, whose heroism is directly linked to their innocence.
- El Velador; The Distance Montage of a Drug WarPosada Ruiz, Laura Natalia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21This text is an analysis of the Mexican documentary El velador under the scope of Peleshyan’s theory of “distance montage”. The thesis reflects on the way the film creates the meaning of violence without showing violence itself, and how the function of montage constructs not only a concept but also an emotional meaning through the repetition of motifs, the distance between them and symbolic associations to have resonance with the viewer about how the war against drug traffic affects everyone one way or another.
- Emocionální montáž a její principySýs, Alan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-12Bakalářská práce se zabývá filmem dánského režiséra Larse von Triera "Prolomit vlny" dokončeného roku 1996. Koncentruje se na jeho velice nevšední a pokrokovou práci s filmovými výrazovými prostředky, především pak se střihovou skladbou. Práce definuje a podrobně vysvětluje tři hlavní principy tzv. "EMOCIONÁLNÍ MONTÁŽE": 1. PREFERUJ EMOCI, NE INFORMACI 2. NARUŠUJ KONTINUITU 3. DBEJ NA SVOJI INTUICI Tvůrci této teorie, která se vyznačuje především schopností kondenzovat emoci, jsou Lars von Trier a střihač filmu Anders Refn. Jejich přínos je dodnes aktuální a přispěl ke vzniku hnutí Dogme95. Pojem Emocionální montáž zavádí autor práce (tedy já), který celý film podrobuje osobní analýze.
- GOBrajnik, Črt(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Vztah mezi Mašerkou Janou a jejimi psy
- Hudebni klip z hlediska střihové skladbyVomáčka, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13V této práci jsem se zaměřil na hudební klip. Zabývám se jeho charakteristikou, zejména z pohledu střihové skladby. Mapuji jeho historii a důležité mezníky žánru, skrz které popisuji důležité změny v rozvoji žánru. Nejdříve hudební klip charakterizuji a kategorizuji, abych se poté mohl zaobírat konkrétními oblastmi. Těmi jsou prostor a čas, obsah a forma, digitální technologie, střihové prostředky, surface play a estetika podívané. V závěru se věnuji vybranému režisérovi ? autorovi Michelu Gondrymu, jeho rukopisu, několika tematickým směrům, které provázejí jeho tvorbu, a v neposlední řadě uvádím několik jeho klipů, které ukazují žánr hudebního klipu, jako plnohodnotné umění.
- Komparativní analýza tříaktových narativních struktur filmů Davida Lynche Mazací hlava (1977) a Inland Empire (2006)Sýs, Alan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-12Komparativní analýza tříaktových narativních struktur filmů Davida Lynche Mazací hlava (1977) a Inland Empire (2006) rozebírá pomocí modelu Blakea Snydera narativního strukturu obou filmů. Blake Snyder v knize Save the Cat! (2005) představuje patnáctibodový model podle děj posouvajících událostí, ke kterým má docházet v konkrétních minutách. Zmiňovanou stopáž proporčně zkoumám v Lynchových filmech a popisuji, zda je jejich stavba odlišná od té modelové. Došel jsem k závěru, že Lynch narativní struktury ovládá a drží se jich, dokonce se ve stavbě zkoumaných filmů dají vysledovat společné tendence: prodloužený první akt, který obsahuje všechny potřebné elementy, pouze katalyzátor i první bod zvratu přicházejí výrazně pozdě, druhý akt disponuje přesným midpointem a druhým bodem zvratu, ale struktuře se vzdaluje, vynechává odlehčené pasáže na úkor těch znepokojivých, divák ztrácí kontrolu nad příběhem. Tu zpětně nalézá až ve třetím aktu, kdy se Lynch v závěrečné scéně zrcadlově vrací ke scéně úvodní a nachází novou rovnováhu.
- Kouzelná skříňkaKulka, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Speciální promítací zařízení, umožňující vidět netušené.
- La Mansion de Araucaima under Brechtian EyesEstrada Ramos, Samani(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-21This thesis explores the theoretical principles of Brechtian theory, and its relationship with Carlos Mayolo’s La Mansion de Araucaima (1986) by focusing on the structural elements and editing decisions that lead to the creation of this film. The thesis will explore the social context of the film as well as the implications of “tropical gothic” for the intentions of the director. Lastly it will attempt to some principles followed by the film in the way it developed its own dramaturgical structure.
- Mary LampsonHálová, Nicole(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-25Mary Lampson je oceňovaná nezávislá filmařka a střihačka. Své první zkušenosti získala při spolupráci s pionýry hnutí Direct Cinema, režiséry D. A. Pennebakerem a Richardem Leacockem a později navázala dlouholetou spolupráci s režisérem Emilem De Antoniem, jehož přístup k dokumentární formě měl zásadní dopad na politicky angažovanou tvorbu. Jako střihačka pracovala na mnoha nezávislých dokumentárních filmech, včetně přelomového Harlan County USA Barbry Kopple. Snímky, na nichž se podílela nejen střihačsky, hledají odpověď na následující otázky: Pomáhá expozice procesu natáčení komunikaci s publikem, nebo ji naopak ztěžuje? Dopomáhá snímku k větší autenticitě? Na tyto otázky Lampson odpovídá v rozhovoru uskutečněném pro účely této práce, jež se soustředí v rámci její filmografie na řešení této problematiky ve střižně.
- MonopolyNemčeková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Jedna situácia zo života Laury, ktorá sa rozhodne získať späť, čo stratila a následne zistí, že už nemá chuť bojovať.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »