Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "BĚLOR, Roman"
Nyní se zobrazuje 1 - 19 z 19
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Crowdfunding: Metody, možnosti a využití v českém hudebním průmysluProšková, Radka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Diplomová práce se věnuje problematice crowdfundingu, jeho metodám a možnostem, s ohledem na využití v oblasti českého hudebního průmyslu. První část práce objasňuje základní pojmy z oblasti fundraisingu a snaží se tak definovat crowdfunding a zasadit jeho mechanismy jak do historického kontextu, tak do kontextu alternativního financování kultury v současnosti. Formou eseje jsou zde nastíněny proměny hudebního průmyslu na světovém i domácím trhu od druhé poloviny dvacátého století po současnost, v nichž je možné spatřovat prvotní impulzy k vyhledávání alternativních zdrojů financování kultury, zejména hudby. Teoretická část dále vysvětluje, jak probíhají nebo by měly probíhat crowdfundingové kampaně a jaká jsou jejich specifika. Práce mapuje vznik a fungování crowfundingu v zahraničí a v českém prostředí, zaměřuje se na provozovatele poskytující platformu k realizaci crowdfundingových kampaní a provádí jejich analýzu a porovnání. Výzkumná část práce pak popisuje mechanismy crowdfundingových kampaní, zaměřených na hudbu v českém prostředí, v praxi. Prostřednictvím dvou případových studií přináší kvalitativní analýzu úspěšných hudebních projektů, které využily v letech 2012 a 2014 možnosti crowdfundingu v českém hudebním průmyslu. Součástí obou studií jsou nestrukturované rozhovory se zadavateli a tvůrci kampaní, z nichž plynou specifika, výhody i nedostatky využití crowdfundingu v hudbě.
- Filharmonie JenaBrůj, Zbyšek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Diplomová práce Filharmonie Jena se zabývá specifickým segmentem německého hudebního trhu - symfonickým orchestrem. Její první část seznamuje čtenáře se současnou situací v německých symfonických orchestrech. Uvedená fakta jsou objasněna historickými souvislostmi a těžištěm na vývoji po roce 1989, kdy došlo následkem společenského převratu ke sjednocení tehdejší Německé spolkové republiky s Německou demokratickou republikou a vzniku Spolkové republiky Německo. Zvláštní pozornost je věnována následným strukturálním změnám hudebních těles a jejich členění do tarifních tříd. Druhá část práce popisuje organizaci, strukturu a fungování veřejně financovaného regionálního orchestru Filharmonie Jena. Poukázáno je především na specifika spojená s právní formou tohoto tělesa a existencí individuální tarifní smlouvy mezi jeho zřizovatelem a orchestrem. Pomocí nástrojů marketingového mixu je popsán provoz celého orchestru a díky řadě statistických údajů ze zmíněného časového úseku, neschází ani zpětné ohlédnutí za posledními roky. Práci doplňují grafické diagramy, tabulky, fotografie a kopie interních neveřejných dokumentů, které se podařilo od vedení Filharmonie Jena pro tyto účely získat. Magisterská práce "Filharmonie Jena" má ambici být jedním z prvních tištěných dokumentů, umožnujících českému čtenáři nahlédnout do této oblasti německé hudební kultury, která ve zdejším povědomí často začíná a končí v Berlíně případně v Lipsku.
- Hudba v médiíchPodhola, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Diplomová práce na téma Hudba v médiích se zaměřuje především na moderní médium hudební streaming. Analyzuje dosavadní vývoj a zvažuje možnosti jeho budoucího rozvoje.
- K financování kulturního sektoru v České republiceKrejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Tato diplomní práce nahlíží na oblast kulturního sektoru v České republice, na jeho fungování, strukturu a systémy financování. Jako základní, volí pohled ekonomický a analytický. Práce pojednává o prostředí, ve kterém kulturní produkt vzniká, o prostředí, ve kterém je realizován a o finančních mechanismech, které vznik produktu umožňují. Na základě analýzy konkrétních dat uvažuje nad efektivitou fungování některých subjektů a nad smysluplností jejich finančních, řídících a produkčních mechanismů. Práce analyzuje základní zdroje financování kulturního sektoru v CR a na základě poznaného se pokouší navrhnout nové možné metody a modifikace stávajícího financování, vedoucí k větší efektivitě a možnému lepšímu fungování subjektů působících v rámci tohoto sektoru, jakož i sektoru samotného. Jde však pouze o relevantní pokus, návrh, pokus, který může přispět ke zlepšení stávající situace. Avšak definitivně nalézt nová efektivní řešení financování kulturního sektoru, zefektivnit jeho současný systém fungování či vyřešit některé problémy s jeho fungováním spojené není a ani nemůže být cílem této práce.
- K otázkám hudebních pořadů v ČTNováková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Magisterská práce s názvem "K otázkám hudebních pořadů v ČT" se věnuje porovnání hudebních a hudebně dramatických pořadů vyrobených Hlavní redakcí hudebního vysílání v letech 1980 - 1990 s pořady vyrobenými Tvůrčí skupinou Radima Smetany a Vítězslava Sýkory v rámci Producentského centra uměleckých pořadů a Centrem divadelní a hudební tvorby vletech 2000 - 2005 z hlediska proměny obsahové formy a obsahové typologie pořadů (koncert, koncert s výkladem, symfonická hudba, komorní hudba, dechovka, jazz, rock). Dále byl porovnán Statut ČT s Ideově tématickými plány ČST z let 1980 - 1990 a Programovou směrnicí ČST 1986 - 1990.
- Kruhy přátel hudby ve Zlínském krajiŠedivá, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06
- Leadership a jeho uplatnění v uměleckých organizacíchFišerová, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Cílem diplomové práce „Leadership a jeho uplatnění v uměleckých organizacích: Případová studie Národního divadla v Praze a České filharmonie” je popsat oblast efektivních podob leadershipu v obecné rovině a následně pak tyto poznatky aplikovat na prostředí uměleckých organizací s důrazem na vybrané pražské umělecké příspěvkové organizace Ministerstva kultury České republiky. V závěrečné části práce, která byla zpracována formou případové studie, jsou teoretické poznatky a získaná data z výzkumů interpretována a shrnuta. Tato práce a studie zkoumaných organizací prokazuje, jak důležitou součástí se efektivní leadership v dnešních podmínkách stává. Leadershipová složka při vedení organizací je klíčová nejen pro správné fungování organizací, ale především pro spokojenost a výkonnost zaměstnanců. Také proto je v tomto kontextu důležité přistoupit ke změnám, které efektivním leaderům a správnému leadershipu napomohou plnit svou úlohu.
- Marketing a public relations na mezinárodním operním festivalu Smetanova LitomyšlMeravý, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Tato práce popisuje oblast marketingu a public relations na festivalu Smetanova Litomyšl a jejich specifičnosti. Začíná v roce 1992, kdy se festivalu dostalo profesionálního vedení. Práce se zabývá festivalovou reklamou, grafickým designem festivalových publikací, způsobem informování publika a sebeprezentací festivalu. Snaží se poukázat na některé zvláštnosti tohoto tradičního festivalu ve vztazích s veřejností jak Pardubického kraje, tak celé České republiky.
- Media relations v hudební oblastiVávra, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Cílem této práce je popis vztahu media relations jak v teoretické rovině, tak i jejich praktických aspektů. Hlavním úkolem oboru media relations je vést úspěšnou komunikaci se sdělovacími prostředky. Na základě této komunikace můžeme vystavět korektní vztahy s médii a pokoušet se využívat jejich síly a vlivu na veřejnost pro zdar našich marketingových aktivit. Jako takové jsou media relations v první části této práce popsány jako součást oboru public relations a zasazeny do obecného kontextu. V druhé části je pak věnována pozornost oboru media relations v hudební oblasti, konkrétně ve vztahu k hudbě vážné. Jsou zde uvedeny i praktické případové studie z hudební oblasti a vyhodnocena vlastní dotazníková anketa o nejběžnějších kanálech pro sdělení z hudební oblasti.
- Mezinárodní spolupráce a zahraniční prezentace umění a kultury ČRPalánová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Prezentace české kultury a umění v zahraničí probíhá ve dvou základních liniích - na bázi soukromé a vládní. Ve své práci jsem se soustředila na roli státu a vládních institucí v této oblasti, na pozici kultury jako takové ve společenské struktuře a zároveň na pozici zahraniční prezentace a mezinárodní spolupráce v koncepcích kulturní politiky a v systému financování kultury. Práce je rozdělena v podstatě do dvou částí - nejprve hledáv ve státní struktuře zázemí pro domácí projekty, které tvoří základ pro kvalitní zahraniční prezentaci ("aby bylo co prezentovat"), a podporu pro projekty mezinárodní spolupráce, poté se zabývám "marketngovou strategií ČR", zahraniční politikou v oblasti kultury, tím, jak vláda přistupuje k zahraniční prezentaci obecně a jaké místo zde hraje kultura. V závěru vybírám několik zajímavých paralel s Velkou Británií.
- Nové digitální formy a způsoby prodeje notových materiálůStaňová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-04Diplomní práce pojednává o nových digitálních formách hudebnin, prodeje notových materiálů a podává návrh na realizaci a možnosti financování projektu databáze spartovaných hudebních pramenů. Úvodní kapitola je věnována vymezení pojmu digitalizace, ochraně a zabezpečení digitálních dat a dále je pojednáno o digitalizaci jako předmětu české kulturní politiky. Druhá kapitola se zabývá digitálními a digitalizovanými notovými materiály, přičemž jsou uvedeny hudebně notační softwary a jejich funkce a dále neziskové elektronické zdroje hudebnin. Ve třetí kapitole je přiblížen vývoj institutu hudebního nakladatelství a prodeje hudebnin a popisován rozvoj autorského práva v oblasti hudby. Závěrečná čtvrtá kapitola předkládá návrh pro realizaci a možné financování projektu databáze spartovaných hudebních pramenů.
- Postavení stanice Radio Ware v rámci Českého rozhlasuVidomusová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Předmětem diplomové práce je postavení veřejnoprávní stanice pro mladé - Český rozhlas Radio Wave. Práce popisuje zrod, vývoj, formát, poslechovost a současnou situaci, ve které se rádio nachází. Rozebírá okolnosti vypnutí jejího analogového vysílání, proces odvolání Václava Kasíka, rezignaci jeho nástupce Richarda Medka, kauzu Swastika Eyes, průběh možného návratu na FM, úlohu Rady ČRo a celkový stav jako speciální stanice Českého rozhlasu. Poté si klade si otázky týkající se budoucnosti v případě schválení zákona o vysílání Radia Wave na frekvenci. Součástí práce je rovněž obrazové představení propagačních aktivit a marketingový plán na rok 2010.
- Pražský filmový orchestr - analýza fungováníKroužková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Práce se zabývá především fungováním studentského symfonického tělesa Pražský filmový orchestr. Je zde zachyceno jeho působení od založení až po desetileté výročí, které probíhá v roce 2014. Detailně je rozvedena organizační struktura tělesa, finanční zajištění, organizace koncertní činnosti, repertoár. Zabývá se též nutnou změnou v názvu této právnické osoby vzhledem ke změně občanského zákoníku. Poslední z částí uvádí příklady velkých projektů filmové hudby světové úrovně a jejich organizační specifika. Nechybí ani uvedení dalších těles s podobným zaměřením. Stručně je zde nastíněn vývoj a historie filmové hudby od němého filmu až ke zlatému věku Hollywoodu a nejslavnějším světovým skladatelům filmové hudby.
- Problematika financování symfonických těles v České republice.Hannsmann, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-27Magisterská práce - Problematika financování symfonických těles v České republice? se snaží ukázat na příkladu 14 symfonických orchestrů v České republice celou řadu problémů, kterým jsou tato tělesa vystavena. Na vývoji profesionálních těles v minulosti se snažím vysvětlit, že provozování hudby splňující vyšší dobové estetické nároky nikdy nebylo soběstačné a záviselo podobně jako dnes na blahovůli svých donátorů. Hodnocení provozu symfonických orchestrů u nás je ztíženo vysokou variabilitou základních podmínek a poměrně značnou nepřesností zveřejňovaných údajů. Zveřejnil jsem všechny veřejně dostupné údaje o financování 14 symfonických orchestrů a snažil se ukázat na největší rozdíly v dotacích od jejich zřizovatelů a zakladatelů. V závěru jsem se snažil ukázat na možné nástiny řešení trvalého podfinancování profesionálních hudebních souborů v České republice.
- Projekty inspirované El Sistema a možnosti realizace obdobného projektu v ČRRežová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-27Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci El Sistema - Jedinečný systém hudebního vzdělávání ve Venezuele téže autorky z roku 2010, aktualizuje ji a rozšiřuje o oddíly Projekty inspirované El Sistema a Možnosti realizace obdobného projektu v ČR. Ve druhém oddílu poskytuje komplexní pohled na šíření projektu v celosvětovém měřítku a hlavní tendence popisuje na třech praktických příkladech z Velké Británie, Argentiny a Německa. Třetí oddíl se zabývá výchozí situací v ČR, pozicí neziskového sektoru, konkurenčním prostředím a možnostmi financování obdobného projektu v českém prostředí. Práce se snaží na základě studia dostupných materiálů i vlastních zkušeností přinést materiál ke srovnání, zamyšlení a k možné implementaci obdobného projektu v českém prostředí.
- Současná situace českých vydavatelství v alternativní a undergroundové hudběKovalová, Terezie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Tato práce se zabývá otázkou, zda je vůbec možné zpopularizovat nebo proslavit alternativní či undergroundový projekt. K analýze jsem si vybrala pět vydavatelství, Minority records, Starcastic, Polí5, Citysurfer a Quazidelict. Původně jsem do práce chtěla zahrnout také vydavatelství a happeningovou agenturu AM180 spolu s jejich festivalem Creepy Teepee, ale i přes opakovanou snahu se mi nepovedlo zkontaktovat její zakladatele. Po určitém průzkumu jsem došla ke zjištění, že si tato komunita nepřeje být nijak navenek prezentována a celkově se velmi brání jakékoliv propagaci v mainstreamových médiích. Práce je zpracována netradiční formou, vzhledem k absolutnímu nedostatku informací o všech těchto vydavatelstvích jak v tištěných, tak v online médiích, jsem se rozhodla pro formu osobního rozhovoru. Proto bych zároveň omluvila i slangové vyjadřování aktérů rozhovorů. Dokresluje svět, o kterém je pojednáváno. Aby došlo ke konfrontaci názorů, pro všechny rozhovory jsem užila velmi podobnou sadu otázek, které se měnily pouze v závislosti na specializaci daného vydavatelství. Klíčová slova: vydavatelství, alternativní hudba, undergroundová hudba, subkultury
- Systém financovania kultúry v Spolkovej republike NemeckoKonevalová, Silvia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-08Systém takmer výlučne verejne financovanej kultúry Spolkovej republiky Nemecko je historicky podmienený. Vo vývoji Nemecka bolo umenie vždy podporované určitou vládou, nakolko slúžilo reprezentatívnym účelom. Tým vznikol prevažne systém štátom prevádzkovaných inštitúcií. Povinnosť štátu k podpore umenia v ústavnom znení krajiny chýba. Podpora umenia v rovine spolkových krajín náleží k kúloham, ktoré vníma štát ako záujmy verejného blaha (Art. 5 III GG). V komunálnej rovine spadá podpora umenia do oblasti dobrovoľných úloh. Takáto zákonná štruktúra sa ukazuje ako obtiažná u financovania kultúrnych inštitúcií, ktoré väčšinu svojich príjmov čerpajú z verejných prostriedkov komunálnej a spolkovej roviny. V konfrontácii s hospodárskou krízou, štrukturálnymi zmenami spoločnosti sa stavia budúci vývoj kultúrnej infraštruktúry Nemecka pred čoraz väčší otáznik.
- Transformace kultury a kulturních institucí v ČRKasík, Libor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Předmětem této diplomové práce je analýza oblastí souvisejících s tématem transformace kultury, tedy změn jejího financování, vlastnictví, či právního prostředí, v návaznosti na proměnu samotného kulturního paradigmatu a na porovnání s vybranými zeměmi, jejichž historický vývoj i současnost jsou navzájem odlišné. Práce popisuje důvody výběru tématu, zmiňuje rozdílné přístupy k oblasti kultury, vysvětluje současný proces změny kulturního paradigmatu a porovnává kulturní politiky a systémy České republiky se situací ve Francii, Velké Británii a USA. Dokument rovněž nastiňuje možné varianty vývoje pojetí kultury v České republice a definuje metodiku směřující k získání podkladů pro možnost zodpovědného rozhodování o budoucím systému kultury v ČR.
- Způsob financování vybraných českých orchestrů v porovnání s vybranými evropskými orchestryMoravec, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Tato práce si klade za úkol prozkoumat problematiku financování vybraných českých orchestrů a konfrontovat mechanismy hospodaření, které jsou v České republice zavedeny, s některými evropskými orchestry. Jako zástupce českého prostředí jsem vybral celkem šest orchestrů; jmenovitě Českou filharmonii, Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, Filharmonii Brno, Plzeňskou filharmonii, Janáčkovu filharmonii Ostrava a PKF - Prague Philharmonia. Z Evropy jsem se potom věnoval orchestrům, které jsou buď českému prostředí blízké historicky či velikostně, nebo pro nás mohou být z různých důvodů inspirující. Konkrétně se věnuji těmto orchestrům: Berliner Philharmoniker, Het Koninklijk Concertgebouw v Amsterdamu, anglický London Symphony Orchestra a Slovenská filharmónia. Cílem práce je vytvořit přehled charakteristik hospodaření všech těchto českých i evropských orchestrů, tyto způsoby mezi sebou porovnat a zhodnotit.