Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Filmová a televizní fakulta - FAMU / Film and TV School podle oponent "BENDOVÁ, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 25
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza prvých troch mezinárodných filmov Yorgosa LanthimosaKováč, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14V bakalárskej prácii sa venujem analýze prvých troch medzinárodných fimov, gréckeho režiséra Yorgosa Lanthimosa. Snažím sa odpovedať na výskumnú otázku: “ako výrazne sa mení autorová poetika pri práci na medzinárodných filmoch?” Zameral som sa preto na jeho prvé diela snímané už mimo Grécka. V tejto práci chcem zohľadniť len tieto tri diela. Film “Humr” ktorý vytvoril v roku 2015, následne film “Zabitie posvätného jeleňa”, ten vytvoril v roku 2017 a film “ Favoritka” z roku 2018. Tieto tri filmy sa v tejto bakalárskej práci snažím detailne rozobrať a skúmať Základne tituly 1.) BRESSON Robert, Poznámky o kinematografu, strana: 29, jako 1. svazek edice Film Praha 1998, ISBN 80-86019-68-3 2.) ARISTOTELÉS, Poetika, upravil: Milan Mráz, str. 73-75, 1. vyd. - Praha: OIKOYMENH, 2008. - 290 s. - (Knihovna antické tradice: sv. 7) ISBN 978-80-7298-131-1 (váz.)
- Bakalářský cyklus CoagulaVavrečka, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Bakalářský cyklus Coagula je trojdomý. Tvoří jej esej, filmy a diagramy. Tématem práce je kinematografický proces, který nahlížím pozpátku ze čtyřech prostorových pozic a světelných dispozic: (promítací) plátno, promítačka, cesta filmu (z negativu v positiv), kamera (a předsnímací skutečnost).
- David Fincher: Filmová Inovácia cez Rozmanité Žánre a MédiáKováč, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-20Práca skúma filmové diela Davida Finchera, ktorého tvorba presahuje žánre ale najmä média, pričom kládla dôraz na inovatívne využitie vizuálnej naratívy a filmovej techniky. Fincherova práca je prezentovaná ako syntéza klasických a moderných filmových techník, ktoré poukazujú na jeho schopnosť inovatívne spájať obsah s formou. Analýza preskúmava, ako sa Fincherov režisérsky prístup transformoval, najmä prostredníctvom príkladov z jeho významných diel "Se7en", "Mindhunter" a "Mank". Práca ďalej skúma, ako tieto filmy odrážajú sociálne a kultúrne aspekty ich doby a ako sa stali kultúrne významnými vo filmovom svete.
- Digitální prostor z perspektivy postkolonialismuKnapp, Dalibor(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-06Cílem této teoretické magisterské diplomové práce je analýza digitálního prostoru z postkoloniální perspektivy. Práce zpočátku vymezuje tuto postkoloniální perspektivu – co je v jejím středu zájmu, jaký je historický kontext, jaké jsou její zdroje a s jakými metodami pracuje. Dále se práce zabývá kolonialismem, představuje jeho myšlenkové konstrukty, ideje a popisuje jeho průvodní jevy a jejich aplikaci ve vztahu kolonizátor-kolonizovaný uvnitř koloniálních systémů. V další části představuje digitální prostor jako prostor sociální, kategorizuje jeho obyvatele a popisuje jejich znaky. Následně hledá, srovnává a analyzuje procesy, vlastní kolonialismu, v digitálním prostoru, konkrétně ve vztahu digitálního Severu a Jihu, na úrovni digitální identity a v procesu práce v digitálním prostoru.
- Etika filmového restaurování základní restaurátorské principy a možno sti jejich aplikace na filmové restaurováníFrodlová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Etické principy filmového restaurování představují komplexní problematiku, která nikdy nebyla plně uspokojivě vyřešena. Tuto situaci v posledních desetiletích ještě zkomplikoval nástup digitálních technologií, které sice umožňují překonat limity fotografického média, ale s novými možnostmi se naléhavěji projevila absence široce přijímaných etických principů, které by proces filmového restaurování zasadily do obecnějšího teoretického rámce. Tato diplomová práce se zabývá základními restaurátorskými principy (autenticita, reverzibilita a transparentnost) a možností jejich aplikace na filmové restaurování. Současně zohledňuje transformaci archivní a restaurátorské praxe v digitální éře a soustředí se na některé etické otázky, které se objevují v souvislosti s rozšířením digitálních technologií v tomto oboru. Práce však nenabízí jednoznačné řešení problémů diskutovaných po desetiletí, ale spíše nabízí možná hlediska na vybrané etické principy a otevírá prostor k dalším úvahám či diskuzím.
- KYI SOE TUN v myanmarských kinech napříč transformacíHsu, Khin Khin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-13Moje práce je o úspěšným režisérovi U Kyi Soe Tun, který je pořád respektováním režisérem ve filmovém oboru.Moje bakalářská práce bude o stavu oboru barmského filmu, který se postupně zhoršoval, když se dostal do rukou vlády, a nikdy se nezlepšila kvalita ve filmech, než se Barma stala demokratickou zemí od 2010. Touto práci bych vás chtěla seznámit s životy režisérů/ filmařů a jejich znalostmi o tvorbě filmu pro lidi.
- Making a film based on "antihero"Zaytseva, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-06Metody a postupy, které umožní divákovi soucítit a identifikovat se se záporným protagonistou.
- Mezi dokumentárním filmem a počítačovou hrouTurečková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-11Bakalářská práce Mezi dokumentárním filmem a počítačovou hrou se zabývá postupem tvorby dokumentárního filmu Iluze režisérky Kateřiny Turečkové, který je estetickou formou připodobněn počítačové hře. V první části objasňuje motivaci režisérky takový film natočit. Dále rozebírá jednotlivé umělecké formy dokumentární film a počítačová hra. Na základě těchto poznatků práce popisuje tvorbu jednotlivých scén a následného filmového celku.
- Motivace postav v trilogii Matrix nahlížené systémovou teoriíSysel, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19
- Naratologická analýza videohry The Last of Us Part IIKonečný, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-08Bakalářská práce Naratologická analýza videohry The Last of Us Part II se zabývá exkluzivní hrou pro herní konzoli Playstation The Last of Us Part II amerického herního studia Naughty Dog. Pomocí naratologické analýzy zkoumá, jak příběh a specifická struktura vyprávění této videohry posiluje vyznění a přenesení hlavních témat a motivů díla na své uživatele – hráče. Také se zaměřuje na herní (ludo) prvky, které cíle této hry nejen podporují, ale také spolu-vytváří.
- Obraz politky ve filmu Ladislava HelgehoRousek, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-15Bakalářská práce přináší rozšířený, politický pohled na tvorbu režiséra Ladislava Helgeho, obohacený o dosud marginalizované perspektivy vnímání politického záběru jeho díla. Helge je představen nejen jako filmař, ale především však jako levicový intelektuál, jehož práce překračuje kategorii filmu do politického prostředí. Na základě příkladu politického narativu je dílo režiséra zkoumáno v kontextu doby; rozebrán je vztah mezi filmem a společenskou situací tehdy ovládanou Komunistickou stranou Československa.
- S nimi, ne o nich: dospívající hrdinky v současné kinematografiiMiková, Darja(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-15Bakalářská práce analyzuje snímky Muréna (2021) a Aftersun (2022) prostřednictvím konceptu živoucího těla podle Iris Marion Young. Cílem práce je ukázat, jaké možnosti nám poskytuje koncept živoucího těla pro analýzu filmů i vlastní tvůrčí práci s dospívajícími hrdinkami. Práce obohacuje koncept živoucího těla podle Iris Marion Young o pojetí konceptu u Lucy Bolton ve vztahu k analýze filmového vyprávění. Dále práce tento koncept upřesňuje prostřednictvím pojetí subjektivity ve filmovém vyprávění a vývojové psychologie. Vzniká tak koncept živoucího těla, které se emancipuje, prostřednictvím kterého práce snímky analyzuje vymezením čtyř kategorií: prostoru, emancipace, vztahu s otcovskou figurou a vztahu se (staršími) dospívajícími. Praktická část bakalářské práce analyzuje snímky na základě vymezených kategorií v kontextu živoucího těla dospívajících protagonistek. Na základě poznatků z analýz jsou charakterizovány možnosti práce s konceptem živoucího těla a jeho přínosy. Práce shledává koncept živoucího těla vhodným pro filmové vyprávění z několika důvodů: akcentování subjektivního vnímání postav a možností jeho zprostředkování; soustředění se na vyprávění obrazem; vybízení k práci s komplexní charakteristikou postav a jejich ambivalencí bez potřeby vynášení soudů. Práce je primárně určena filmovým tvůrcům, kteří chtějí s dospívajícími protagonistkami pracovat ve svých filmech.
- Subjekt-Autor-AutoportrétMachajová, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-19V mojej bakalárskej práci skúmam funkcie sebazobrazovania v umení v rôznych historických obdobiach a na ich základe rozvíjam súvislosti medzi autoportrétom a koncepciami subjektu a autorstva v rôznych dejinných obdobiach. Od anonymného tvorcu a umenia, ktoré malo vţdy svoje spoločenské opodstatnenie sa s modernou dobou zrodil subjekt a s ním aj autor. Pri konštitúcii subjektu je najdôleţitejší vzťah človeka k jeho ?zrkadlovému obrazu? u iného človeka. Moderný subjekt je zvrchovaná entita, ktorá má moc nad svojou reprezentáciou a materiálny svet, nad ktorým bdie, je v jej moci. Čo sa stane so subjektom a jeho reprezentáciou, keď sa začnú línie modernistickej logiky uzliť? Postmoderný subjekt stratí jasné obrysy a stane sa konštruktom momentálneho diskurzu. Ako s tým súvisí vynález fotografie a rozvoj masmediálnej mašinérie? A čo sa deje so subjektom dnes, pri kaţdodennom sýtení vlastných komunikačných kanálov na internete?
- Subjektivní dějiny maďarské dokumentaristikyNemes, Gyula(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-09Teoretická práce popisuje celé dějiny madarského dokumentárního filmu, pak soustředí především na madarské dokumenty, které v Madarsku jsou považovány spíš jako experimentální nebo dokumentárně hrané.
- Svět(y) Tima BurtonaŠperkerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19
- The FIilms of Lucrecia MartelOrtiz Cordero, Edgar Josue(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-07This thesis is a study on New Argentine Cinema director Lucrecia Martel. It analyzes her work so far by discussing her feature films relative to their narrative, aural, visual and thematic components. Lucrecia Martel explains that she constructs her films by “layering” narrative and emotional content. This thesis will analyze what this statement means. Through these elements, the thesis attempts to characterize Martel's unique qualities as an auteur by paying particular attention to the elements of film grammar, such as sound and image design, which she uses to convey relevant plot information and to create meaningful metaphors that expand the image-space. The thesis will contribute to the relatively little written in English on Lucrecia Martel.
- Transformace a strukturální rysy politické kinematografieStelchanka, Aliaksandr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-04Tato bakalářská práce se zaměřuje na politickou kinematografii jako součást tzv. "citlivých forem" kinematografie. Zde mluvíme o velkém množství sebereflexivních kinematografických postupů, které vytvářejí určitý kontra-diskurz v kontextu dominantních narativních kinoforem. Nejprve nastavujeme teoretický horizont, který zahrnuje klíčové pojmy současných diskuzí o vizuální kultuře. Následně popisujeme strukturní rysy politické kinematografie a její transformace. Vytvořený koncepční rámec aplikujeme při rozboru Film socialismus J.-L. Godarda.
- Válka proti šílenství kulturní studie o video kampaních "pověd omí o nemoci" na svépomocných webových stránkáchBen-Horin, Yael(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-17Ve své práci se chci pokusit prozkoumat roli webových kampaní 'povědomí o nemoci' při distribuci psychiatrického/psychologického étosu a jeho využívání při výkladu určitých oblastí chování, emocionálních stavů a sociálních fenoménů. Mé podklady budou zahrnovat i seznam demonstrativních videí nashromážděných na různých svépomocných webových stránkách, jež budu analyzovat za účelem prokázání signifikantních audiovizuálních rysů a přesvědčovacích technik v těchto kampaních obsažených.
- Vizuální styl zesílené kontinuity ve fil mu Scott Pilgrim proti zbytku světaBobreková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-19Tato práce je zaměřena na způsob vyprávění a vizuální styl ve filmu Scott Pilgrim proti zbytku světa. Důraz je kladen na vliv komiksu, jehož adaptací film je, a rovněž na vliv počítačových her a video-her. Rovněž se zabývá vizuálním stylem, definovaným Davidem Bordwellem jako Zesílená kontinuita. Tento styl zahrnuje práci kamery, jako je ostření a různé její pohyby, střih a délka záběru. Se zřetelem k Bordwellově Zesílené kontinuitě práce rovněž uvádí, jakým způsobem autoři filmu tento styl dále rozvinuli, čímž je výsledný film mnohem dynamičtější.
- Vliv zvuku na vnímání audiovizuálního dílaOramus, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-02-03Divácký či hráčský prožitek je jedním z klíčových aspektů audiovizuální tvorby – pravděpodobně každý tvůrce chce, aby jeho dílo bylo diváky pozitivně vnímáno a hodnoceno. Na kvalitě prožitku při sledování či aktivním hraní audiovizuálního díla se však nepodílí pouze samotný obsah, ale také způsob jeho reprodukce – zdali film sledujeme v kině, nebo na tabletu či hrajeme doma na televizi, nebo se ponoříme do virtuální reality. První část této práce zkoumá různé koncepty lidského prožitku (imerze, prezence, flow atd.), způsoby, jak je měřit, a vytváří teoretické východisko pro vlastní výzkum. Ve své druhé části sleduje tři současné technologické fenomény – konkrétně binaurální reprodukci, virtuální realitu a zvukový formát Dolby Atmos a prakticky ověřuje, jakým způsobem tyto fenomény ovlivňují náš divácký zážitek, či obecně percepci audiovizuálního díla.