Oddělení hudebně teoretických disciplin / Department of Musical-theoretical Disciplines
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení hudebně teoretických disciplin / Department of Musical-theoretical Disciplines podle oponent "BĚLOR, Roman"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 40
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Business plán: hudebně-taneční klubSluková, Karla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Tato bakalářská práce s názvem Business plán: Hudebně-taneční klub se zabývá vytvořením podnikatelského plánu klubu, ve kterém se bude propojovat živá hudba a tanec. Klub by se měl specializovat na taneční styly salsa, swing, argentinské tango a latinskoamerické tance. Cílem práce je zhodnocení reálnosti tohoto podnikatelského záměru. V první části práce teoreticky popisuji a rozebírám, co je to podnikatelský plán a jaké jsou jeho náležitosti, v druhé části specifikuji můj podnikatelský záměr a zkoumám historii a potenciál jednotlivých stylů. Ve třetí praktické části zpracovávám samotný business plán, včetně finanční analýzy. Na jeho základě v závěru práce vyhodnotím životaschopnost a rentabilitu zamýšleného hudebně-tanečního klubu.
- Crowdfunding: Metody, možnosti a využití v českém hudebním průmysluProšková, Radka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Diplomová práce se věnuje problematice crowdfundingu, jeho metodám a možnostem, s ohledem na využití v oblasti českého hudebního průmyslu. První část práce objasňuje základní pojmy z oblasti fundraisingu a snaží se tak definovat crowdfunding a zasadit jeho mechanismy jak do historického kontextu, tak do kontextu alternativního financování kultury v současnosti. Formou eseje jsou zde nastíněny proměny hudebního průmyslu na světovém i domácím trhu od druhé poloviny dvacátého století po současnost, v nichž je možné spatřovat prvotní impulzy k vyhledávání alternativních zdrojů financování kultury, zejména hudby. Teoretická část dále vysvětluje, jak probíhají nebo by měly probíhat crowdfundingové kampaně a jaká jsou jejich specifika. Práce mapuje vznik a fungování crowfundingu v zahraničí a v českém prostředí, zaměřuje se na provozovatele poskytující platformu k realizaci crowdfundingových kampaní a provádí jejich analýzu a porovnání. Výzkumná část práce pak popisuje mechanismy crowdfundingových kampaní, zaměřených na hudbu v českém prostředí, v praxi. Prostřednictvím dvou případových studií přináší kvalitativní analýzu úspěšných hudebních projektů, které využily v letech 2012 a 2014 možnosti crowdfundingu v českém hudebním průmyslu. Součástí obou studií jsou nestrukturované rozhovory se zadavateli a tvůrci kampaní, z nichž plynou specifika, výhody i nedostatky využití crowdfundingu v hudbě.
- Databáze koncertních sálů v PrazeKoutná, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-05Text této práce je dokumentací k praktickému projektu databáze Koncertní sály, jenž je uveřejněn na internetu na adrese www.prehled.net/koncertni-saly. Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit nástroj napomáhající hudebním pořadatelům k vyhledání vhodného sálu pro jejich projekt. Databáze obsahuje technické detaily prostorů pro hudbu vPraze a některých koncertních síní v regionech a umožnuje vyhledávání podle nejrůznějších parametrů.Součástí textu je kromě popisu tvorby této internetové aplikace také část týkající se porovnání parametrů významných sálů v ČR a dále pasáž, týkající se zmapování netradičních prostorů pro provozování hudby v Praze.
- El Sistema: Jedinečný systém hudebního vzdělávání ve VenezueleRežová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Bakalářská práce zpracovává současné aktuální, avšak v českém prostředí ještě nepříliš diskutované téma unikátního hudebního vzdělávání ve Venezuele. Na pozadí venezuelských reálií se snaží poskytnout přehled o cíli, vývoji a současném stavu projektu El Sistema a jeho dopadech na venezuelskou společnost i na svět klasické hudby. Práce obsahuje také srovnání s českým systémem hudebního vzdělávání a portréty nejvýznamnějších těles a hudebníků vzešlých z El Sistema. Práce se snaží přinést materiál ke srovnání, zamyšlení a k podnícení diskuse o možné implementaci obdobného projektu v českém prostředí. Klíčová slova: hudební vzdělávání, Venezuela, El Sistema
- Filharmonie JenaBrůj, Zbyšek(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Diplomová práce Filharmonie Jena se zabývá specifickým segmentem německého hudebního trhu - symfonickým orchestrem. Její první část seznamuje čtenáře se současnou situací v německých symfonických orchestrech. Uvedená fakta jsou objasněna historickými souvislostmi a těžištěm na vývoji po roce 1989, kdy došlo následkem společenského převratu ke sjednocení tehdejší Německé spolkové republiky s Německou demokratickou republikou a vzniku Spolkové republiky Německo. Zvláštní pozornost je věnována následným strukturálním změnám hudebních těles a jejich členění do tarifních tříd. Druhá část práce popisuje organizaci, strukturu a fungování veřejně financovaného regionálního orchestru Filharmonie Jena. Poukázáno je především na specifika spojená s právní formou tohoto tělesa a existencí individuální tarifní smlouvy mezi jeho zřizovatelem a orchestrem. Pomocí nástrojů marketingového mixu je popsán provoz celého orchestru a díky řadě statistických údajů ze zmíněného časového úseku, neschází ani zpětné ohlédnutí za posledními roky. Práci doplňují grafické diagramy, tabulky, fotografie a kopie interních neveřejných dokumentů, které se podařilo od vedení Filharmonie Jena pro tyto účely získat. Magisterská práce "Filharmonie Jena" má ambici být jedním z prvních tištěných dokumentů, umožnujících českému čtenáři nahlédnout do této oblasti německé hudební kultury, která ve zdejším povědomí často začíná a končí v Berlíně případně v Lipsku.
- Fungování hudebních interpretačních kurzů se zaměřením na Mezinárodní letní klarinetové kurzy Domažlice a Mezinárodní interpretační kurzy Ostrava.Čermáková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-08Bakalářská práce Fungování hudebních interpretačních kurzů se zaměřením na Mezinárodní letní klarinetové kurzy Domažlice a Mezinárodní interpretační kurzy Ostrava se zaměřuje především na pořadatelskou stránku konkrétních příkladů interpretačních a mistrovských kurzů. Od doby, kdy princip mistrovských kurzů začal praktikovat maďarský virtuos Franz Liszt se z kurzů stala důležitá součást vývoje každého mladého hudebního interpreta. Tato práce se na konkrétních příkladech snaží ukázat jak mohou interpretační kurzy vzniknout a co vše je nutné zařídit pro jejich plynulý průběh. Oba konkrétní případy mají svou specifickou náplň a cíl. Pořadatelsky snazší cestu zvolila v případě kurzů v Domažlicích Ludmila Peterková. Zve si ze zahraničí jen jednoho lektora a specializuje se na mladší účastníky kurzů. Naproti tomu Igor Františák, hlavní organizátor kurzů v Ostravě, má před sebou každý rok těžký úkol ve vyrovnání finančních nákladů za všechny zahraniční lektory, kteří jsou na kurzy zváni. Takové interpretační kurzy ale zas dokáží přilákat o mnoho víc zájemců ze stran starších studentů i profesionálů.
- Granty EU ve vztahu k financování kulturních projektů na území ČRHyksová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-05Cílem této práce je seznámit se se strukturouEvropské unie obecně, podrobněji s financováním kultury prostřednictvím grantových programů Culture 2000, v náznaku s jeho nástupným programem Culture 2006 a zmapovat finanční zdroje získané v posledních letech na financování projektů s českou účastí.
- Hudba tisíců - Mahler Jihlava. Historie a současnost mezinárodního hudebního festivalu.Kroužková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-08Práce se zabývá především historií, fungováním a financováním Mezinárodního hudebního festivalu Hudba tisíců - Mahler Jihlava.Zahrnuje přehled jednotlivých ročníků, dramaturgické záměry, propagaci festivalu, pořadatele a finanční zajištění. Detailně rozebírá projekt Gustav Mahler Jubilee 2010/2011. Zabývá se také osobností Gustava Mahlera a částí jeho života stráveného v Jihlavě. Je zde shrnutí, jak Jihlava a kraj Vysočina uctívá památku světového skladatele. Samostatná kapitola se zaměřuje na vývoj festivalu obecně, výběr největších světových i českých festivalů, jejich vznik a zaměření.
- Hudba v médiíchPodhola, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Diplomová práce na téma Hudba v médiích se zaměřuje především na moderní médium hudební streaming. Analyzuje dosavadní vývoj a zvažuje možnosti jeho budoucího rozvoje.
- K financování kulturního sektoru v České republiceKrejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-13Tato diplomní práce nahlíží na oblast kulturního sektoru v České republice, na jeho fungování, strukturu a systémy financování. Jako základní, volí pohled ekonomický a analytický. Práce pojednává o prostředí, ve kterém kulturní produkt vzniká, o prostředí, ve kterém je realizován a o finančních mechanismech, které vznik produktu umožňují. Na základě analýzy konkrétních dat uvažuje nad efektivitou fungování některých subjektů a nad smysluplností jejich finančních, řídících a produkčních mechanismů. Práce analyzuje základní zdroje financování kulturního sektoru v CR a na základě poznaného se pokouší navrhnout nové možné metody a modifikace stávajícího financování, vedoucí k větší efektivitě a možnému lepšímu fungování subjektů působících v rámci tohoto sektoru, jakož i sektoru samotného. Jde však pouze o relevantní pokus, návrh, pokus, který může přispět ke zlepšení stávající situace. Avšak definitivně nalézt nová efektivní řešení financování kulturního sektoru, zefektivnit jeho současný systém fungování či vyřešit některé problémy s jeho fungováním spojené není a ani nemůže být cílem této práce.
- K otázkám hudebních pořadů v ČTNováková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Magisterská práce s názvem "K otázkám hudebních pořadů v ČT" se věnuje porovnání hudebních a hudebně dramatických pořadů vyrobených Hlavní redakcí hudebního vysílání v letech 1980 - 1990 s pořady vyrobenými Tvůrčí skupinou Radima Smetany a Vítězslava Sýkory v rámci Producentského centra uměleckých pořadů a Centrem divadelní a hudební tvorby vletech 2000 - 2005 z hlediska proměny obsahové formy a obsahové typologie pořadů (koncert, koncert s výkladem, symfonická hudba, komorní hudba, dechovka, jazz, rock). Dále byl porovnán Statut ČT s Ideově tématickými plány ČST z let 1980 - 1990 a Programovou směrnicí ČST 1986 - 1990.
- Koncepce moderního orchestru mladýchTrojan, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-05-28Tato bakalářská práce se zabývá postavením klasické hudby v současné společnosti, zvláště potom jejím vnímáním mladou generací. V úvodní kapitole se autor pokouší sestavit profil současného posluchače z mozaiky vybraných sociologických a statistických výzkumů, jež následně doplňuje o poznatky z anketních setkání se zástupci mladé generace posluchačů. Dále jsou analyzovány dva významné počiny v oblasti popularizace klasické hudby - proslulé "Koncerty pro mladé publikum; Leonarda Bernsteina a aktuálně probíhající "Keeping score; dirigenta Michaela Tilson Thomase. Jestliže Leonard Bernstein dokázal naplno využít výhod tehdy nejmodernějšího média - televize - dnešní propagátoři klasické hudby hojně využívají internetu, jehož přínosu se věnuje celá následující kapitola. Na základě podrobného zkoumání webových prezentací světových orchestrů autor vyslovuje zásady a předpoklady budování úspěšného vztahu posluchače a orchestru prostřednictvím webu. Závěrečná kapitola přínáší shrnutí získaných poznatků a představuje konkrétní nápady uplatnitelné při rozvoji komorního orchestru se zvláštním zřetelem k propagaci klasické hudby mladé generaci.
- Kruhy přátel hudby ve Zlínském krajiŠedivá, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06
- Kulturní a tržně-ekonomická hlediska přenosů operních představení z Metropolitní opery v New Yorku (MET)Krejča, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-08Bakalářská práce Kulturní a tržně-ekonomická hlediska přenosů operních představení z Metropolitní opery v New Yorku (Met) si klade za cíl zmapovat jeden z produktů Metropolitní opery v New Yorku, produkt přímých přenosů operních představení ve vysoké kvalitě rozlišení obrazu, produkt Live in HD. Její snahou je zachytit vývoj úspěšného produktu uplatňujícího se na kulturním poli v době blízké jeho vzniku, zároveň však v dostatečném odstupu pro to, aby mohla zachytit jeho rozvoj a výkonnost. Komparuje podmínky uplatnění produktu (v širším kontextu fungování kulturního trhu) v USA a v ČR, objasňuje principy fungování produktu, zkoumá distribuční i propagační síť potřebnou k jeho šíření a poukazuje na určité prvky a momenty jako na zdroj možné inspirace pro kulturní trh v České republice. Tato práce je v českém prostředí v tomto rozsahu zatím ojedinělá.
- Leadership a jeho uplatnění v uměleckých organizacíchFišerová, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Cílem diplomové práce „Leadership a jeho uplatnění v uměleckých organizacích: Případová studie Národního divadla v Praze a České filharmonie” je popsat oblast efektivních podob leadershipu v obecné rovině a následně pak tyto poznatky aplikovat na prostředí uměleckých organizací s důrazem na vybrané pražské umělecké příspěvkové organizace Ministerstva kultury České republiky. V závěrečné části práce, která byla zpracována formou případové studie, jsou teoretické poznatky a získaná data z výzkumů interpretována a shrnuta. Tato práce a studie zkoumaných organizací prokazuje, jak důležitou součástí se efektivní leadership v dnešních podmínkách stává. Leadershipová složka při vedení organizací je klíčová nejen pro správné fungování organizací, ale především pro spokojenost a výkonnost zaměstnanců. Také proto je v tomto kontextu důležité přistoupit ke změnám, které efektivním leaderům a správnému leadershipu napomohou plnit svou úlohu.
- Marketing a public relations na mezinárodním operním festivalu Smetanova LitomyšlMeravý, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Tato práce popisuje oblast marketingu a public relations na festivalu Smetanova Litomyšl a jejich specifičnosti. Začíná v roce 1992, kdy se festivalu dostalo profesionálního vedení. Práce se zabývá festivalovou reklamou, grafickým designem festivalových publikací, způsobem informování publika a sebeprezentací festivalu. Snaží se poukázat na některé zvláštnosti tohoto tradičního festivalu ve vztazích s veřejností jak Pardubického kraje, tak celé České republiky.
- Media relations v hudební oblastiVávra, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Cílem této práce je popis vztahu media relations jak v teoretické rovině, tak i jejich praktických aspektů. Hlavním úkolem oboru media relations je vést úspěšnou komunikaci se sdělovacími prostředky. Na základě této komunikace můžeme vystavět korektní vztahy s médii a pokoušet se využívat jejich síly a vlivu na veřejnost pro zdar našich marketingových aktivit. Jako takové jsou media relations v první části této práce popsány jako součást oboru public relations a zasazeny do obecného kontextu. V druhé části je pak věnována pozornost oboru media relations v hudební oblasti, konkrétně ve vztahu k hudbě vážné. Jsou zde uvedeny i praktické případové studie z hudební oblasti a vyhodnocena vlastní dotazníková anketa o nejběžnějších kanálech pro sdělení z hudební oblasti.
- Mezinárodní spolupráce a zahraniční prezentace umění a kultury ČRPalánová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Prezentace české kultury a umění v zahraničí probíhá ve dvou základních liniích - na bázi soukromé a vládní. Ve své práci jsem se soustředila na roli státu a vládních institucí v této oblasti, na pozici kultury jako takové ve společenské struktuře a zároveň na pozici zahraniční prezentace a mezinárodní spolupráce v koncepcích kulturní politiky a v systému financování kultury. Práce je rozdělena v podstatě do dvou částí - nejprve hledáv ve státní struktuře zázemí pro domácí projekty, které tvoří základ pro kvalitní zahraniční prezentaci ("aby bylo co prezentovat"), a podporu pro projekty mezinárodní spolupráce, poté se zabývám "marketngovou strategií ČR", zahraniční politikou v oblasti kultury, tím, jak vláda přistupuje k zahraniční prezentaci obecně a jaké místo zde hraje kultura. V závěru vybírám několik zajímavých paralel s Velkou Británií.
- Nové digitální formy a způsoby prodeje notových materiálůStaňová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-04Diplomní práce pojednává o nových digitálních formách hudebnin, prodeje notových materiálů a podává návrh na realizaci a možnosti financování projektu databáze spartovaných hudebních pramenů. Úvodní kapitola je věnována vymezení pojmu digitalizace, ochraně a zabezpečení digitálních dat a dále je pojednáno o digitalizaci jako předmětu české kulturní politiky. Druhá kapitola se zabývá digitálními a digitalizovanými notovými materiály, přičemž jsou uvedeny hudebně notační softwary a jejich funkce a dále neziskové elektronické zdroje hudebnin. Ve třetí kapitole je přiblížen vývoj institutu hudebního nakladatelství a prodeje hudebnin a popisován rozvoj autorského práva v oblasti hudby. Závěrečná čtvrtá kapitola předkládá návrh pro realizaci a možné financování projektu databáze spartovaných hudebních pramenů.
- Ochrana autorského práva v EvropěTomášková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Cílem bakalářské práce je deskripce českých i zahraničních pramenů autorského práva a jejich vzájemná komparace s ohledem na celoevropský vývoj disciplíny autorského práva, koherence mezi kolektivními správci tuzemskými i celosvětovými. V neposlední řadě v této práci nechybí exkurz do diskutabilní oblasti nelegálního stahování obsahů autorských děl a jeho dopadu především na hudební průmysl. Tato práce má za cíl objektivně zhodnotit historickou i stávající situaci v oboru autorského práva, porovnat koncepce jednotlivých národních systémů, zanalyzovat prameny této právní disciplíny a také se kriticky vyjádřit k současné ochraně autorského práva v Evropě v kontrastu k celosvětovému technologickému vývoji. Klíčová slova: autorské právo, kolektivní správce, nelegální stahování, hudební průmysl