Procházet podle oponent "ŽENÍŠEK, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Český televizní dabing z pohledu zvukové tvorby a mistra zvukuJedlička, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Tato bakalářská práce se zaměřuje na český televizní dabing z pohledu zvukové tvorby a role mistra zvuku. Práce stručně shrnuje historický vývoj dabingu v Československu a České republice, ale důraz klade hlavně na současné technologie a technické postupy používané při výrobě českého znění, jak v produkci tak i v postprodukci. Zvláštní pozornost je věnována technickým aspektům, jakými jsou výběr a použití mikrofonů, technikám záznamu dialogů a sborů. Závěrem se věnuji metodám během úprav produkčního materiálu a finálního mixu. Cílem je přinést komplexní pohled na dabing jako specifickou oblast zvukové tvorby a poskytnout praktický návod pro budoucí profesionály v této oblasti.
- Postsynchron jako stylizace dialogové složky AV dílaKopelec, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-16Bakalářská práce se zabývá využitím postsynchronního narávání dialogů jako stylizačního prostředku k estetické nebo formální změně ve filmu. Pomocí úvodního historického exkurzu zkoumá vývoj postsynchronních technologií a postupů. V této práci budu zkoumat různé způsoby, kterými lze dosáhnout kýženého efektu, který může nabídnout jen postsynchronně nahraný dialog. Dále si práce bere za cíl nastínit metody, kterými režisér nebo zvukový mistr vedou herce při nahrávání.