Procházet podle oponent "HULÁK, Jakub"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Keltové v nás aneb Jak učit dramatickou výchovu ve věkově heterogenní skupiněTothová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-12Práce Keltové v nás aneb jak učit dramatickou výchovu ve věkově heterogenní skupině popisuje záznam třídenního dramaticko?výchovného projektu Keltové v nás, který jsem realizovala s věkově heterogenní skupinou žáků literárně-dramatického oboru ze ZUŠ Nové Strašecí. Cílem mé práce je vymezit na podkladě odborné literatury, mých pedagogických zkušeností a zejména na podkladě realizovaného projektu Keltové v nás, jaká specifika má práce s věkově heterogenní skupinou v dramatické výchově, jaké jsou její výhody a úskalí. Protože jedním z možných úskalí výuky ve věkově heterogenní skupině je výběr vhodného tématu, chce má práce ověřit, zda je téma Keltové vhodné jak pro výuku ve věkově heterogenní skupině, tak obecně pro práci v dramatické výchově. Záznam vlastního projektu Keltové v nás jsem záměrně doplnila o informace z historie Keltů tak, aby bylo možné podle této práce projekt Keltové v nás znovu realizovat.
- Otázky dramaturgicko-režijní koncepce v divadle hraném dětmiČížková, Mariana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-11-08Předkládaná disertační práce se zaobírá tvorbou dramaturgicko-režijní koncepce v divadle hraném dětmi. Cílem práce je zodpovědět, jaké otázky si při tvorbě kon-cepce v praxi kladou současní tvůrci tohoto divadla. Práce umožňuje čtenářům vhled do uvažování tvůrců při přípravě koncepce a věnuje se i otázkám samotných pedagogů ohledně obecnějších principů jejich práce. Disertace je rozdělená na dvě části. Teoretická část slouží k definování dramatur-gicko-režijní koncepce ve specifickém kontextu divadla hraného dětmi a představu-je konkrétní okruhy zájmů, které tvorba dramaturgicko-režijní koncepce zahrnuje. Druhá, empirická část, je věnována analýze hloubkových polostrukturovaných roz-hovorů a otevřených dotazníků s deseti tvůrci divadla hraného dětmi. K analýze by-la využita technika „vyložení karet“ (jak ji popisuje Švaříček a Šeďová), jež byla zá-kladem pro vytvoření sedmi kapitol, odpovídajících sedmi nejzásadnějším otázkám, které tvůrci zmínili: Proč? S kým? Kdo? O čem? Jak? Kdy? Pro koho? Praktickým výstupem práce je seznam konkrétních otázek, které si kladou současní inscenátoři divadla hraného dětmi při tvorbě dramaturgicko-režijní koncepce. Tento seznam může sloužit jako pomůcka a inspirace dalším tvůrcům z oboru.