Procházet podle oponent "JEŽEK, Vlastimil"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Branding v divadelní sféřeSoukupová, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Diplomová práce komplexně zpracovává téma brand managementu, a to jak z obecného pohledu, tak s důrazem na kulturní sektor, respektive pak divadelní prostředí. Práce se zaměřila po teoretickém shrnutí tematiky na dotazníkové šetření šestnácti vybraných divadel a analýzu dalších divadel relevantních pro práci, která se zaměřila primárně na činoherní soubory v České republice. Diplomová práce má tak pomoci pochopit kulturním institucím důležitost budování značky a zhodnotit rozdíly mezi podnikovým (produktovým) a kulturním (uměleckým) sektorem.
- Cafe teatr Černá labuť a vývoj kavárenského divadla v ČecháchNesvadbová, Nora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09Tato práce se věnuje uměleckému prostoru Cafe teatr Černá labuť, který funguje již dvanáctým rokem , jako galerie a kavárna s programem. Dále práce rozebírá vývoj kavárenského divadla v Čechách, aby byly vznik a dosavadní činnost uměleckého prostoru Černé labutě, zasazeny do historického kontextu. Mým hlavním cílem bylo analyzovat provoz kavárenského divadla v Černé labuti, kde již čtvrtým rokem pracuji a navrhnout možná vylepšení jeho budoucího fungování. V rámci této práce se zabývám i problematikou, která je specifická pro všechny kavárenské podniky s programem obecně ? fungování kavárenského a uměleckého provozu spolu, v těsném soužití, v jednom prostoru. Práce by měla čtenářům přiblížit provozování kavárenského divadla na modelu fungování uměleckého prostoru Cafe teatr Černá labuť. Upozornit na úskalí i pozitivní aspekty provozu divadla v kavárně a to na pozadí vývoje této specifické umělecké formy, která má v Čechách pozoruhodnou tradici.
- Divadelní pokladny v PrazePiliarik, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-08Práce se zabývá divadelními pokladnami v Praze. Představuje oblasti, které jsou v uvažování o významu divadelní pokladny klíčové - distribuce informací, vzhled a umístění pokladny, cenová politika a podpora prodeje. Zabývá se také segmentací publika a možnostmi jeho rozvoje. Práce je strukturovaná od obecně platných marketingových poznatků po praktické analýzy pokladen pěti vybraných pražských divadel. V teoretické části přináší několik konkrétních vysvětlení, proč je důležité vnímat pokladnu jako efektivní marketingový nástroj. Praktická část představuje vybrané pokladny a zkoumá tato kritéria: vzhled pokladny, podoba vstupenky, distribuce informací a úroveň prodeje upomínkových předmětů divadla.
- Európskym hlavným mestom kultúry bez tit ulu ? príbehy "druhých najlepších"Nagy, Nina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-14Pri sledovaní priebehu súťaží o Európske hlavné mesto kultúry človek verí, že keďže hodnotenie a výber týchto miest podlieha vopred daným pravidlám, vybraný kandidát bude skutočne najlepší z možných. Z minulosti sú však známe prípady, kedy pripravený projekt - možno dobre znejúci na papieri - v ťažkom procese neobstál. Zaujímalo ma teda - ak niektoré mestá nakoniec pýšiace sa titulom EHMK v tejto svojej úlohe pohoria - čo sa deje s tými, ktorí de facto prehrali už na začiatku? Existuje pridaná hodnota v zapojení sa do náročnej kandidatúry s neistým výsledkom? Vo svojej diplomovej práci sledujem pozitívne i negatívne dopady neudelenia titulu EHMK kandidátom v posledných rokoch. Vychádzam z premisy, že behom všetkých kandidatúr vznikajú nové projekty, mesto a jeho obyvatelia sa aktivizujú, okolie je naladené aj na zásadné zmeny zväčša pozitívne. Cieľom práce je dokázať, že projekt EHMK má zmysel aj pre porazené mestá a vytvoriť súbor odporúčaní (tzv. best practice) pre ďalšie mestá, ktoré sa možno v budúcnosti ocitnú na druhej priečke.
- INDIVIDUÁLNÍ DÁRCOVSTVÍKašparová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-09Rozvoj a kontinuální práce s individuálním dárcovstvím je disciplínou, které se věnuje pouze několik kulturních organizací u nás. Mnoho jiných kulturních nestátních neziskových organizací stojí na počátku rozvoje strategie a plánování individuálního fundraisingu. Z toho důvodu se tato diplomová práce věnuje možným a využitelným strategiím v oblasti individuálního dárcovství, českým průzkumům motivace dárců, případovým studiím kulturních organizací, které s potenciálem mecenášství pracují a dalším aspektům, jejichž shrnutí by mělo zajistit základní vědomostní rámec pro tvorbu strategie kulturních organizací, které mohou v budoucnu objevit chuť a motivaci se potenciálu dárcovství hlouběji věnovat. Tato práce se snaží vyvrátit stereotypy v uvažování o individuálním dárcovství jako způsobu získávání prostředků bez potenciálu a historického kontextu.
- Marketingový výskum v kultúreGeregayová, Salome(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Pomocou prípadových štúdií sa snažíme zmapovať využiteľnosť marketingových výskumov v kultúrnych inštitúciách. Svoje bádanie sme zamerali na kultúrne inštitúcie s rôznym zameraním ? galérie, múzeá a divadlá. Na základe vopred stanovených kritérií, ktorými boli miesto pôsobenia kultúrnej inštitúcie, počet návštevníkov za rok, zriaďovateľ a počet budov, ktorými kultúrna inštitúcia disponuje, sme vygenerovali tri kultúrne inštitúcie ? Národné divadlo, Národné múzeum a Národnú galériu, v ktorých sme zisťovali ako využívajú marketingový výskum v oblasti marketingu. Práca je rozdelená do troch častí. V časť je venovaná teoretickým východiskám, ktoré by nám mali dať pevný základ o kultúrnom prostredí a marketingových výskumoch. Marketingovými výskumami sa v tejto kapitole zaoberáme tak vo všeobecnosti ako aj v zameraní na kultúrne inštitúcie. Druhá kapitola sa sústredí na popis prípadovej štúdie a výskumnú vzorku. Rozkrýva postup výberu jednotlivých kultúrnych inštitúcií a popisuje dôvody výberu jednotlivých kritérií, na základe ktorých boli vygenerované zmapované prípadové štúdie. Posledná kapitola práce je zameraná na už spomínané prípadové štúdie a mapovanie využitia marketingového výskumu ako jeden z nástrojov marketingu. V tejto kapitole popisujeme realizáciu jednotlivých marketingových výskumov, ktoré si vybraní kultúrne inštitúcie realizovali. Ako kultúrne inštitúcie postupovali, akú formu marketingového výskumu zvolili, ako naložili zo získanými dátami. Ako ich vyhodnotili a následne implementovali do chodu danej organizácii.
- Městská kulturní politika z pohledu nezávislé umělecké scényVrecion, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-10Bakalářská práce zpracovává jednotlivé přístupy k podpoře živého umění ve veřejném i neveřejném prostředí. Práce se zaměřuje na specifické přístupy v regionálních městech České republice, konkrétně v příkladech Ostravy, Plzně, Olomouce a Litomyšli. Důraz je především kladen na pohled nezávislé umělecké scény na tuto problematiku. Analyzovány jsou dostupné a aktuální dokumenty, které mají charakteristiku kulturní politiky.
- Motivace novodobého českého donátora uměníRoušalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Bakalářská práce se zabývá motivacemi novodobých donátorů umění v České republice. Vymezení nejčastěji používaných pojmů v první části napomáhá k jejich utřídění a definování pro potřeby této práce. Následuje historický přehled, který přináší pohled na vývoj některých druhů motivací v dějinném a společenském kontextu dané doby a jejich vyústění v současnosti. Motivace v historickém prostředí jsou deklarovány na konkrétních případech na našem území a v zahraničí. Třetí část práce pak kategorizuje a popisuje nejčastější druhy motivací dnešních donátorů a uvádí reprezentativní příklady. Cílem práce je nalézt a uspořádat nejběžnější důvody, které donátoři mají k darování finančních prostředků, majetku, know-how nebo času do oblasti umění a kultury a vytvořit tak ucelený přehled, který může být nápomocen uměleckým organizacím v získávání a udržování donátorů.
- Nástroje posilování divácké loajalityBouša, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce zkoumá problematiku zákaznické loajality jakožto marketingové disciplíny napříč obory a aplikuje získané znalosti v divadelním prostředí. Zobrazuje reálné zkušenosti firem a statistická data prokazující důležitost loajálních zákazníků. Zkoumá postoj českých divadel k této problematice pomocí vlastní ankety a odkazuje také na zahraniční průzkum. V práci je zmíněno téma shromažďování osobních údajů a CRM. Ve své praktické a zároveň nejrozsáhlejší části se dokument věnuje moderním nástrojům sloužícím k udržování každodenního kontaktu s divákem i příležitostným aktivitám na podporu vzájemného vztahu (sociální sítě, e-mail marketing, klub přátel / věrnostní program, SMS marketing, telemarketing, listovní direct mail, web chat, speciální eventy, crowdfunding) a navrhuje způsoby jejich správného a efektivního používání. Zdůrazňuje potenciál jednotlivých nástrojů ve vztahu k tématu. Kapitoly o nástrojích na posilování divácké loajality jsou doplněny úspěšnými příklady z kulturní a neziskové sféry.
- Repertoárové a seriálové provozování divadelních scénŘepová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-13Tématem bakalářské práce je repertoárové a seriálové provozování divadelních scén. Cílem práce je zjistit, zda domněnka, že seriálový provoz je výhodnější a finančně méně náročný než repertoárový provoz, je pravdivá. 1. kapitola na základě stagiony jako základního, nejjednoduššího způsobu fungování divadla představuje seriálový a repertoárový provoz. 2. kapitola pomocí schémat ukazuje různé možnosti sestavení repertoáru divadla, a jak se mezi sebou liší a zároveň prolínají uvedené typy divadelních provozů. Ve 3. kapitole je podrobně rozebráno fungování stagionového, seriálového a repertoárového divadla, a jakým způsobem tato divadla fungují v České republice. Další kapitola se pak zabývá otázkou, proč v českých divadlech tak silně přetrvává repertoárový model fungování. V poslední kapitole, která je zároveň praktickou částí bakalářské práce, autorka demonstruje, jak by vypadaly náklady Divadla pod Palmovkou, kdyby hrálo seriálově.
- Řešení krize v českém dabinguBattěk, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-08Český dabing je v krizi. Současný stav vyvolala Herecká asociace ocenitelnou snahou o sjednocení finančních podmínek honorářů a jejich navýšení po vzoru sousedního Německa. Souvisí ale kvalita dabingu s výší odměn výkonných umělců? Lze sjednotit honoráře v soukromém sektoru? Stojí zadavatelé dabingu o vyšší kvalitu za cenu vyšších výrobních nákladů?
- Řízení lidských zdrojů v kultuřeHorák, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-11Diplomová práce se věnuje vybraným oblastem řízení lidských zdrojů se zaměřením na manažerské aspekty. Cíli práce je zmapování a utřídění teorií ŘLZ, jejich komparace s manažerskou praxí a prozkoumání používaných postupů v kulturní sféře. V teoretické části je pozornost zaměřena nejprve na jednotlivé styly a modely řízení lidí s ohledem na jejich historický, kulturní a geografický kontext. Následně jsou podrobněji rozpracovány zvolené přístupy a metody z prostředí organizací, a poté z oblasti projektového managementu. V prakticky orientované části jsou prezentovány tři případové studie divadel s právní formou příspěvkové organizace - Minor, Městská divadla pražská a Východočeské divadlo Pardubice.