Logo úložiště
Archiv závěrečných prací AMU
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  • Prohlížet katalog podle
  • English
  • Čeština
  • Přihlásit se
  1. Domů
  2. Procházet podle oponenta

Procházet podle oponent "KLUSÁK, Martin"

Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
  • Grafická partitura a konvenční notový zápis
    Horváth, Tobiáš
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)
    Datum obhajoby: 2024-09-13
    Tato bakalářská práce se zabývá převoditelností grafických partitur do konvenčního typu notového zápisu na příkladu vybraných děl Milana Adamčiaka a Milana Grygara. První část práce definuje grafické partitury a zkoumá koncept Otevřeného díla podle Umberta Eca, roli interpreta, otázky autorství a dobového kontextu, stejně jako teoretické principy Johna Cage. Dále autor práce ve zkratce popisuje historii a rozvoj grafických partitur v Československu. Ve druhé části je zhruba nastíněna osobnost a dílo Milana Adamčiaka. Následně jsou zde analyzovány a popsány možnosti převodu do konvenčního typu notace grafických partitur skladby Rondo (Kvartet pre Ľudovíta Fullu) a Rytmikana I. s důrazem na jejich realizace Janem Jiruchou a Petrem Wajsarem. Následuje třetí část, která se zaměřuje na grafické partitury Milana Grygara včetně jeho Lineární partitury a Modré partitury, analyzovaných prostřednictvím realizací Petra Kofroně a Kamila Doležala. Cílem práce je zkoumat možnosti a limity převoditelnosti grafických partitur do konvenčního typu notace, přičemž se autor zaměřuje na specifické interpretace vybraných děl a jejich kontext. Závěr práce zdůrazňuje jedinečnost grafických partitur a jejich otevřenost, která je klíčová pro jejich interpretaci.
  • Hudební dramaturgie ve filmech Davida Lynche
    Černohorský, Ondřej
    (Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)
    Datum obhajoby: 2017-09-14
    David Lynch patří k významným autorům americké postmoderní kinematografie. Jeho filmy jsou charakteristické specifickými tématy, vizuálním stylem, intelektuální náročností, surrealistickými sekvencemi a velkou emocionální působivostí. Hudební složka ve filmech Davida Lynche neoddiskutovatelně patří k nejdůležitějším výrazovým prostředkům a práce s ní je pro tohoto režiséra jednou z nejpodstatnějších součástí procesu výroby filmu. Tato bakalářská práce se bude zabývat studiem hudební složky napříč filmy Davida Lynche od momentu, kdy začal spolupracovat se skladatelem Angelem Badalamentim. Na rozboru hudební složky konkrétního filmu Mulholland Drive budou analyzovány způsoby, jak David Lynch ve svých filmech hudební složky využívá pro dosažení vlastních tvůrčích záměrů. Následně budou tyto způsoby diskutovány vzhledem k jeho ostatním filmům Blue Velvet, Twin Peaks: Fire Walk with Me, Wild at Heart, Lost Highway a budou hledány jejich společné konstanty.
  • Virtuální prostor jako součást interaktivní hudební kompozice
    Rösner, Jan
    (Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)
    Datum obhajoby: 2023-09-14
    Diplomová práce se zaměřuje na experimentální využití generativní hudby ve videohrách. Popisuje koncepty pro generování hudby v reálném čase na základě analýzy obrazu videohry. Příprava na práci zahrnovala dvouletý projekt, který měl za cíl vytvořit experimentální počítačovou hru s generativní hudbou založenou na analýze obrazu. I když se nepodařilo dosáhnout plně funkčního stavu projektu, experiment přinesl částečné poznatky, které jsou diskutovány a reflektovány v práci. Získané poznatky z experimentu slouží jako inspirace pro další vývoj a implementaci tohoto konceptu. Práce se soustředí také na specifika videoherní hudby a provádí srovnání s hudbou filmovou. Podrobněji popisuje technologické aspekty videoherní hudby relevantní pro projekt. Dále se zaměřuje na obecnou problematiku generativní hudby ve videohrách.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Nastavení cookies
  • Zásady zpracování osobních údajů