Procházet podle oponent "KOŘÍNEK, David"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Fikční světy v současném českém uměníPololáník, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním funkce kostýmu a fikčního univerza v současném českém umění. Cílem bylo zhodnotit, jak popkulturní vlivy cosplaye napomáhají současným uměleckým strategiím. Práce se dá rozdělit na úvodní část, a výzkumnou. Úvodní část definuje obecné mechanismy cosplaye a jeho dřívější kulturní ekvivalenty v Česku. Výzkumná část byla sepsána na podkladě literární rešerše zkoumající jednotlivé poznatky teoretiků a samotných umělců, jejichž shodné výrazové prostředky nebo tvůrčí postupy odkazují k popkulturním fenoménům fandomu, cosplaye nebo uměleckým prostředkům emo-romantismu.
- Vedení a odvedeníJelínek, Prokop(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-09Bakalářská práce Vedení a odvedení se zabývá principem kouzelnického odvedení pozornosti (misdirekce) v rámci filmové tvorby. Tento princip napomáhá kouzelníkovi vychýlit pozornost diváka od metody triku. Filmový tvůrce jej používá v kontextu opožděné expozice a vedení divákovi pozornosti podél trajektorie filmového narativu. První část práce se zabývá představením pojmu misdirekce v kontextu magie. Druhá část se věnuje jejímu významu v rámci kinematografie a v třetí části na konkrétních případech filmových děl popisuje, jakými způsoby s tímto principem filmoví tvůrci pracují a porovnává jejich metody. Příklady filmových děl, které jsou v této práci použity jsou: Escamotage d’une femme chez Robert-Houdin, F for Fake a The Prestige.
- Virtual RealityGunaratna, Vidu(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-24This thesis aims to grasp virtual reality as a complex, interconnected technology and multi-sensory medium. VR is currently experiencing a revival and rapid technological development accompanied by much experimenting with form and content. Following the historical, technical and philosophical roots that led the medium to its current state and by analysing several VR installations, the thesis explores the medium’s possibilities and limits — mainly confronting the idea of VR being a narrative art form similar to film. In the second part, the thesis examines interactive CGI VR and sensory stimulation means, self-perception in VR and direct brain-computer interfaces. The latest developments in VR point to three main conclusions. Firstly there is a departure from the failed storytelling attempts in VR to make it a social co- presence means — a more advanced way of meeting other people virtually. Secondly, there is a trend of VR-related technologies such as augmented or mixed reality blending with VR indicating that the use cases for these technologies will be much broader than entertainment. Finally, there is a clear convergence of VR and artificial intelligence, causing concerns over privacy, unbiased perception of reality, and generally unknown effects of long-term VR use. Despite being a predominantly visual medium having potential for creative forms of entertainment, virtual reality should not be understood as a storytelling medium. However, intersection with cinema is possible, when VR is used as a tool.
- Volební spot jako audiovizuální díloJanoušek, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-29U příležitosti voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR v říjnu roku 2021 vznikla tato diplomová práce, kladoucí si za cíl vyhledat a zmapovat současné formální a obsahové trendy ve volebních spotech nejúspěšnějších českých politických stran, jež kandidovaly v minulém období těchto voleb roku 2017. Její výzkum má pomoci k zařazení současné podoby volebního spotu jako audiovizuálního díla a způsobu politické komunikace do českého socio-politického, mediálního a marketingového kontextu. Práce si klade tyto otázky: Jaké společné výrazové prostředky používají zpracovatelé ve spotech nejúspěšnějších politických stran? Jak volební spoty konkrétních stran korespondují s jejich programem či ideologií? Jaké společenské a reklamní trendy můžeme ze spotů vysledovat či jaké naopak chybí?