Procházet podle oponent "KOPECKÝ, Lubor"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Interaktivní webový film jako svébytná forma dokumentárního dílaChaloupka, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-10V diplomové práci Interaktivní webový film jako svébytná forma dokumentárního díla se z pozice tvůrce zabývám zatím nepříliš ukotvenou podobou dokumentárního díla – webovým dokumentárním filmům. V první části práce nabízím základní kategorizaci této formy, kterou ilustruji konkrétními příklady. Další částí práce je případová studie vývoje a realizace dokumentárního webového filmu Zapomenutá válka, který byl mým magisterským projektem. Svou vlastní zkušenost porovnávám s postupy popisovanými a doporučovanými v odborné literatuře, respektive na mezinárodním workshopu IfLab, který se zaměřuje na interaktivní formáty. Zvláštní pozornost věnuji roli modelového diváka při vývoji tohoto typu díla, kterou považuji za přeceňovanou na úkor autorské vize a sdělení díla. Cílem mé práce je předat autorskou zkušenost s procesem vzniku interaktivního dokumentárního díla a přispět tak do diskuze na toto téma textem, který by mohl být prakticky užitečný případným budoucím autorům.
- Na pomezí filmu a videohrySkřenková, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-15Hry jako Life is Strange, Detroit: Become Human, What Remains of Edith Finch, Heavy Rain. Některé videohry vznikly ve velkých videoherních studiích, jiné hry jsou prací nezávislých tvůrců zaštítěné mateřskými filmovými produkcemi (Annapurna Interactive), všechny však mají něco společného. Filmové zpracování a způsob, jakým posouvají hranice a pravidla pro vyprávění příběhu, které určuje sám hráč.
- Produkce videoher na příkladu Kingdom Come: DeliveranceNavrátil, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-10Open world a sandboxové videohry jsou v současnosti jedny z nejpopulárnějších videoherních žánrů a zároveň i žánrem produkčně nejnáročnějším. Ve své práci bych se rád věnoval popisu celé produkce těchto her, od developmentu, přes samotnou výrobu těchto her až po distribuční fázi a údržbu (updatování) již vydaného produktu. Pro tyto účely jsem si vybral konkrétní příklad v současnosti dokončované videohry Kingdom Come: Deliverance od českého studia Warhorse, jejíž vydání je plánováno na první polovinu roku 2017. Práce tedy bude v reálném čase sledovat situaci dokončování, vydání (nebo jeho případného odkladu) a přijetí hry zákazníky. Dalším cílem práce je najít paralely s produkcí filmovou, obecně platná východiska pro produkci audiovizuálního obsahu, popřípadě i společné prvky v technologickém řešení.
- Zvuková dramaturgie počítačových herOramus, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce analyzuje možnosti zvukové dramaturgie u interaktivních děl - především počítačových her. Navazuje na bakalářskou práci "Tvorba zvukové složky počítačových her", která se zaměřovala se na technické aspekty tvorby zvukové složky. Zde je naopak kladen důraz možnosti kreativní práce se zvukem, jeho působení na diváka resp. hráče a také na možnosti, které oproti jiným médiím interaktivní tvorba nabízí.