Procházet podle oponent "LÁZŇOVSKÝ, Michal"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Administrativní podpora nezávislých kulturních subjektůKalivodová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-15Diplomová práce Administrativní podpora pro nezávislé kulturní subjekty je zaměřena na téma produkčně-administrativní podpory nezávislých/experimentálních divadelních skupin i jednotlivých umělců. Na příkladu londýnské organizace ARTSADMIN ukazuje práce širokou škálu forem, kterými může být umělcům tato podpora poskytována. Zároveň zde ARTSADMIN slouží jako vzor k porovnání s obdobnými institucemi fungujícími na české scéně, které mají svou formou fungování a spolupráce s divadelními umělci k tématu produkčně-administrativní podpory nejblíže a skýtají i největší potenciál k její realizaci. Vedle těchto organizací text popisuje i současný stav české legislativy a grantových systémů, které zatím nejsou pro fungování takto specializované servisní instituce ideální. Závěr práce shrnuje získané poznatky o možnostech poskytování této podpory umělcům v České republice do modelové organizace, která by zde mohla fungovat i za současných podmínek.
- Animace kulturySkovajsová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-18Práce představuje vybrané aktivizační koncepty v kultuře, které jsou postaveny na stimulaci jedinců a skupin k aktivní participaci na společensko-kulturním dění a zabývá se jejich možným využitím v rámci profesionálních kulturních organizací na poli živých umění a zejména divadel v České republice. Práce prezentuje polský model animace kultury (především v pojetí specializace Animace kultury na Institutu polské kultury Varšavské univerzity), který podněcuje jedince a komunity k aktivnímu přístupu k životu a utváření společensko-kulturního dění bez rozdílu uměleckého nadání a sociálního či generačního zařazení. Práce dále představuje community arts, anglosaskou obdobu animace kultury, a galerijní animaci, formu zprostředkování umění a rozšiřování publika, kterou využívají zahraniční i česká muzea a galerie. Autor pro tyto přístupy používá souhrnné označení animační aktivity a analyzuje jejich přínos pro organizace v kultuře. Uvádí aktivizační přístupy do souvislosti s aktuálními výzvami, které přináší marketing umění a výzkumy na poli kultury. Zkoumá možnosti využítí animačních aktivit jako strategie rozvoje a vzdělávání českého publika a poukazuje na zahraniční i domácí příklady animačních aktivit.
- Artmarketing aneb marketing v divadleKašpar, David(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Hlavní důraz v této práci je kladen na prozkoumání tzv. marketingového mixu v divadle (tedy produkt, místo, propagaci a cenu). každý z nástrojů market. mixu je vždy rozebírán s ohledem na divadlo. Další část této práce je věnována divákům a jejich chování. V předposlední kapitole se práce zaobírá plánováním v divadle. Vedle významu plánování (stanovení poslání a cílů divadla) popisuje tato kapitola též jeho proces. Na závěr je v práci uveden stručný popis několia zásad marketingu v umění obecně.
- Audience developement - využití Customer Relationship Management a prodejních databázových systémů pro rozvoj publikaChalupský, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-10Tato bakalářská práce "Audience Development využití CRM a prodejních databázových systémů pro rozvoj publika" se zabývá zkoumáním možností užití marketingové metody Client Relationship Managementu a prodejních databázových systémů pro rozvoj publika kulturních subjektů působících na území Hlavního města Prahy. První kapitoly jsou věnovány teorii CRM v obecné rovině, typizaci informací shromažďovaných databází a legislativnímu rámci - ochraně osobních údajů. Druhá část analyzuje způsoby a metody, jakých v současné době užívají různé kulturní subjekty na území Hlavního města Prahy pro rozvoj publika, zjišťuje, s jakými daty o divácích tyto kulturní subjekty disponují, jak je získávají a jak s nimi dále nakládají. Na základě teoretické principů a šetření situace v praxi se závěrečná část práce zaměřuje na návrh zadání pro vývoj optimální funkčního softwarového řešení CRM aplikace pro rozvoj publika kulturních subjektů.
- Bali 2002 - 2004Trojan, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-12
- Deník a jáHrčková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-24Práce je členěna do tří hlavních částí. V první části nazvané Deník a já je popsána moje cesta a důvody k psaní deníku. Tato část obsahuje také fáze přípravy k témuž a citace z deníků výtvarných umělců. Druhá část nese název Deník za určité období. Jedná se o praktickou část, která obsahuje úryvky z pracovního deníku zachycujícího přípravu a zkoušení prezentace představení a vznik ilustrací ke knize Hliněný tygr. Konkrétně demonstruje to, jak jedno ovlivňovalo a v řadě věcí předurčilo druhé. Třetí část Deník jako hra zkoumá deník z hlediska hry - herní možnosti deníku, co všechno může být deníkem. A v závěru: Co se mnou udělal rok psaní deníku.
- Divadelní festivaly v České republiceJohn, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-13Tato bakalářská práce se věnuje problematice divadelních festivalů v České republice. Jejím prvním cílem je zjistit smysl jejich konání v obecné rovině. Práce se dále zaměřuje na tři profesionální mezinárodní divadelní festivaly, a to na Divadelní Floru Olomouc, Mezinárodní festival Divadlo evropských regionů v Hradci Králové a Mezinárodní festival Divadlo v Plzni. Prostřednictvím analýzy jednotlivých festivalových částí se snaží dojít k závěru, zda jednotlivé festivaly dodnes naplňují vizi, se kterou byly založeny. Díky získaným poznatkům práce zároveň poukazuje na nedostatky každého z nich a nabízí tak možnost k podrobnějšímu výzkumu v dané oblasti.
- Divadelní festivaly vysokých uměleckých škol v EvropěŠpačková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-13Bakalářská práce je výstupem výzkumu třech studentských divadelních festivalů v Evropě. Cílem práce bylo zmapovat odlišné přístupy a organizační strukturu na zvolených příkladech. Úvod je věnován tématu studentských festivalů a v souvislosti s tím i popisu pražského festivalu Zlomvaz a jeho historie. Těžištěm práce je podrobný popis fungování festivalů v Bělehradu, Londýně a Amsterdamu. Na příkladech jsou ukázány možnosti těchto akcí a specifika vzhledem k jejich organizaci a dramaturgii. Práce má ambice sloužit jako doplňující informativní materiál k budoucím ročníkům festivalu Zlomvaz. Větší rozhled v problematice studentských festivalů by mohl napomoct vývoji a směřování týmů organizátorů v nadcházejících letech.
- Mezinárodní festival Jazzfest Karlovy Vary v kontextu regionuPánek, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-10Anotace Bakalářská práce Mezinárodní festival JazzFest Karlovy Vary v kontextu regionu se zabývá vznikem, historií a současnou situací karlovarského mezinárodního jazzového festivalu v krajském městě Karlovarského kraje. Zároveň se zabývá historickým kontextem tohoto žánru a jeho postavením v kulturním průmyslu, zejména pak ve spojení s divadlem. Součástí práce je také charakteristika Karlovarského kraje a to především z hlediska kulturního a geografického, v souvislosti se specifiky příhraničního regionu a vztahu jeho obyvatel ke kulturním tradicím.
- Nástroje pro divadelní plánováníSosna, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-03Bakalářská práce charakterizuje specifika divadelního plánování a problémy s ním spojené. Zabývá se zejména problematikou sdílení pracovníků mezi jednotlivými divadly a nesourodostí plánovacích systémů v divadelních subjektech. Dále poukazuje na divadelní databáze fungující v České republice a na celkový informační systém. Následně představuje některé sofistikované plánovací systémy, které se používají v zahraničích institucích. Dále popisuje nástroje běžně využívané pro plánování v českých divadlech. V následující kapitole představuje parametry, které se vyskytují ve všech plánovacích systémech. Nastiňuje možnou standardizaci těchto parametrů určených ke sdílení mezi divadelními subjekty a vznik společné databáze. Práce však zároveň poukazuje na možné problémy, které mohou sdílením nastat. Na závěr zmiňuje důvody, proč nejsou sofistikované plánovací systémy rozšířené v českých divadlech.
- Projekční technologie v českých divadlechŠulista, Damián-Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-02-06Bakalářská práce Projekční technologie v českých divadlech se zaměřením na pražské příspěvkové organizace se věnuje video technologiím, které jsou používány v inscenacích českých divadel. Jejím cílem je zmapovat současný stav vybavení divadel video technikou a dále odhalit možné problémy při její implementaci v praxi, jako je například způsob výběru konkrétní technické implementace, řešení personálních otázek s ohledem na ekonomickou stránku a vzdělávání personálu obsluhující zmíněné vybavení. V závěru práce jsou popsány dosažené cíle s ohledem na praktickou část vycházející ze strukturovaných rozhovorů na dané téma.
- Projekt: Institut cirkusových umění v ČRMaršíková, Šárka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-02-03Maršíková, Šárka: Projekt: Institut cirkusových umění v ČR. Diplomová práce. Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, Praha 2011, 66 str. Diplomová práce ?Projekt: Institut cirkusových umění v ČR? se zabývá možností vzniku nové umělecké školy zaměřené na nový cirkus na území České republiky. Odkazuje na evropskou síť cirkusových škol, ze které čerpá inspiraci i zkušenosti s fungováním podobných organizací. Analyzuje současné legislativní prostředí uměleckého školství se zaměřením na terciární vzdělávání a nabízí možnosti fungování nové umělecké školy jako vyšší odborné školy. Zabývá se na jedné straně organizací studia a studijním programem a na druhé straně ekonomickým a technickým zajištěním chodu školy.
- Proměna autorstvíNovotný, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-25
- Role divadla ve společenské odpovědnosti firemCihlářová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-18V současné době probíhá diskuze o postavení kultury a umění ve společnosti a způsobech jejich podpory. Vlivem snižování dotací ze strany státu jsou kulturní organizace nuceny hledat jiné zdroje podpory. Tato okolnost nejvíce postihuje nezávislou kulturu a živé umění, které jsou většinou organizovány v rámci neziskového sektoru. Proto se kulturní organizace stále více obracejí na ziskový sektor. V první části práce je představena koncepce společenské odpovědnosti firem jako nástroj podpory neziskového sektoru a možný návod, jak budovat smysluplné partnerství mezi firmou a kulturní organizací. Podrobněji rozebírá využití firemního dobrovolnictví v kultuře. Druhá část popisuje způsob spolupráce britského divadelního festivalu LIFT s firemním sektorem a zachycuje rozdílné přístupy k společenské odpovědnosti dvou významných českých firem.
- Studentské divadelní festivalySpeváková, Elisa(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-13Bakalářská práce s názvem Studentské divadelní festivaly popisuje vybrané festivaly vysokých uměleckých škol v rámci Visegrádské skupiny. V první části práce představuje pomocí dotazníků organizaci a financování festivalů za poslední pět let. V druhé části práce na základě řízených rozhovorů popisuje současné fungování, organizace a financování Festivalu divadelních škol Zlomvaz na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze, který organizuje Katedra produkce. Práce kromě popisu minulosti a současnosti festivalu představuje možnosti dalšího směřování a může fungovat jako podklad pro budoucí organizátory podobných festivalů.
- Technická produkce festivaluSlavíček, Anastázie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-18Bakalářská práce se zabývá technickou produkcí festivalů v kultuře. Stručně popisuje historii, definici pojmů, organizační strukturu, plánování a realizaci projektu v rámci projektového managementu a možnost aplikace teoretického základu projektového řízení pro praxi. Teoretická část popisuje dané postupy projektového managementu a také ideální postup technické produkce v praxi, vytvoření itineráře akce, časového harmonogramu, rozpočtu, registru rizik, jejich analýzy, pojištění a BOZP. Ve třetí kapitole Rozhovory s technickými produkčními nalezneme rozhovory s konkrétními technickými produkčními, kteří popisují jak aplikace teoretického základu funguje v praxi. Z rozhovorů vyplynulo, že nepostupují přesně podle příruček pro projektový management, ale vycházejí ze svých zkušeností a praxe.