Procházet podle oponent "LÖSSL, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Body DialogueKeňová, Ilona(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-05
- Cesta k přirozenému pohybu aneb odbourání nároku na sebe samaLidinská, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-01-24Diplomová práce s názvem Cesta k přirozenému pohybu aneb odbourání nároku na sebe sama je shrnutím mého dosavadního procesu v pohybové průpravě na katedře autorské tvorby a pedagogiky. Cílem práce je popsat, jak jsem se vyrovnala se svým osobním tématem nároku na sebe sama a jaký vliv mělo na můj seberozvoj a pohybovou kondici setkávání se s pedagogiky pohybové průpravy na KATaP a se zahraničními lektory pohybové improvizace.
- Cesty rozvoje estetického pohybu žáků v rámci hodin dramatické výchovyHoušková, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-01Diplomová práce se zabývá tématem estetického pohybu a práci s ním v rámci hodin dramatické výchovy. Důležitost estetického pohybu a zásadní postavení v rámci dramatické výchovy dokladuji na odborné literatuře a kurikulárních dokumentech. V rámci jednotlivých kapitol se věnuji pro mě stěžejním tématům týkajících se pohybu, s kterými je vhodné pracovat v rámci hodin dramatické výchovy. Tato témata vždy dokladuji na základě teoretické opory. Následně u každého z témat představuji možnosti práce s danou problematikou na základě příkladů odborné literatury, či mých zkušeností z praxe. Příklady, které uvádím se nezaměřují na konkrétní věkovou kategorii, ale jsou na základě modifikace využitelné s jakoukoliv věkovou skupinou.
- Improvizace v dětském tanečním projevuDejmková, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06
- Lektorská činnost v Divadle pod PalmovkouBura, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-01-10Diplomová práce Lektorská činnost v Divadle pod Palmovkou představuje některá z východisek divadelního lektorství, nabízí teoretický základ pro uchopení tohoto rozvíjejícího se oboru a podává přehled o proběhlých edukačních aktivitách v Divadle pod Palmovkou iniciovaných Barbarou Tůmovou. Stěžejní kapitoly diplomové práce jsou výsledkem vlastní lektorské praxe a popisují proběhlé edukační aktivity nově vzniklé platformy DiPP: Divadelní inspirace pro publikum, divadelní dílny v Divadle pod Palmovkou v sezóně 2015/2016. Práce se zaměřuje na vstupní požadavky, provozní možnosti, cíle a metody realizovaných edukačních aktivit a nabízí návrhy na rozšíření a stabilizaci činnosti DiPP. Teoretickým výstupem práce je kvalifikace divadelního lektora v Divadle pod Palmovkou pohledem na cíle, metody a funkce, jež sleduje, aplikuje a zastává.
- Možnosti využití tance/pohybu při osvojování znalostí na ZŠVodenková, Marta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14Diplomová práce ukazuje možnosti využití tance a tanečního umění ve vzdělávacím procesu, konkrétně využití tance a pohybu k osvojování znalostí na základních školách. Stručně mapuje způsoby a programy určené intervenci tance ve vyučování, zdůrazňuje obecné možnosti tance v působení na rozvoj osobnosti i utváření pozitivních vztahů v sociální skupině. Těžiště práce tkví v popisu, metodice a přínosu projektu Škola tančí organizovaném Se.s.tou, centrem pro choreografický rozvoj. Projekt je v České republice realizován od roku 2015. Diplomová práce přináší pětileté praktické zkušenosti s modelem, který nabízí využití tance jako podpůrné metody ke standardním vyučovacím postupům, reflektuje jednotlivé postupy, konkrétní metodiku a přínos celého projektu.
- Pedagogický výstupJaníčková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-10
- Pohybová průprava pro děti od 3 do 5 letJaníčková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Diplomová práce se zabývá dětmi a prací s nimi ve věku od 3 do 5 let. Mohla by být motivací pro práci v hodinách pohybové průpravy pedagogům, kteří hledají inspiraci, náměty a nápady. Práce je rozdělena do třech částí: 1. Vývoj a ontogeneze lidské psychiky 2. Práce pedagoga - zaměření jeho pozornosti na rozdílné aktivity v hodinách a popis možného nástinnu hodin 3. Zobrazení vývoje hodin od nejjednodušších prvků po ty nejtěžší Práce představuje detailní rozpracování jednotlivých prvků, ani vysvětlování některých pojmů. Je pro zkušené a pokročilé pedagogy, kteří se v tomto oboru již pohybují.
- Rozvoj tanečního projevuKašiarová, Lucia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-05
- Systém čtyřoborové výuky předškolních žáků v ZUŠDrážková Drengubáková, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním předškolních dětí na Základních uměleckých školách. Zaměřuje se na systém čtyřoborové výuky, tedy na zatím ne příliš rozšířenou formu paralelního vzdělávání ve všech čtyřech oborech vyučovaných na ZUŠ – tanečním, hudebním, literárně-dramatickém a výtvarném. Cílem práce je připravit podklady a náměty pro tento způsob výuky a usnadnit tak práci pedagogům, kteří by měli zájem o tento způsob práce, ale odrazuje je například náročnost přípravy takovéhoto projektu.
- Vývoj českého neprofesionálního scénického tance 1945-1968Smugalová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-05Tato magisterská práce mapuje historický vývoj amatérského tanečního umění v ČSSR v politicky složitém období po 2. světové válce. Sleduje vývojové tendence scénického tance a taneční výchovy ovlivněné zpočátku socialistickým realismem a následně příchodem jazzu a moderních tanečních technik. Shrnuje fakta o organizačním zabezpečení amatérské činnosti v oblasti umění včetně systému přehlídek, festivalů a soutěží. Přináší přehled o stavu tanečního školství v oblasti zájmové činnosti. Poskytuje tak možnost nahlédnout do doby, jenž je poznamenána množstvím dnešních předsudků způsobených stejně černobílým viděním, jakým se sama vyznačovala.