Procházet podle oponent "MÍČOVÁ, Pavlína"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Femino-aktivismus video práce Mariny Gržinić a Ainy ŠmidArsenjuk, Urban(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Tato bakalářská práce se snaží stručně a chronologicky osvětlit vývoj slovinského videoartu. Za jakých okolností se vyvíjel a čím se zabýval, tedy od raných formalistických počátků ke kritice tehdejší socialistické společnosti a válce, která rozdělila bývalou Jugoslávii. V následujících úvahách jsem se omezil na video práce dvou slovinských žen, videoartistické dvojice Mariny Gržinić a Ainy Šmid. Důvod k tomuto rozhodnutí je prostý a vychází z osobní zkušenosti z návštěvy výstavy Media In Media z roku 1997 a z úvah a promýšlení konkrétního scénáře pro chystaný dokumentární film, resp. se na ni omezuje. Na přikladu video pásek Marini Gržinićové a Aini Šmidové chci ukázat, jak důležité bylo a je video jako médium reflektující stav nějaké doby a systému a na co můžeme narazit u čtení určitého video díla. Jádro této práce tvoří analýza video filmu Chvíle rozhodování (Trenutki odločitve, 1985).
- Peter MettlerTasovská, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-20Bakalářská práce zkoumá kinematografický styl a tvůrčí metody kanadského filmového režiséra Petera Mettlera. Text je pojednán jako částečná monografie tohoto interdisciplinárního umělce, přičemž Mettlerovy tvůrčí postupy jsou popsány na základě případových studií třech jeho, z hlediska komplexity filmového vyjadřování, stěžejních děl: Scisserse (1982), Picture Of Light (1983) a Gambling, Gods and LSD (2002).
- Značková realitaKokeš, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-06Práce se zabývá fenoménem pronikání marketingových vlivů na pole kreativního dokumentárního filmu. Pojem "značkový obsah" neboli "branded content" je strategie, jak do autorského díla nebo kulturního výstupu propašovat reklamní sdělení tak, aby toto reklamní sdělení nebylo na první pohled okamžitě rozpoznatelné. Ve svém textu hledám souvislosti "značkování / brandování" významných dokumentárních filmů jak v historii kinematografie, tak v současné filmové a televizní produkci. Skrze historický vývoj reklamních strategií, příklady z jiných médií, dalších oblastí kultury (hudba, výtvarné umění) a z mezinárodního dokumentárního kontextu se zacílení textu postupně obrací k několika variantám brandovaného obsahu v současné české kulturní produkci