Procházet podle oponent "MYSLÍK, Václav"
Nyní se zobrazuje 1 - 16 z 16
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Adaptace žánru sitcomu v českém prostředí na příkladu televizních seriálů Marta a Věra a Rudyho má každý rádŠůsová, Berenika(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Hlavním cílem a současně hypotézou mé bakalářské práce Adaptace žánru sitcomu v českém prostředí na příkladu televizních seriálů Marta a Věra a Rudyho má každý rád bude odpověď na otázku, proč se v českém prostředí příliš nedaří, pokud je to vůbec možné, vytvořit sitcom, který by odpovídal standardům klasických amerických sitcomů. K zodpovězení této otázky je nejdříve důležité pochopit a popsat sitcom jako žánr, nastínit jeho dělení a nahlédnout do historie a vývoje tohoto žánru v našem prostředí. Kromě toho ve své práci také porovnám produkci sitcomů v naší zemi s americkou produkcí a programové zařazení sitcomů v rámci televizního vysílání. Díky zjištěným poznatkům a metodě polostrukturovaných rozhovorů, které povedu s kreativními producenty, pak bude možné provést komparaci dvou vybraných televizních seriálů z produkce České televize - Marta a Věra a Rudyho má každý rád. Na základě výše uvedených výzkumných metod jsem došla k závěru, že sitcom, který by odpovídal standardům klasických amerických sitcomů je možné vytvořit, přičemž důvodů, proč je to v našem prostředí obtížné a proč se sitcomům u nás nedaří je hned několik.
- Česká filmová pohádka jako součást TV rituálu za posledních 10 letKnauerová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-11Tématem této bakalářské práce je česká filmová pohádka. Pohádka jako součást tradičního, každoročně opakovaného vánočního rituálu, pohádka jako důležitý a neodmyslitelný prvek našeho života. V práci jsou vysvětleny základní pojmy, jako je pohádka, rituál, literární pohádková předloha, filmová adaptace, filmové triky, animovaná tvorba či sledovanost. Česká filmová pohádka je nedílnou součástí televizních programů veřejnoprávních i soukromých televizních stanic a tato práce se zaobírá jejím zastoupením a diváckou sledovaností v jejich prime-timu, především pak během Vánoc, v průběhu posledních 10 let (2009-2018). Bakalářská práce je doplněna dotazníkem, vedeným na téma Vánoce a televizní vysílání. Zakončena je zhodnocením úspěchu nejznámější české filmové pohádky Václava Vorlíčka, Tři oříšky pro Popelku (1973).
- Digitalizace v rámci České televizeVácha, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-12Práce popisuje vlivy procesu digitalizace šírení terestrického televizního signálu na Ceskou televizi jako televizi verejné služby. Úvod prináší základní vysvetlení pojmu digitalizace a historii digitalizace televizní výroby, jako predstupne digitalizace terestrického šírení televizního signálu. V první kapitole je uvedena strucná historie televize a televizního trhu v Ceskoslovensku a Ceské republice, která znací i stav trhu pred zapocetím procesu digitalizace šírení televizního signálu. V další cásti je prehled právního rámce procesu a technologické rešení. V kapitolách venovaných dvema novým programovým okruhum, jejichž vznik je umožnen zmenou šírení signálu, je v souvislostech popsán jejich vznik a zhodnoceny první roky vysílání. Dále se práce zabývá problematikou vzniku nových soukromých televizních stanic a jejich vlivem na Ceskou televizi. V záveru je analyzována sledovanost, jako jeden z ukazatelu úspešnosti a trendu, které proces digitalizace na trhu nastolil a prezentována úvaha nad budoucím vývojem na televizním trhu nejen z pohledu Ceské televize.
- Divácké preference cílové skupiny 65+ v letech 2011-2014 na kanálech ČT1 a ČT2Slivoňová, Juliána Silvie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-08Obsahem této práce je konkretizovat vztah mezi divákem a vysílatelem televizního přenosu, objasnit problematiku diváckých skupin s důrazem na cílovou skupinu 65+. Dále se snaží vyvrátit stereotypy, které tuto cílovou skupinu reprezentují, zmapovat preference diváků seniorské divácké skupiny na prvním a druhém kanále České televize a žánrově zařadit nejúspěšnější pořady z hlediska seniorského diváka.
- Koncepce vývoje a výroby televizních seriálů v DRŠpičáková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14Tato bakalářská práce zkoumá podmínky pro vývoj a výrobu televizní série v dánském veřejnoprávním médiu DR. Cílem je představit osvědčené způsoby práce které vedly k mezinárodnímu úspěchu DR a přiblížit postupy této malé národní televize českému publiku.
- Přeliv diváků od obrazovek k monitorům a displejůmSyruček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-08Žijeme v multimediální době plné audiovizuálních obsahů. Internet se již rozšířil do většiny domácností v České republice, a tím začal ovlivňovat a měnit zvyky diváků. Kdo dnes ještě sleduje klasickou televizi? A jak máme v této době vůbec chápat pojem televize? Patří budoucnost audiovize pouze internetové obci?
- Přímý přenos jako unikátní televizní disciplínaRoháčová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-16Diplomová práce se věnuje problematice výroby přímých přenosů v České televizi. Práce je členěna do dvou hlavních částí; teoretické a projektové. V první části je teoreticky popsána výroba pořadů v České televizi. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol včetně historie vysílání, rozboru jednotlivých typů výroby, popisu přenosových vozů a současné možnosti distribuce televizního signálu. V projektové části je zanalyzován celý výrobní proces konkrétního pořadu, který vysílala Česká televize.
- Problematika licencovaných formátů v televiziAbbasová, Aida(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Diplomová práce s názvem Problematika licencovaných formátů v televizi mapuje trh s televizními programovými formáty. Práce obecně definuje jednotlivé druhy formátů, kde se s nimi obchoduje a za jakých podmínek. Zabývá se též právními aspekty, nahlíží na smluvní problematiku a v neposlední řadě na autorskoprávní ochranu. Detailněji je nastíněn vývoj formátového trhu v České republice. Přiblíženy jsou jednotlivé organizace a televizní společnosti a je popsán proces nákupu, výroby a šíření formátů. V závěru práce je uveden rozbor šesti nejznámějších formátů odvysílaných v Čechách. Na těchto případových studiích jsou detailně popsány konkrétní situace, které mohou u výroby a vysílání formátových pořadů nastat.
- Product placement - teoretická východiskaSouralová, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Bakalářská práce ?Product placement ? Teoretická východiska? se zabývá jedním z možných nástrojů pro financování filmových projektů. Důvodem pro její vytvoření byla absence odborné literatury na toto téma v českém jazyce, jejím cílem je tedy vytvoření uceleného teoretického podkladu k této problematice v češtině. Dalším cílem pak bylo seznámení producentů s pohledem druhé strany tohoto procesu, tj. marketéra firmy. Práce je rozčleněna do celkem šesti kapitol. Nejprve seznámím s několika definicemi pojmu product placement a historií jeho využívání. Dále popisuji rozličné formy a druhy product placement včetně přehledu všech médií, ve kterých je možno jej využít. V další kapitole rozebírám podmínky a okolnosti využívání product placement, které je nutné více nebo méně respektovat. V kapitole pět uvádím typy možných kontraktů a v poslední kapitole se zabývám branded entertainment, pod který product placement patří.
- Profil HBO se zaměřením na původní tvorbu v České republice a možnosti spoluprácePešula, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-11Profil HBO (Home Box Office Inc.) - předního prémiového kabelového a satelitního programu označovaného jako kvalitní televize. Uvažování o HBO v širším kontextu proměny televizního média v důsledku postmoderního uvažování, technologických inovací, vzdělanosti publika a vývoje diváka ve třetím televizním věku. Vznik, vývoj a expanze HBO ve Spojených státech amerických, v Evropě a zejména v České republice. Analýza původní originální tvorby HBO a její záměrné odlišení od současného televizního obsahu celoplošných sítí. Zmapování dlouhodobého producentského a dramaturgického záměru společnosti, jejího developmentu, cílové skupiny diváků, přínosu v kulturní a kinematografické oblasti a prozkoumání možností spolupráce. Důraz je kladený na principy fungování HBO, její politickou a hospodářskou činnost, strategie, komunikační a marketingové nástroje, kreativní přístup a technologický rozvoj s přesahem do budoucna.
- Programová skladba médií verejnej službyBadač, Peter(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03V práci sa zaoberám programovou skladbou médií verejnej služby. Na príklade Českej televízie, írskej RTÉ a fínskej YLE sa snažím demonštrovať súčasné trendy v programingu, vývoji nových programov a formátov ako aj vzťahu médií verejnej služby k novým médiám. Vrámci programingu sa práca zaoberá žánrami, ktoré sú vysielané médiami verejnej služby, v oblasti vývoja nových programov popisuje proces vývoja projektov v spomínaných inštitúciách ako aj analzyuje momentálne programové smerovanie médií verejnej služby. Práca tiež mapuje súčasnú trendy v európskych verejných televíziách a naznačuje možný vývoj vo oblasti programu a nových médií.
- Proměny televizního veřejnoprávního vysílání v éře digitalizaceKubečková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-14Téma této bakalářské práce jsou proměny televizního veřejnoprávního vysílání v éře digitalizace. O tom, že televize v současnosti prochází velkými změnami, a to jak proměnou technologickou, tak i co se týká struktury obsahu, není pochyb. Proces digitalizace výrazně ovlivňuje nejen kvalitu obrazu a zvuku a množství televizních kanálů, ale také divácké návyky. Ačkoliv je digitalizace již v plném proudu, mnohé tyto změny jsou prozatím teprve v začátcích. Tato práce se má soustředit především na vysílatele veřejné služby, ale mnohé fenomény jsou společné pro komerční i veřejnoprávní Tv. Cílem této práce je podívat se na digitalizaci Tv vysílání jako na fenomén "shora", z obecného pohledu. Neklade si za cíl popsat specifika této problematriky v jednotlivých zemích (tedy ne ani v ČR).
- Restrukturalizace České televize od roku 1992 po současnostStehlík, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-11Práce má za cíl zmapovat základní organizační struktury a jejich změny v České televizi od jejího vzniku v roce 1992 až do současnosti s důrazem především na dopad v oblasti dramaturgie a výroby televizních pořadů. Zároveň se snaží poukázat na hlavní výhody a nevýhody těchto struktur v závislosti na vývoji mediálního trhu v České republice a též se pokouší definovat optimální strukturu a nastavení vnitřních pravidel pro efektivní fungování veřejnoprávních média v současných podmínkách
- Sitcom - vývoj a realizaceSlunčík, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-17Práce shrnuje žánrová pravidla sitcomu a popisuje dvě základní fáze výroby: vývoj a realizaci. Čerpá ze zvyklostí a zavedených postupů anglo-amerických produkcí a konfrontuje je s českým prostředím. Práce klade primární důraz na žánrovou čistotu a producentský dohled, se kterým je třeba k formátu přistupovat. Práce je rozdělena do tří částí. První část se zabývá definicí žánru a jeho historií. Popisuje vznik sitcomu, příčiny úspěchu a transformaci do jeho dnešní podoby. Navíc nastiňuje současné trendy a cesty, kterými se bude sitcom ubírat. Druhá část se věnuje vývoji konceptu a pilotního scénáře. Popisuje postupy užívané v Británii a USA, které aplikuje na domácí podmínky. Zároveň upozorňuje na problémy českého trhu a nabízí řešení. Třetí část popisuje jednotlivé aspekty realizace. Zabývá se vhodným složením výrobního štábu, správným hereckým obsazením a výrobními požadavky.
- Výroba a praktické užití grafiky v současném televizním vysíláníProcházka, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-17Tato práce vysvětluje pojem televizní grafika a všechna její odvětví v kontextu současné televizní tvorby. Popisuje a vysvětluje systémy jejího zadávání a následné tvorby. Dále pak na názorných příkladech demonstruje možnosti využití a případně vysvětlí, které technologie či postupy se v daném odvětví používají a proč. Práce se mimo to zaměřuje i na různé aspekty, odlišnosti a specifika výroby v České televizi, která je na FAMU používána jako učební model povinných předmětů katedry produkce. Při tom neopomíjí uvést grafiku jako mocný nástroj televizní propagace. Práce se pak snaží popsat i nejmodernější trendy v televizním vysílání a jejich dopadech na práci grafických oddělení.
- Vývoj počítačových her od roku 1989 do současnostiPinkava, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-14Práce se zabývá vývojem počítačových her od roku 1989 do současnosti. Rozděluje hry na jednotlivé typy. Ukazuje průběh vývoje na konkrétních příkladech z herní historie.