Procházet podle oponent "NĚMEČKOVÁ, Elvíra"
Nyní se zobrazuje 1 - 18 z 18
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Alvin Ailey American Dance TheaterNečasová, Sylva(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-15Magisterská práce s názvem Alvin Ailey American Dance Theater přibližuje život a práci texaského choreografa Alvina Aileyho a jeho nejbližších spolupracovníků ze souborů i školy, které sám Ailey založil. V jednotlivých kapitolách se věnuji postupně životopisným údajům Alvina Aileyho, vývoji jazzového tance a hudby v Evropě a vlivu prostředí na jeho choreografickou tvorbu. V práci se dále zabývám souborem Alvin Ailey American Dance Theater, jeho historií, školou Alvin Ailey American Dance Center, juniorským souborem Alvin Ailey Repertory Ensemble a dalšími činnostmi Alvina Aileyho. Dále se pak zmiňuji o choreografické tvorbě Alvina Aileyho a osobnostech spojených s jeho životem. Práce je zakončena shrnutím Aileyho myšlenek a je doplněna o abecední seznam choreografií Alvin Ailey American Dance Theater a o přehled současných tanečníků Alvin Ailey American Dance Theater.
- Baletní škola Olgy Kyndlové, Státní opera PrahaAdams, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-04Tato bakalářská práce se zabývá popisem výuky v Baletní škole Olgy Kyndlové ve Státní opeře Praha, která si klade za cíl připravit své žáky ke studiu na taneční konzervatoři. Jsou zde popsány jednotlivé lekce, jaké principy výuky se v této škole používají a jaké má výuka cíle. Práce obsahuje shrnutí i dalších aktivit a úspěchů žáků školy na tanečních soutěžích a představeních. Jedna z kapitol je věnována charakteristice vlastností a dovedností pedagoga tance, na co by měl klást důraz při výuce žáků a následně jsou zde popsány požadavky pro přijetí žáka na taneční konzervatoř. V poslední části práce jsou uvedeny grafy s výsledky z dotazníků, které obdrželi současní žáci Baletní školy Olgy Kyndlové. Otázky byly zaměřeny na spokojenost žáků s výukou, na jejich osobní názory a plány do budoucna.
- Choreografie mezi intermedialitou a interaktivitouŠmídová, Monika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02Diplomová práce vymezuje pojem interaktivní média a vysvětluje jejich odlišnost od dosud známého pojmu nových médií. Opírá se historicky o vývoj technologií a teorii nových médií. Dotýká se základů estetiky pro lepší pochopení toho, jak člověk přijímá nové vjemy a jak na ně reaguje. Mapuje vývoj tanečně vizuální formy označované jako digital dance a uvádí její hlavní průkopníky a jejich postupy. V závěru je analyzována práce tří současných umělců používajících interaktivní projekce v představení.
- Dějiny baletu na Severní Moravě a ve SlezskuTomsa, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-14V mé magisterské písemné práci se budu zabývat historickými podmínkami, ve kterých vznikal baletní žánr v opavském a ostravském regionu. Dále pak jaká byla a je vyspělost baletních souborů, osobnostmi, které byli členy souborů a analyzovat situaci v určitých obdobích dle dostupných materiálů Chci zopakovat a navázat na historii baletu Slezského divadla v Opavě od jeho počátku až do současnosti - do roku 2010 a dále pak zdokumentovat vývoj baletu v severomoravské metropoli ? Ostravě. Bude tak v jedné knize zkompletována historie baletního umění na Severní Moravě a ve Slezsku. Jistě bude zajímavé sledovat dění v našich dvou klasických kamenných divadlech na Severní Moravě ? Národním divadle Antonína Dvořáka v Ostravě a Slezském divadle v Opavě.
- Divadlo Archa a jeho podíl na utváření taneční scény v Praze v letech 1994-2002Maroušková, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-10Hlavním cílem této bakalářské práce je reflexe tvorby vybraných tanečních souborů a umělců uvedených v období 1994 - 2002 v Divadle Archa. Představuje, jakou funkci Divadlo Archa na naší divadelní scéně zastává a zaměřuje se na taneční produkci tvůrců převážně současného tance. Důraz je kladen na zjištění, v čem byla představení progresivní, jak na jejich uvedení reagovala odborná veřejnost a čím mohla českou taneční scénu ovlivnit. Důležitými zdroji pro práci jsou texty v odborné a publicistické literatuře a jejich zhodnocení. K vytvoření přehledu o veškerém tanečním dění divadla sloužil online archiv divadla a videozáznamy představení k poskytnutí náhledu na konkrétní díla.
- Hloubkový rozbor tří choregrafů v ČR a jejich pohled na současné taneční uměníLambor, Jaroslav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce Hloubkový rozbor tří choreografů v ČR a jejich pohled na současné taneční umění je zaměřená na současné taneční umění z pohledu tří českých choreografů a jejich dlouholetých uměleckých zkušeností. Základem práce byly kvalitativní rozhovory s Janem Kodetem, Miřenkou Čechovou a Lenkou Vágnerovou, koncipované na základě tzv. chápajícího rozhovoru. Tématem všech rozhovorů byl vývoj současného tance koncem 90. let 20. století a začátkem 21. století u nás. Otázky byly zaměřené na specifičnost jejich tvorby, návštěvnost a divácké povědomí současného tanečního umění v České republice. Díky otázkám vyplynula tři hlavní témata: autentičnost a srozumitelnost díla, návštěvnost tanečních představení, vzdělání tanečního diváka a propagace současného tanečního umění.
- Jazzdance v současné muzikálové choreografiiLoj, Samuel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-08Cieľom práce bolo porovnať dve filmové verzie amerického muzikálu West Side Story z roku 1961 a 2021 a sledovať využitie jazzového tanca v ich choreografii. Zvolil som na to využitie metódy analýzy tanca podľa Janet Adshead-Lansdale, pomocou ktorej som analyzoval zvolenú pasáž z diela. Samotnej analýze však predchádzal ešte detailný pohľad na obe verzie muzikálu ako celok a výskum tém, ktoré sa tejto problematiky bezprostredne dotýkajú. Medzi takéto témy patril jazzový tanec, muzikál či West Side Story na Broadwayi. Na základe tohto som zistil, že aj napriek odlišnému spôsobu umeleckého spracovania muzikálu z hľadiska využitia tanca, forma jazzového tanca neprejavuje veľké zmeny. Najvýraznejším rozdielom v pohybovom materiáli bola viditeľnosť klasickej tanečnej formy, ktorá predstavuje jednu zo základných zložiek jazzového tanca.
- Konference čs. tanečních umělců 1950Bartoš, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Bakalářská práce se zabývá I. celostátní konferencí československých tanečních umělců v Brně ve dnech 28. a 29. března 1950 na základě stenografického zápisu jejího průběhu. Pro rozsáhlost záznamu se zaměřuje na nejdiskutovanější témata konference, a to na stav dobové taneční scény a reakce na dobová díla, nově ustanovené státní školství, problematiku vyučovacích metod, soukromá taneční studia, odbornost pedagogů tance, fluktuaci tanečníků mezi divadly, lidový tanec jako inspirační zdroj a na literaturu o tanci. Autor analyzuje proslovy účastníků a zařazuje je do širšího kontextu doby, konfrontuje je s informacemi o dobovém tanečním dění u nás, repertoáru souborů a o jednotlivých osobnostech. Názory a myšlenky účastníků konference dokumentují proces formování nových ideologických postojů ve sféře tanečního umění u nás po roce 1948, odhalují osobní stanoviska jednotlivých osobností. Ukazuje se v nich dvojaký vztah taneční obce k vznikajícímu státnímu školství spolu s požadavkem na zrušení soukromých studií, střety mezi představiteli výrazového tance a baletu a užití jejich metodiky při školení tanečníků, problematika sociálního a existenčního postavení tanečníků, hledání nového baletního repertoáru a jeho uměleckých východisek.
- Mluvené slovo v současném tanečním divad leMottlová, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-04Bakalářská práce se zabývá mluveným slovem v současném tanečním divadle. Přibližuje styčné body v historii tanečního divadla a nabízí vhled do způsobů práce současných tvůrců v tomto oboru. Na závěr představuje vlastní zkušenost samotné autorky na inscenaci ve spolupráci s absolventkou katedry autorského divadla na přažské DAMU.
- Pojetí výuky tanečních/pohybových metod u nás 1930-1989: učební texty a jejich autorkyRauschová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13V mé diplomové práci jsem se zaměřila na učební texty pojednávající o pohybových a tanečních metodách vycházejících z práce Émila Jaques-Dalcrozeho, Isadory Duncanové a Carla Orffa, které u nás vycházely v letech 1930 až 1989, jejich tématy a autorkami. Sledovala jsem okolnosti, za jakých texty vycházely, instituce, které je vydávaly, jejich přínos pro taneční a pohybovou pedagogiku. Zabývala jsem se vytyčením hlavních témat jednotlivých publikací, jejich analýzou a následným porovnáním. Cílem mojí práce je zmapování širokého spektra tanečních a pohybových metod a hledání jejich společných témat. V závěru práce docházím k otázce významu těchto učebních materiálů pro dnešní pojetí taneční pedagogiky, kontext doplňuji přehledem publikací vycházejících po roce 1989.
- Profese tanečního mistra v Čechách ve 20. stoletíZilvarová, Daniela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-23Magisterská práce podává přehled o profesi tanečního mistra v Čechách v 20. století s letmým přesahem do současnosti. Autorka volně navazuje na téma, které prozkoumala v rámci historického období 19. století v bakalářské práci. Zabývá se vstupními předpoklady, které musel jedinec splňovat, aby se mohl této profesi věnovat. Práce také pokrývá jednotlivé aspekty související s pořádáním tanečních kurzů i odlišný způsob jejich organizace (v režii tanečního mistra v rámci tanečních škol i mimo ně, či v režii pořadatele, kde sehrává taneční mistr pouze roli pedagoga). Profese tanečního mistra je dále analyzována s přihlédnutím k jednotlivým činnostem, které učitel společenského tance ve 20. století vykonával. Cílem bylo také získat představu o společenském postavení tanečního mistra a prestiži tohoto povolání.
- Spektrum a síť uměleckých tanečních škol v Praze mezi válkamiBeneš, Ladislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-30Bakalářská práce podává přehled o vzniku a působení tanečních škol vyučujících výrazový tanec a klasický balet v období mezi první a druhou světovou válkou v Praze. V práci volně navazuji na absolventskou a semestrální práci. V prvé části mapuji z dostupných materiálů metodiku výuky v jednotlivých školách. Ve druhé části se zabývá geografickou lokací sídel škol v Praze a jejich případnými přesuny v průběhu času. Třetí část zpracovává organizační aspekty výuky - termíny výuky, četnost hodin, podávání přihlášek, školné a kurzovné a věkové rozpětí žáků ve školách. Dále se zabývám aktivitami škol na veřejnosti a uvádím příklady školních představení, vystupování žáků v divadelních inscenacích, vystupování škol na čajích, spolkových a společenských akcích. V závěru se zabývám Výstavou tanec v československém umění a fotografii v Mánesu a s ní souvisejícími tanečními večery, kde se školy prezentovaly.
- Tanec na obrazovce - adekvátní volba filmových prostředkůLidová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-10Cílem této práce je podat praktický přehled o fenoménu televizního a filmového tance, o teoretických, uměleckých i filmově-technických principech, které je dobré zohlednit při snaze o převedení živé taneční akce do dvourozměrné obrazové podoby, o praktických možnostech, aktuálním diskurzu i o možném budoucím vývoji tohoto oboru. Důraz na aktuálnost (především techničtější části práce, Kapitoly 3-5) s sebou nese riziko, že informace obsažené v těchto kapitolách budou rychle stárnout, četné internetové odkazy uvedené v seznamu pramenů však umožní snadnou aktualizaci.
- Taneční umění v New YorkuVeselá, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-30Má magisterská práce je zaměřena na ?Taneční umění v New Yorku? a má sloužit především jako primární náhled do new-yorského tanečního světa. Je to souhrn proslulých i méně známých škol, institutů, divadel, festivalů a profesionálních tanečních skupin. Práce je rozčleněna do šesti okruhů. První část popisuje několik tanečních škol a studií nacházející se v samotném New Yorku. Kromě základní charakteristiky je zmíněno, jak jednotlivé instituce fungují, a co všechno nabízí svým studentům a klientům. Druhá část je zaměřena na taneční instituty a centra, tedy neziskové organizace, které podporují samotnou taneční sféru. Pořádají mnoho festivalů a vzdělávacích programů na podporu a ochranu tance, a pro samotný rozvoj města. Třetí část se detailněji zabývá samotnými festivaly. Ty se konají během celého roku a je jich nepřeberné množství. Několik z nich je popsáno podrobněji. Dozvíte se tedy, co všechno se během dané akce děje a pro koho zejména je festival určen. Čtvrtá kapitola je věnovaná divadlům. Mimo jiné je zmíněno, že jednotlivé divadelní instituce většinou nejsou zaměřené pouze na prezentaci divadelních představení, ale nabízejí i širokou škálu vzdělávacích programů a dalších příležitostí. Pátá část informuje o jedné z největších a nejdůležitějších kulturních dominant města New York, historii a současné scéně světoznámého muzikálu Broadway. Šestá a poslední část patří profesionálním tanečním skupinám, jejich historii, vzniku
- Taneční vzdělávání osob s různými druhy postiženíRubková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03Taneční vzdělávání osob s různými druhy postižení není příliš známé a rozšířené. Tato práce se zabývá vzděláváním osob s tělesným, mentálním, nebo smyslovým postižením či znevýhodněním. V práci se pokusím představit základní způsoby přístupu k osobám s postižením, prvotní návody pro práci na tanečním sále, ale i možnosti jak s takovými jedinci jednat a jak je připravit na veřejná představení. Práce je rozdělena do osmi kapitol, ve kterých se postupně seznamujeme s klasifikací různých postižení a poruch (podle druhů, stupňů, podle doby jejich vzniku), s osobami s různými druhy postižení a přístupu k nim. Dále jsou v práci uvedeny možnosti vzdělávání a samotné práce pedagogických pracovníků v tomto odvětví tance. V práci je popsána důležitost asistentů pro osoby s postižením na lekcích tance a při veřejných vystoupeních. Hlavní část práce je věnována pomocným cvičením, relaxaci, terapii, tanečním hodinám a veřejným prezentacím s osobami s postižením. Cílem práce je vytvořit prvotní nápomoc v podobě textu pro taneční pedagogy tak, aby se takový pedagog nezalekl případného uchazeče o taneční vzdělávání, jež má některý typ postižení. Často je zapotřebí uvědomit si, že jde pouze o počáteční nejistotu z neznámého. Osoby s postižením jsou velmi otevřené a je naplňující s nimi pracovat.
- Valentin Jelizarjev, choreograf běloruského baletuIvanou, Uladzimir(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-02Tato práce pojednává o díle významného běloruského choreografa druhé poloviny 20. století, Valentina Jelizarjeva. Skrz jeho tvorbu můžeme sledovat vývoj běloruského baletu. První část práce se soustředí na počátky Národního divadla Běloruska a nástup Valentina Jelizarjeva. Druhá část je zaměřena na jeho uměleckou tvorbu v Bělorusku, především v 70. a 80. letech. Závěr práce poukazuje na výjimečnost osobnosti Valentina Jelizarjeva a jeho význam pro běloruský balet.
- Vývoj českého neprofesionálního scénického tance 1968 - 1989Bitterová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Bakalářská práce se zabývá českým neprofesionálním scénickým tancem v období let 1968 - 1989 a krátce uvádí do situace v oboru v letech předchozích. Vysvětluje systém institucí zastřešujících neprofesionální (nejenom scénický) tanec a náplň jejich činnosti. Pojednává o neprofesionálním scénickém tanci jako o komplexním oboru se specifickým vztahem ke státnímu zřízení i k ostatním kulturním a uměleckým projevům. Shrnuje samotnou činnost v oboru, představuje nejvýznamnější představitele a akce, především přehlídky. Za výchozí bod práce slouží zejména periodikum Taneční listy, a tak zároveň poskytuje informace o podobě a rozsahu dobové taneční reflexe. V rozmanité oblasti neprofesionálního scénického tance poukazuje na hlavní trendy, které se v něm vyvíjely.