Procházet podle oponent "OSWALDOVÁ, Petra"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dialog v pedagogickém procesuPellarová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Práce se zabývá procesem učení z hlediska mé vlastní zkušenosti. Vedla jsem hodiny pohybové výuky na dvou základních školách – v přípravné třídě a třídách prvních. Inspirací pro mou práci mi byly zkušenosti získané v rámci dialogického jednání, které jsem načerpala na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Mým záměrem bylo si ověřit, že tyto dispozice mohou být jedním z možných předpokladů pedagogické praxe. V práci dále mapuji svou cestu jakožto pedagoga. Zaměřuji se na skupinu a roli pedagoga ve skupině. Také sleduji, jaký vliv může mít pohybová průprava a vše, co se učíme pomocí pohybu, na samotný proces osobnostního vývoje. Za stěžejní pro napsání této diplomové práce pokládám propojení mezi taneční a pedagogickou praxí.
- K pedagogickým souvislostem v přístupu Moshé Feldenkraise a Ivana VyskočilaSkovajsa, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-16Bakalářská práce sleduje a pojmenovává některé souvislosti, paralely a styčné plochy v pedagogické rovině přístupu Moshého Feldenkraise a Ivana Vyskočila. Rovněž se věnuje zachycení okolností jejich opakovaného setkání a spolupráce koncem šedesátých let dvacátého století, které zatím nebyly nikde popsány ani zaznamenány. Autor uvádí čtenáře do problematiky skrze náčrt osobní a profesní biografie Ivana Vyskočila a Moshého Feldenkraise, ve vztahu k formování jejich unikátních přístupů v oblasti psychosomatických disciplín a somatického vzdělávání.
- Pohyb zevnitř a zvenkuTůmová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-22Popisuji a reflektuji svojí zkušenost práce s představou v pohybu, jak jsem jí zažila během řady workshopů a dílen pro herce a tanečníky a v rámci některých předmětů na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Reflexe zahrnuje konfrontaci se zkušenostmi několika dalších účastníků dílen a se záměry vybraných pedagogů. Kladu si otázky, co může přinést pohybu práce s představou, jak může obohatit pohybový a celkově výrazový rejstřík a co může přinést naší zkušenosti s tělem. Zároveň se ptám, jak takový druh zkušenosti působí na celou naši psychosomatickou jednotu. První část práce se zabývá teoretickými souvislostmi tématu. Druhou část tvoří podrobný popis jednotlivých cvičení s představou v pohybu doprovázený reflexemi a odkazy na další souvislosti. Třetí část popisuje využití práce s představou v pohybu při tvorbě jevištního tvaru.