Procházet podle oponent "POTUŽÁKOVÁ, Markéta"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesta jednoho hlasuPozniak, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-18Tato práce s názvem Cesta jednoho hlasu je reflexí mých individuálních profesních a životních zkušeností za poslední dva a půl roku. Po dvou letech aktivního studia v Praze a po intenzivním vystupování jako zpěvačka a hudebnice se v této práci snažím poukázat na prostředky, které mi pomohly pracovat s traumatickými zážitky, a na nové perspektivy rozvoje, jež se mi otevřely. Opakovaně hledám souvislosti mezi svým životem a profesí (konkrétně herectvím a zpěvem) a ukazuji, jak jsou neoddělitelně propojeny. Práce je plná úvah a poznatků, jež jsem získala během této doby.
- Odebráno
- Dialog herečky a tanečniceDangová, Hong Nhung(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-30Bakalářská práce Dialog herečky a tanečnice reflektuje individuální zkušenost komerční tanečnice se studiem herectví a psychosomatických disciplín. Autorka se touto prací pokouší popsat vliv studia herectví a psychosomatických disciplín na její performerskou a osobnostní proměnu. Práce slouží jako reflexe pro studijní, performerské a pedagogické účely autorky práce. V rámci pedagogiky jí slouží jako podklad pro zpracování dílny pohybu a základních principů herectví pro osobitý a pravdivý taneční projev. Dále se práce nabízí jako vlídná podpora pro všechny, kteří při přechodu od tance ke studiu herectví podobně jako autorka zmateně tápou, jelikož kromě reflexe obsahuje také konkrétní rady, které by její starší já věnovalo své mladší méně zkušenější já.
- Kým jsem v cizím jazyce aneb nejen herecké jednání v angličtiněVacková, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-11Tato práce popisuje autorčinu zkušenost s jednáním v anglickém jazyce, a to jak v každodenním životě, tak v herecké praxi a při dialogickém jednání. Na základě této zkušenosti a jejím uvedením do kontextu se studiem na Katedře autorské tvorby a autory zabývajícími se divadelní tvorbou odhaluje autorka jednání v cizím jazyce jako možnou cestu k hledání jevištní pravdy.
- Poezie v pedagogiceTesařová, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-16Předkládaná magisterská práce je osobní reflexí pedagogického hledání na téma: Poezie v pedagogice. Vychází z osobní zkušenosti autorky s pedagogikou, v němž se snaží o propojení pedagogiky s poezií. Autorka předkládá názor, že poezie je důležitou součástí rozvoje předškolních dětí, kterým je přesný rytmus říkaček, básní i písní velmi blízký. Autorka hovoří i o rytmu v pedagogice jako o záchytném bodu pro další tvořivé činnosti dětí. Pochopení dětského světa, vyhýbání se drilu a přikazování, vzájemná důvěra, partnerství s dětmi, navozování pocitu jistoty u dětí, to vše provází autorčino hledání poezie v pedagogice ve smyslu nepostradatelné součásti ve výchově dětí.
- Práce na společném autorském představení od dialogu o tématu po realizaciVan Wagenenová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-13Práce sleduje vznik a vývoj tří autorských představení, které jsem ve spolupráci s kolegyněmi studentkami realizovala během studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU. V perspektivě vlastní zkušenosti se snažím zaznamenat specifika této spolupráce, problematiku zkoušení a hraní podle bodového scénáře a podle pevně daného textu. Popisuji, jakým způsobem vývoj ovlivnily reflexe a impulsy od pedagogů. Uvádím některé pracovní postupy a cvičení a také svoje reflexe zkoušení. Přikládám videozáznamy popisovaných představení a příklady bodových scénářů. Jeden byl vytvořen pro zde uvedený projekt a pro srovnání přikládám také jeden bodový scénář vytvořený pro mé sólové představení.
- Přemýšlení v/o divadleVečeřa, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-26V předložené práci se autor zabývá možností vnímání divadla jako celku, který se vzájemně propojuje a ovlivňuje s okolním světem. Zkoumá osobnostní stránky divadelníka, jeho schopnost uvažovat v celku inscenace, schopnost nepodléhat vnějšímu vlivu a uchovat si svoji originalitu a tvořivou podstatu. Dále autor v práci apeluje na obecnou podstatu divadla jako takového bez ohledu na to, zda je divadelníkovo směřování autorské, nebo interpretační. Autor vychází ze svých osobních zkušeností a postřehů.
- Odebráno
- Studium herectví na Katedře autorské tvorby a pedagogikyWortnerová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-18Tato bakalářská práce popisuje studium a pohled na herectví na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Opírá se zejména o esej Osobnostní herectví Jana Hančila. Dále pojednává o Divadle utlačovaných Augusta Boala, jeho myšlenkách, metodách a principech divadla fórum. Analyzuje téma útlaku a zkoumá zejména roli herce a diváka v těchto kontextech. V druhé části se autorka zaměřuje na hledání a identifikaci souvislostí mezi herectvím, které studovala na KATaP a divadlem fórum. Cílem práce je porovnat a analyzovat tyto dvě zkušenosti. Autorka k tomu využívá vlastní poznatky a zkušenosti nabyté při studiu. Také vychází z vlastních reflexí absolvovaných psychosomatických disciplín během studia. Pracuje s vlastní zkušeností s divadlem fórum a poznámkami, které si zapisovala během hraní představení na základních školách v rámci programů primární prevence. Srovnává kvality autorského herce s hercem v divadle fórum. Cílem práce je propojit osobní zkušenosti s teorií. Pracuje s odbornou literaturu zabývající se tématem divadla fórum. V závěru práce zkoumá význam a přínos této metody pro diváky.
- Výchova k hlasu:Synergie přístupůRaisová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-01-28Tato práce představuje překlad vybraných textů a praktických cvičení pro práci s hlasem Patsy Rodenburgové z knihy The Actor Speaks. Rodenburgová je celosvětově uznávanou hlasovou lektorkou. Autorka této diplomové práce srovnává přístup k hlasu Rodenburgové, se kterým se setkala na studijní stáži na Regent's University v Londýně v roce 2013, s hlasovou výchovou, kterou absolvovala v rámci studia na Katedře autorské tvorby a pedagogiky na DAMU. Kromě systematické metodiky je přístup Rodenburgové přínosný i pro svou praktickou aplikaci při práci s textem. Autorka této práce se snaží ve dvou reflexivních kapitolách propojit tyto dva přístupy se zkušenostmi, jichž nabyla jako student a pedagog na různých workshopech v Evropě. Tato práce si klade za cíl především zpřístupnit různé metodiky výchovy k hlasu, které spojují různé současné trendy v této oblasti a nabídnout další možnosti zkoumání této problematiky.