Procházet podle oponent "PROKOP, Petr"
Nyní se zobrazuje 1 - 17 z 17
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Agenturní činnost v oblasti divadlaKalinová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-12Diplomová práce Agenturní činnost v oblasti divadla zkoumá potenciál bookingových agentur a touringu divadelních projektů jakožto nástroje pro prodloužení životnosti a zvýšení finanční soběstačnosti projektů nezávislé divadelní scény. Na příkladu zahraničních bookingových agentur práce ukazuje, jaké služby agentury poskytují a jakým způsobem napomáhají zastupovaným umělcům v rozvoji jejich umělecké kariéry. Druhá část práce se věnuje mapování situace v České republice a pojmenovává základní překážky, které efektivnímu touringu projektů nezávislé scény v současné chvíli brání. Výsledkem práce je návrh subjektu, který by mohl suplovat funkci agentury v českých podmínkách a navržení systémových změn, které by vedly k otevření možnosti efektivního touringu projektů české nezávislé divadelní scény.
- AND ČR - popis a analýza současného stavuBodoríková, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-08Tato práce se podrobně zabývá nově vzniklou Asociací nezávislých divadel ČR oficiálně užívající zkratku AND ČR. Popisuje vývoj vzniku, aktuální stav i budoucí plány a fungování. V první části se věnuje termínu „nezávislé profesionální divadlo“ a stručně charakterizuje vybrané organizace působící v ČR i v Evropě, které se v budoucnu na kulturním poli s AND ČR budou potkávat. V dalších částech zkoumá potřeby nezávislé profesionální scény v hl. m. Praze a uvádí Analýzu potřeb pro oblast „nezávislého“ divadla z roku 2013. Práce dále detailně popisuje genezi vzniku AND ČR, její dosavadní činnost, organizační strukturu a krátkodobé plány. V závěrečné části definuje systém řízení organizace a nabízí varianty, jak existující systém řízení zefektivnit, aby se Asociace nezávislých divadel ČR stala časem hlavní oborovou organizací zastupující zájmy nezávislých profesionálních divadel v České republice.
- Dramaturgické nástroje stagionRydlo, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-01-26Diplomová práce zjišťuje, jaké dramaturgické nástroje využívají české stagiony při sestavování programu, a hodnotí míru jejich aktivity v této oblasti. První kapitoly obsahují vymezení pojmu stagiona v českém prostředí, popis české sítě stagionových divadel, teorii stagionové dramaturgie a definici aktivních a pasivních dramaturgických nástrojů. Následuje kvalitativní část výzkumu založená na studiu písemných zdrojů popisujících dramaturgickou praxi stagion, ale i na rozhovorech se zástupci čtyř českých stagionových divadel, a to Divadla Oskara Nedbala Tábor, olomouckého Divadla na Šantovce a pražských Jatek78 a Divadla Archa. Výstupem části je přehled zjištěných dramaturgických nástrojů. Kvantitativní výzkum potom zjišťuje, v jaké míře české stagiony jednotlivé nástroje využívají. Zjištění jsou uváděna v kontextu vybraných charakteristik zúčastněných institucí. Na základě matematického modelu je určen poměr užívání aktivních a pasivních nástrojů, čímž byla vyvrácena hypotéza, že u stagion výrazně převládá práce s pasivními nástroji.
- Ferman onlinePolák, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-15Práce nejprve mapuje současnou praxi v tvorbě fermanu jako hlavního pracovně-organizačního dokumentu v divadelním prostředí. Zabývá se formou uveřejňování informací v něm a jejich další distribuci zainteresovaným osobám. Dále navrhuje způsoby přechodu na tvorbu a správu agendy fermanu online. Popisuje a hodnotí stávající nabídku systémů na správu a sdílení agendy ať již jsou nebo nejsou primárně určeny pro divadelní provoz. V poslední části práce definuje návrh funkčního modelu systému Ferman online ? Online systému na správu a sdílení pracovních úkolů a volného času v divadelním prostředí. Definuje systém, popisuje jeho funkci, představuje jeho uživatelské přístupy a jejich možnosti, ukazuje jeho možné současné a budoucí použití. Závěrem mapuje náročnost zavedení systému, zmiňuje právní otázky spojené s jeho vývojem a použitím a nakonec nastiňuje reálnost jeho použití.
- Kultura v rámci sokolské organizace a budovy sokolovenČerná, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-09Tato práce se zabývá kulturou v rámci sokolské organizace a budovami sokoloven na území naší republiky. V první kapitole se věnuje historii Sokola od jeho vzniku v roce 1862 do dnešní doby. Následuje popis současného organizačního a finančního zajištění České obce sokolské. Další kapitola se zabývá kulturními aktivitami sokolských jednot z pohledu historického i současného, organizací těchto aktivit v rámci ČOS a příklady divadelní činnosti v pražských jednotách. Dále se práce zabývá budovami sokoloven, historií jejich výstavby, způsoby financování a jejich prostorovými dispozicemi. V závěru je uveden příklad sokolovny v pražské Uhříněvsi, která svou historií a současným využitím demonstruje osudy těchto budov na našem území.
- Live Cinema z pohledu divadelní produkceHanáková, Adina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-09Práce se zabývá metodou Live Cinema z pohledu divadelní produkce. Teoretická část se věnuje stručné definici pojmu Live Cinema, na který nahlíží především z divadelního hlediska, popisuje historické souvislosti, které vedly ke vzniku této metody na české divadelní scéně, objasňuje na jakém principu funguje a jak propojuje divadelní a filmový jazyk, vyzdvihuje několik výrazných divadelních tvůrců, kteří se zasloužili o rozvoj této metody, a v neposlední řadě představuje několik uměleckých přístupů, které jistým způsobem deteatralizují divadlo stejně jako metoda Live Cinema. V poslední kapitole teoretické části této práce se čtenář může seznámit s několika jmény současných divadelních tvůrců, kteří se této metodě věnují. Výzkumná část práce čerpá především z rozhovorů, e-mailových korespondencí a výročních zpráv vybraných divadelních souborů, na jejichž repertoáru se objevily i Live Cinema projekty. Vybrané projekty jsou komparovány z pohledu jejich produkční náročnosti: práce se zabývá produkčními specifiky Live Cinema projektů, a to konkrétně přípravou představení, reprízovatelností, financováním, technologickou náročností a případnou zájezdovou činností.
- Mezinárodní hudební festival Český KrumlovCimburová, Marianna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-02Práce popisuje Mezinárodní hudební festival Český Krumlov, který probíhá od roku 1992. Festival každoročně trvá několik letních týdnů. Působí v interiérech i exteriérech v celém Českém Krumlově. Právě samotné město vytváří svou unikátní architekturou velkou část z dojmů festivalu. Festival se zaměřuje hlavně na klasickou hudbu. Do České republiky pozval významné osobnosti scény klasické hudby a opery. Cílem práce je zhodnotit jeho přínos z pohledu společenského, ekonomického a kulturního. V práci jsou uvedena objektivní fakta o festivalu v kontextech, které jsou potřeba k zhodnocení a srovnání. Vedle toho jsou rozebrána i mírně kontroverzní témata, se kterými se festival potýká, jako je dramaturgie a financování. V závěru práce jsou pak zhodnoceny jeho přínosy ze všech jmenovaných hledisek. Závěr také obsahuje podněty ke změnám či vylepšením.
- Nefinanční systémové nástroje podpory kulturyPospíšilová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-02Bakalářská práce si klade za cíl zmapovat nefinanční nástroje podpory kultury a jejich způsob praktického využití demonstrovat na čtyřech městských částech hlavního města Prahy. Jednotlivé kapitoly definují rozdíl mezi finanční a nefinanční podporou kultury. Dále představují výčet hlavních nefinančních nástrojů, který je doplněn o inspirativní příklady z měst České republiky a ze zahraničí. Práce hledá odpovědi na otázky, zdali se dají nefinanční nástroje vyčíslit a komu jsou určeny. Závěrečná část představuje systém nefinančních nástrojů podpory kultury na území městských částí Prahy 6, Prahy 7, Prahy 10 a Prahy 14. Zmíněné městské části práce nekomparuje, nýbrž poskytuje informace o funkčních nefinančních nástrojích, které veřejná správa poskytuje kulturním aktérům tvořícím na jejich území. Zdroj informací práce se neomezuje pouze na legislativní prameny, odkazy na strategické materiály a studie, ale přináší aktuální autentické výpovědi zastupitelů, úředníků a kulturních aktérů. Vize práce tkví ve zviditelnění druhu podpory kultury, který nebývá strategicky a transparentně ukotven ve fungování veřejné správy.
- Noc divadelBrátka, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-04Tato bakalářská práce charakterizuje dosavadní vývoj české obdoby projektu European Theatre Night. Mezinárodní projekt vznikl v roce 2010 na základě iniciativy chorvatských divadel, která národní formát akce pořádala o dva roky dříve. Divadla v České republice se projektu účastní od roku 2013 a organizuje jej Institut umění - Divadelní ústav. Práce charakterizuje způsob organizace české Noci divadel, její hlavní rysy, konfrontuje ji s obdobnými projekty - Muzejní nocí, Nocí kostelů. Definuje využitelnost projektu pro jednotlivá divadla, potažmo reálné přínosy, které pro jednotlivé instituce projekt má. Shrnuje důležité pozitivní a negativní faktory, které organizace projektu v České republice nese a s kterými byli organizátoři i účastníci během prvních dvou let jeho trvání konfrontováni.
- Podpora kultury v městských částech v PrazeMokrá, Jolana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-08Diplomová práce „Podpora kultury v městských částech v Praze” zkoumá současný stav strategického řízení a podpory kultury ve všech pražských městských částech. Úvod práce ukazuje význam jednotlivých úrovní samospráv při správě a podpoře kultury, a to formou představení kulturních politik i zákonem definovaných povinností. První část výzkumu podává zprávu o tom, jak je téma kultury vnímáno na úrovni městských částí a jak se s ním pracuje v rámci strategických dokumentů. Druhá se pak věnuje městským částem, které ke kultuře přistupují koncepčním způsobem a považují ji za důležitou pro rozvoj lokality. Zkoumá nástroje, které tyto MČ používají k realizaci svých strategických cílů. V závěru práce dokazuje, proč může role MČ při správě, tvorbě, podpoře a realizaci kultury být zásadní.
- Potenciál správní rady v kultuřeMichel, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-08Jakým způsobem fungují správní rady v českém kulturním prostředí? Tato práce zkoumá současnou situaci v kulturních neziskových organizacích na našem území. Zkoumá zejména to, jak hodnotí práci správních rad ředitelé organizací a jakým způsobem by podle těchto ředitelů měly rady pracovat v ideálním případě. Na počátku výzkumu stála domněnka, že kulturní organizace v naší zemi staví správní rady téměř výhradně z důvodu zákonné povinnosti a že pozice rady je ve většině organizací jen formální. Práce komparuje teoretické i praktické fungování správních rad v České republice se zahraniční (Americkou) teorií i praxí. Výsledky vlastního výzkumu jsou stavěny do srovnání s obdobným výzkumem z Ameriky. Je až překvapivé, nakolik se některá hodnocení z ČR ze současnosti shodují s daty z roku 1996 z Ameriky.
- Pozice agentury DOMINIK CENTRUM s.r.o. na plzeňské kulturní scéněKošařová, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-18Bakalářská práce ?Pozice agentury DOMINIK CENTRUM s.r.o. na plzeňské kulturní scéně? si klade za cíl především odhalit pravé důvody, které se skrývají za monopolním postavením této agentury v jedné ze sfér plzeňské kultury (živá umění ? festivaly, kulturní domy se stálým provozem). Na počátku práce je rozebrána kulturní analýza města Plzně v závislosti na projektech, které organizuje DOMINIK CENTRUM s.r.o. Tato kapitola by měla zřetelně ukázat, jak velký podíl z celku zaujímají aktivity DOMINIK CENTRA s.r.o. Další část se zaměřuje na popis vzniku agentury a zamýšlí se nad různými eventualitami, které mohly vznik provázet. Následně jsou rozebrány čtyři nejvýznamnější aktivity DOMINIK CENTRA s.r.o. na poli plzeňské kultury ? festival českých filmů Finále, festival Smetanovské dny, festival Na ulici a provoz kulturního domu Měšťanská beseda. Po popisu každého projektu se zabývám hlavně procesem, jak se DOMINIK CENTRUM s.r.o. k jejich organizaci dostalo, a zda za tím nestály nějaké nekalé praktiky. Na předchozí část navazuje kapitola Plzeň versus jiná města, ve které se snažím ve čtyřech velkých českých městech najít analogii s působením DOMINIK CNETRA s.r.o. v Plzni. V závěrečné kapitole chci poukázat na problematiku související s nalezením ideální právní formy pro podnikání s přispěním města v kultuře.
- Projekt novostavby, rekonstrukce a adaptace divadelní budovyHodonický, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-02-02Tato práce se zabývá projektem novostavby či rekonstrukce divadelní budovy, popřípadě adaptace původně nedivadelního prostoru na prostor vhodný k provozování divadelního umění. Celý Projekt je nahlížen z hlediska divadelního ředitele, resp. osoby, která je za projekt zodpovědná. V úvodu jsou definovány základní pojmy a jsou vytyčeny obecné zákonitosti funkčního divadelního prostoru. Následně jsou popsána povolání, která mají vliv na výslednou podobu hotového díla, která mohou mít protichůdné potřeby a požadavky, proto je potřeba, aby byli všichni zúčastnění korigováni zmíněnou odpovědnou osobou (ředitelem). V další kapitole jsou popsány konkrétní právní instituty a procesy, které jsou pro Projekt stěžení. Těmi je obecně uzavírání smluv, které jsou často uzavírány jako veřejné zakázky. Následně je prozkoumáno financování a stavební řízení, jemuž předchází obligatorní vypracování určitých podkladových studií, což je předmětem další podkapitoly. V průběhu a po dokončení stavebních prací je vykonáván stavební dozor a před samotným vstoupením budovy do užívání je potřeba získat kolaudační souhlas. Vše výše uvedené je v práci podrobeno výzkumu. V poslední kapitole jsou zmapovány konkrétní projekty novostaveb, popř. rekonstrukcí českých divadel. Jmenovitě rekonstrukce dvorany Divadla na Zábradlí, novostavba Nového divadla v Plzni, adaptace kina Blaník na divadlo Studio DVA a konečně novostavba Nové scény Národního Divadla. Tyto projekty se liší v rozsahu, finanční náročnosti ad., nicméně mají rovněž mnohé styčné body a konkrétně ilustrují poznatky předložené čtenáři v předcházejících kapitolách.
- Role Divadla Ta Fantastika na změny grantového systému Magistrátu hl. města PrahyVlčková, Jovanka(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-10Tato bakalářská práce popisuje Divadlo Ta Fantastika a jeho roli ve změnách grantového systému v letech 2007?2010. První část práce popisuje divadlo z hlediska jeho založení, řízení, provozu a právní subjektivity. Dále se práce věnuje rozboru problematiky grantového systému v souvislosti s oznámením o rozhodnutí podat žalobu tehdejšího ředitele divadla Petra Kratochvíla na Českou republiku u arbitrážního soudu a následného sledu událostí: zavedení dotace na vstupenku, protesty divadelníků, diskuze o funkčnosti grantových systémů v budoucnu i odchod ředitele Kratochvíla z Ta Fantastiky.
- Současnost divadelního pohostinstvíNovotný, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-07Tato bakalářská práce se zabývá současným stavem hostinské činnosti v divadle. Cílem práce je zmapovat fungování pohostinství pražské divadelní sítě na případových studiích, co nejširšího vzorku divadel, aby měl průzkum co největší vypovídající hodnotu. Ukazuje na konkrétních případech, jak funguje koexistence hostinské a umělecké činnosti v rámci divadla.
- The Sponsoring Collaborations between Corporations and Arts InstitutionsHu, Xinxin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-02-06With the increasing sponsorship scale since the economic crises in 2008, attentions on arts and culture sponsorship are brought generally. With the development and update of the strategic planning and marketing channels, the motivation, value proposition and methods regarding sponsorship are all required to be adjusted accordingly. Great cases and practice can be used as models and summarized for other arts institutions and corporations to learn from. However, sponsorship studies mainly focus on sports and causes. Research gaps are laid between general sponsorship conclusions and its relations regarding arts sponsorship, especially in the area of live arts and performing arts. Detailed analysis inside the arts and cultural sector, like matching points and sharing vision, are expected. The thesis explained the modern motivation for arts organizations. Other than financial benefits, creating access as well as diversify programs are also as important. Then the value propositions of sponsorship collaborations are analyzed in the order of four segments, the elite sponsors, luxury brands, B2C corporations, and technology corporations. In the end, the problems in practice are also provided as a complementary reference.
- Výběrová řízení na pozici ředitele/ky divadel zřizovaných Hlavním městem PrahouSvobodová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-23Tato diplomová práce se zabývá problematikou výběrových řízení na pozici ředitele/ky příspěvkových organizací (divadel), které jsou zřizovány hlavním městem Prahou. Věnuje se osvětlení problematiky výběrových řízení, jejich legislativě a pravidlům, která se jimi zabývají. V diplomové práci je nadále popsáno několik vybraných výběrových řízení, která proběhla v letech 2000-2020. Na základě výzkumu proběhlých výběrových řízení, popisuje tato práce jejich největší úskalí a předkládá možné úpravy do budoucna.