Procházet podle oponent "PTÁČEK, Josef"
Nyní se zobrazuje 1 - 17 z 17
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bakalářský výstavní soubor: AzylKazdová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Azyl,jako místo, kde je znovunalezený,ikdyž dočasný klid. Místo pro týrané ženy s dětmi, nebo bez přístřeší, v nouzi...Běžné každodenní starosti i radosti. Místo,kde se může ocitnout kdokoliv z nás, našich přátel, či sousedů.Ženy a jejich svatostánky.
- Bakalářský výstavní soubor: HorizontyBouška, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Umísťováním nových geometrických prvků (přímka-linka, čtverec) do krajiny jsem chtěl docílit změny vizuálního vyznění pohledu na krajinu. Umístěním těchto prvků vzniknou jiné souvislosti a dominanty, s kterými jsem dále pracoval - vymezoval se vůči krajině a roli horizontu v ní. Roli, která zobrazena v jednoduché lince, nese a ovlivňuje naše vnímání krajiny z určitého místa.
- Bakalářský výstavní soubor: Území, LipenceStecker, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Lipence jsou pražskou příměstskou obcí se svou svébytnou historií. Za posledních 10 let se ale obec stala domovem pro několik desítek či stovek nových obyvatelů. Tito noví kolonizátoři ovšem netouží bydlet a aktivním způsobem rozvíjet vesnický život. Lipence si vybrali z důvodu snadné dosažitelnosti z Prahy. Lipence jim poskytují dostatečné zázemí a hlavně splňují jejich zidealisovanou představu o soukromí. Již to však nejsou obyvatelé Lipenců, ale jsou to pražané. Je možné soužití tradiční obecní struktury a obyvatel s novými městskými obyvateli a jejich pražskými návyky? Je tato kolonizace příměstkého venkova opravdu tím řešením, po kterém prahnou? Nebo se za pár let budeme moci procházet opuštěnými a chátrajícími bloky rodinných domů?
- Česká krajina - horizontyKundera, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- David LaChapelleMalý, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Ve své práci se zabývám tvorbou a životem amerického fotografa David Lachappella. V první části nastiňuji zrod popkultury v americe a její vývoj. Srovnávám LaChappellovu tvorbu tedy portrét a módu s historickými souvislostmi ve fotografii. Dále zde popisuji charakter jeho práce, způsob jakým tvoří. A jak přistupuje k portrétovaným celebritám. V druhé časti se zabývám polistopadovým vývojem české společnosti a nástupem popkultury do filmu, divadla a medií. Následuje životopis ve kterém popisuji Lachappellův vývoj - vliv matky, následné studium až po práci pro Andyho Warhola a startu jeho kariéry po dnešek. Včetně přiblížení jeho práce. Práce také obsahuje koláž z rozhovorů, které obsahují osobní postoje, vkus, až po samotný přístup k tvorbě a životu. Pátral jsem po vlastní příčině toho, proč vůbec takovéhle snímky vznikají a kdo je ten, který je vytváří.
- Exhibition series: Pain and PleasureStanojević, Srdjan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01Pain and pleasure is series of photographs as a study of human behavior in extreme situations. Moments when subject is ?naked?, without a ?mask?, in front of camera, moments when is hard to pretend. In today?s ?cruel? world, people are subjected to have more than one ?mask? for everyday activities, under the pressure of cruelty and hardness of society. Throughout the history, photographers were trying to capture real human emotions and spiritual values. Pain and pleasure is a series of portraits of people during massage. Mostly my friends and people I know, people who trust me in certain way. People I have portrait, I did not control in any way. I was trying to capture their expressions in primal physical functions. Expressions of pain and pleasure I have evoked in models were given by real feeling of pain and pleasure during the massage. Portraits were made in studio, familiar environment for me, away from everyday distractions. Me as a photographer did not communicate with them or distract them in any way and I was giving the best to capture decisive moment.
- Free Tibet movement in NepalJarlbro, Olof(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16
- FursuitersFriedlaender, Dan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Dokumentární soubor zabývající se fenoménem fursuiters ? lidí se zálibou v tvorbě a nošení kostýmů antropomorfních zvířat.
- Herec jako divadelní fotografJelínek, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-16Tato magisterská práce se zabývá problematikou divadelní fotografie z pohledu herce. Jaké výhody, případně nevýhody toto propojení profesí s sebou nese. Snažím se zde zohledňovat všechny důležité aspekty herectví, které mohou mít vliv na divadelní fotografii a naopak. Popisuji zde své myšlenkové pochody během zkoušení i fotografování a jejich vzájemné prolínání. Vše je doplněno obrazovou dokumentací z jednotlivých projektů, kterých jsem se účastnil a pro porovnání jsou uvedeny také tři rozhovory s kolegy se stejným zaměřením na téma Herec jako divadelní fotograf.
- Jaroslav KučeraPásek, Miroslav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09Tato práce pojednává o tvorbě českého fotografa Jaroslava Kučery, na jedné straně empatického citlivého glosátora lidských osudů, a na straně druhé zručného komerčního fotografa architektury.
- MindscapesSadovski, Katarina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Moskva (Výstavní soubor)Hon, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-03Soubor fotografií vznikl v průběhu roku 2007 během opakovaných návštěv Moskvy. Všímal jsem si barevných akcentů v chaotickém světě velkoměsta a zároveň nacházel zálibu v rámovaní zdánlivě banálních situací do fotografických obrazů. Prostřednictvím velmi civilních a na první pohled obyčejných záběrů, které přesto nepostrádají jednoznačný motiv a barevný kontrast či rytmus, jsem se pokusil o jakousi demytizaci Moskvy. Poznal jsem Moskvu po živelných proměnách v letech devadesátých, Moskvu víceméně stabilizovanou, kde si většina jejích obyvatel našla své místo v novém systému podléhajícím pravidlům tržního hospodářství. Nenahlížím na ni ani jako na honosnou megapoli s mramorovými paláci a mrakodrapy, ani jako na město plné špíny a laciné vodky. Snažím se Moskvu vnímat jako specifické sídliště, jehož obyvatelé bezmyšlenkovitě vykonávají své absurdní každodenní povinnosti a velmi často čekají, nebo naopak spěchají od nikud nikam. V tomto souboru jsem vnímal Moskvu jako banální město plné banálních výjevů. Ty jsem při svých toulkách rámoval na matnici digitálního aparátu Nikon D200, fotografoval, při následné úpravě umocnil saturovanější plakátovou barevností a nakonec vytiskl ve velikosti 40x60 cm na matný papír inkoustovou technologií Epson Ultrachrom.
- Nobody does anything anywhereKanar, Ege(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07
- Photography as artificial memory: Construction of the Photographic SelfKanar, Ege(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07This thesis deals with the feedback mechanism that is realized between the individual and the technical images s/he produces.
- Tibor Honty 1907-1968Štěpánek, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-09Práce pojednává o životě a díle fotografa Tibora Hontyho, který žil v letech 1907-1968.
- Výstavní soubor: SpeculumBričová, Katarína(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01V každej tvári je základná dvojtvárnosť. Objavujú sa v nej dve odlišné ja, ktoré spolu pôsobia: jedným je ľahko prístupné vonkajšie ja, formované vonkajším vzhľadom a jeho rozličnými črtami a druhým je relatívne privilegované vnútorné ja, ukryté za touto podobou. V tomto cykle fotografií riešim nielenže moju dvojtvárnosť, ale i vplyv mojej sestry na mňa a naopak. Je to akási hra a skúmanie, ktoré mi ozrejmilo ako sme si podobné a ako dokážeme okolie zmiasť, keď sme spolu a keď sme zvlášť, ešte viac. Naše životy sa počas troch mesiacov, kedy sme spolu žili, tak prekryli, názory sa ovplyvnili, štýl sa premiešal, že nás po tomto čase už málo kto rozpoznal. Mala som pocit, že sme jedná osobnosť s rozličnými podobami. 42 fotografií 18x24 cm, 1 fotografia 35,7x24cm, 4 zrkadlá
- Výstavní soubor:Alegorická hierarchie prioritTesař, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-01?Alegorická hierarchie priorit? je název popisující funkci. Soubor osobních vizuálních výpovědí o prožívaných situacích, vzpomínkách a názorech. Fotografii využívám jako nositele toho co bylo. Je to zástupce události. Tu prezentuji v kontextu s ostatními. Přefotografováním instalace vzpomínek a myšlenek zaujímám určité stanovisko. Snímky v instalaci k sobě zaujímají hierarchické postavení. To je zhmotněno několika způsoby. Např. ostření do konkrétního prostorového plánu, zviditelnění větším množstvím světla, nebo nadřazenost vertikální osy. Takto podané situace se nechají číst podobně jako kniha. Narativnost je v tomto případě obohacena o vizualitu. Obraz není ale využíván jako pouhá ilustrace. Měl by být nosným elementem zprostředkování mého postoje.