Procházet podle oponent "SMUTNÝ, Vladimír"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 21
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- 3 D kinematografie v kameramanské praxiTichovský, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-22Technologie natáčení a reprodukce 3D filmů se dostává díky pokročilé digitalizaci kinematografie do další vývojové etapy. Integrace nových výrobních postupů s sebou nese dramatický posun v práci kameramana, který dosud z velké části zodpovídal za finální obrazovou složku filmového díla. Ve své práci stručně shrnu historii 3D kinematografie, jež je úzce spjata s počátky filmu vůbec. Představím základní principy a předpoklady pro tvorbu stereoskopického pohyblivého obrazu, dále popíši současné možnosti technologických postupů v oblasti záznamu 3D filmů a videa v profesionálních i domácích podmínkách a poukážu na problematiku digitální přípravy a postprodukce. Vedle technologických principů bych se rád zaměřil na klíčové body práce kameramana na 3D projektech ? odlišnosti filmové řeči, trikové záběry (chroma key, motion capture, 3D imaging apod.) a úlohu hlavního kameramana při přípravách a dokončovacích pracích. Osnova: 1)základní principy stereoskopie 2)historie stereoskopického snímání, metody používané v minulosti 3)rozšíření metod a možností snímání 3D obrazu v současnosti 4)rozlišení problematiky snímání a reprodukce 3D obrazu pro kino a TV 5)úloha kameramana, odlišnosti od tradiční filmové řeči 6)změny v zodpovědnosti za finální vizuální podobu filmu 7)přípravy a postprodukce 3D AV díla z pohledu kameramana 8)natáčení 3D v domácích podmínkách 9)závěr: zamyšlení nad úlohou 3D efektu v rámci historie kinematografie a AV děl Zdroje: Petr Páta, ČVUT Galli 3D Vladimír Smutný, AČK Jiří Myslík, AČK Antonín Weiser, AČK American Cinematographer magazine internet
- Digitální postprodukční korekce obrazuDaliman, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-13Formáty a videokodeky, Bayerova maska, problematika barevných prostorů, referenční barevné prostory, pracovní barevné prostory, 1D LUT vs 3D LUT, úvod do správy barev, hardwarové řešení barvících systémů, Softwarové řešení barvících systémů.
- Dílo kameramana Binoda Pradhana v kontextu indické kinematografieParkán, Havel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-13Tato Práce pojednává o díle kameramana Binoda Pradhana, který působí v Bollywoodu. Najdeme zde též stručný historický vývoj indické kineamtografie.
- Glawogger-ThalerAvramovski, Branko(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-24I have always been irritated by the general acceptance that documentary film is somewhat of a subordinate genre in terms of cinematography. With analysing the documentary body of work of the Austrian director/cinematographer duo Glawogger/Thaler I want to prove that documentary film cinematography is as worthy as fiction film cinematography. By investigating the visual aspects of their work which are also used as tools in fiction films I hope to bring a closer view on the importance of observance, constructive contextualisation of the images, visual narrative techniques and the cinematographer’s approach to different documentary topics. The main objective of the thesis is to analyse various visual components in the films: Megacities (Glawogger, M., 1998), Workingman’s Death (Glawogger, M., 2005) and Whore’s Glory (Glawogger, M., 2011) with the intention to point out how the cinematographer successfully advocated outright imagery without having the same apparatus for controlling the visuals as one would have in fiction films.
- Kameraman Igor LutherFairaisl, Karel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-11Práce a dílo kameramana Igora Luthera
- KAMEЯRAMANHojdová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Američan Robert Richardson jako jeden ze tří kameramanů na světě získal za svoji práci tři Oscary. Čtvrté toto ocenění už nikdo na světě z kameramanů zatím nemá. Tento úspěch mu přinesli dva režiséři, se kterými spolupracoval: Oliver Stone a Martin Scorsese. Quentin Tarantino patří k dalším režisérům, kteří mu přinášejí celosvětový úspěch a uznání od odborné veřejnosti. Filmy, které RR s nimi natočil, jsou hlavním tématem této diplomové práce. Kladla jsem mu otázky a on poctivě odpovídal. Tři roky jsme spolu vedli dialog i korespondenci o jeho odborných zkušenostech, postupech, názorech, ale i o jeho pocitech, vítězstvích a zklamáních. Závěr práce patří filmu A Private War (režie - Matthew Heineman), na kterém jsem v roce 2018 pracovala za třetí kamerou pod Richardsonovým vedením. Tématu této diplomové práci, které jsem si zvolila a bylo mi katedrou kamery FAMU schváleno, vděčím za to, že jsem mohla zblízka poznat osobnost tohoto významného kameramana. Bez FAMU bych nikdy Roberta Richardsona neoslovila.
- Letecká kinematografieŠachl, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-07Diplomová práce pojednává o způsobech a možnostech natáčení ze vzduchu a to na medium film i video. Věnuje se především současným technologiím a srovnání mezi nimi. Technologie jsou : helikoptéra, modely, paraglide a rogalo, horkovzdušný balón. Důraz klade na použití pro hranou a dokumentární kinematografii.
- MonopolyČerný, Michal(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Jedna životní situace Laury, která se rozhodne získat zpět, co ztratila a následně zjistí, že už nemá chuť bojovat.
- Natáčení českých celovečerních filmů digitální kamerouBednář, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-04Začátky digitální kinematografie v čechách
- Optická "nedokonalost" jako výrazový prostředek kameramanaHrdlička, Mikuláš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Má bakalářská práce je věnována jednomu z mnoha nástrojů, kterého kameraman může v praxi využít, aby v divákovi vyvolal požadované emoce či vytvořil jedinečnou estetiku filmu. Zaměřil jsem se na vybrané objektivy a záměrné využití jejich optických nedokonalostí filmaři v praxi. V úvodu bakalářské práce popisuji z jakého důvodu kameramani objektivy s optickými aberacemi rádi využívají a jak se tento jev stává trendem dnešní doby. Dále jsem aberace stručně popsal a také vysvětlil jak se v obraze tyto nedokonalosti projevují. V další části se čtenář může dozvědět o trendu modifikací objektivů nebo jejich repasování. Závěr práce jsem věnoval konkrétním případům, jak jednotliví tvůrci k tomuto tématu přistupují a srovnal jsem jejich rozdílné přístupy mezi sebou. Cílem bakalářské práce je předat čtenáři komplexní informace o využití nedokonalostí objektivů ve filmu, jak se tyto optické vady dají v praxi využít.
- Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředekChlumská, Františka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-20Tato bakalářská práce nesoucí název ,,Ostrost a neostrost zobrazení jako jev i výrazový prostředek'' se zabývá ostrým a neostrým obrazem, vzniklým na filmovém políčku či digitálním čipu. Shrnuje základní vlastnosti lidského oka, a technické parametry a vlastnosti snímacích objektivů. Věnuje se též ''vizuální'' historii z pohledu neostrého obrazu a v závěru sumarizuje psychologický účinek ostrého versus neostrého obrazu na diváka. Přibližuje tedy dva možné úhly pohledu na ostrost a neostrost. Orientace v technologické a i psychologické stránce vzniku a vlivu ostrosti a neostrosti je pro kameramana stěžejní znalostí pro jeho tvorbu. Tato práce shrnuje pouze základy týkající se daného tématu, které je možné v rámci bakalářské práce předložit, nicméně věřím, že může být někomu k prospěchu v jeho studiu či profesi.
- Problematics of the Long take in FilmRachatasakul, Kan-anek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-16I want to examines the Logn Take or sequence shot for its impact on the audience´s reception of a film.
- Role barvy při zobrazení vnitřního světa postav ve filmech Michelangela AntonionihoKůlová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-13Bakalářská práce se zabývá barevným řešením postav a prostředí ve filmech italského režiséra Michelangela Antonioniho. Podrobně porovnávám s obrazovými přílohami tři nejvýraznější filmy, Červenou pustinu, Zvětšeninu a Zabriskie point. Zmiňuji silný vliv výtvarného umění na režiséra a právě v něm hledám souvislost s výtvarnými řešeními filmů a analyzuji, že umění a film spolu silně souvisí a navzájem se ovlivňují. Používám také na pojem metonymie a její význam v souvislosti s barvou. Čerpala jsem převážně ze skript profesora Jana Kališe a životopisných knih o Michelangelu Antonionim. Taktéž v odborných studiích, proto jsou některé citace mým překladem z italštiny a angličtiny. Myslím, že tato práce může mít přínos nejen pro začínající režiséry a kameramany, kteří nad barvou chtějí ve svém filmu uvažovat více významotvorně, ale i filmové laiky, kteří si rádi nacházejí nové souvislosti ve filmovém jazyku.
- Snímání nočních scén ve filmuMikuš, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-12Tato bakalářská práce se zabývá problematikou snímání nočních scén ve filmu, přičemž se zaměřuje na cíle zlepšení technických dovedností při práci s těmito scénami a pochopení jejich historického vývoje. Analyzuje různé techniky osvětlení, barevné úpravy a použití speciálních efektů, jako je metoda "Day for Night", které jsou klíčové pro tvorbu realistických a atmosférických nočních scén. Práce kombinuje historický přehled s technickou analýzou moderních postupů a nástrojů. Výsledky ukazují, že zvládnutí technik osvětlení a barevnosti, inspirované vědeckými poznatky a historickými malbami, je důležité pro dosažení autentických nočních scén. Nicméně, jedná se o subjektivní záležitost, která často závisí na osobním pohledu diváka nebo autora. Práce spíše nabízí shrnutí a bližší pochopení této disciplíny, než poskytuje konkrétní doporučení a techniky.
- STEADICAM a jeho využití v kinematografiiBelica, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-19Účelem této práce je čtenáře seznámit se stabilizačním zařízením steadicam a jeho použitím ve filmové praxi. Mým cílemje informovat obecně o technologii steadicamu, jeho technickém principu, a stejně tak o estetických vlastnostech různého použití steadicamového záběru. Práce je dále doplněna o vybrané kapitoly z dějin pohyblivé kamery a analýzu ilustračního záběru ukazujícího možnosti steadicamu. Každopádně doufám, že čtenáři poskytne požadovaný vhled do problematiky, potřebný k jeho vlastní kameramanské praxi.
- Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. stoletíChajewski, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Cílem práce je analýza proměn ve stylizaci obrazu americké kinematografie v období „New Hollywood“ nebo „Americké nové vlny“ v kontextu vlivu francouzské kinematografie na americkou šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Důležité pro tuto analýzu jsou specifické aspekty americké vizuální kultury a všeobecný pokrok této vizuální kultury, který nastal v okamžiku, kdy kameramani pracující v komerční žánrové kinematografii, prosadili přijatelnost výrazových prostředků, které měli jejich starší kolegové zakázány. Na příkladu dvou rozebíraných filmů: francouzského Jules et Jim a jeho americké verze Bonnie and Clyde, analyzuji vliv nové filmové myšlenky, jež začala platit v období Nové vlny a její vliv na vývoj stylizace obrazu. Hlavním přínosem práce je analýza výrazových prostředku „povolených“ ve vizuální tvorbě, díky pokrokům, které zavedla generace kameramanů pracujících pro velká hollywoodská studia v období „Americké nové vlny“. Ty lze aplikovat u běžného sledování filmu, nebo jakéhokoliv audiovizuálního produktu natočeného po roce 1967, ve kterém měl premiérů Bonnie and Clyde. Pro zájemce o práci s pohyblivým obrazem, užitečný je historický kontext a místo konkrétních výrazových prostředků v dějinách filmu, což umožnuje o něco více informované snímání.
- Stylization by the Degree of Realisticness in Cinematography Styles Ranging from Realism and StylizationPatoli, Leena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-02-07The various degrees of stylisation impact the fidelity of an image. This thesis focuses on the technicalities and the impacts behind an image’s realistic nature. It proposes a scale of the degree of realisticness and attempts to understand the motive behind the choices made by the film makers.
- Světelné atmosféry ve filmech bratří CoenůNěmec, Aleš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-08Světelné atmosféry a jejich role ve filmové řeči.
- The cinematography of Mark Lee Ping-BingLiu, Chin-Yuan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-09This thesis examines the cinematic oeuvre of Mark Lee Ping-Bing, a prominent Taiwanese cinematographer of great significance in contemporary times. By conducting an in-depth analysis of his film collaborations with director Hou Hsiao-Hsien, this research demonstrates how Mark Lee's distinctive aesthetic philosophy about cinematography and visual style has manifested in his collaborations with various international directors, thus making a substantial contribution to the evolution of cinematography aesthetics, particularly in the decades following the Taiwanese New Wave cinema movement.
- Umělecké tendence filmové kamery v českém meziválečném a protektorátním filmuPolčák, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-13Předmětem této práce je analýza tvůrčích postupů kameramanů ve vybraných umělecky významných celovečerních hraných filmech v raném období zvukové éry natočených na území tehdejší československé republiky. Bylo vybráno celkem sedm filmů zastupujících nejvýraznější tvůrčí počiny téměř všech kameramanů, kteří v té době na našem území působili. Filmy jsou podrobovány analýze jejich vizuální stránky postupně dle jejich premiérového uvedení do kin. Jednotlivá díla jsou nejprve všeobecně zhodnocena s využitím názorů dobové kritiky a poté jsou již plynule podrobeny samotnému kameramanskému rozboru. V obrazové příloze na konci práce je pak možné si prohlédnout reprodukce vybraných dochovaných fotosek, včetně reklamní grafické prezentace.