Procházet podle oponent "SVOBODA, Otakar"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká televize po roce 2012Papalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-10Na konci roku 2011 zasedl do křesla veřejnoprávní České televize nový generální ředitel Petr Dvořák. Jeho cílem bylo - mimo jiné - změnit vývoj a výrobu v ČT a opět zde zavést systém tvůrčích skupin, podobně jak tomu bylo před lety. Velká část absolventů katedry produkce se dřív či později setká s institucí veřejnoprávní televizní tvorby - s Českou televizí. Cílem této práce je zmapovat hlavní a nejviditelnější oblasti změn, které Petr Dvořák společně se svým managementem zavedl, a přiblížit čtenáři nový způsob vývoje pořadů a výrobu v ČT.
- Ekonomické a právní aspekty sportovního televizního vysílání a vliv sportu na rozvoj televizeHynek Krämer, Kristián(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-01Tato práce mapuje vývoj sportovního televizního vysílání a zabývá se především jeho ekonomickými a právními aspekty. První kapitola se věnuje historii a poukazuje na důležité momenty, které ovlivňovaly vývoj celého oboru televizního vysílání. V další části se práce zabývá technologií a produkcí, jakož i náklady spojenými s vysíláním sportovních pořadů a ve čtvrté kapitole je komplexně rozebrána právní problematika. Návratnost investic, příjmy ze sportovního vysílání a různé druhy slučování, jak na straně kupujících tak na straně prodávajících, jsou obsahem kapitoly páté. Na ní navazuje kapitola o vládních regulacích a stručný odhad budoucího vývoje celého odvětví. Celá práce se v průřezu zabývá fenoménem sportovního vysílání a sportem z hlediska zábavního průmyslu.
- Financovanie médií verejnej službyBadač, Peter(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-16V mojej práci sa zaoberám financovaním médií verejnej služby v Európe. V úvodnej časti predstavujem 6 rôznych modelov financovania médií a históriu jeho vývoja, ktorá je dôležitá v kontexte súčasného stavu v danej krajine. Predstavujem aj jednotlivých vysielateľov v každej krajine (televízie a rozhlasy) s ich stručnou charakteristikou. Konkrétne ide o modely a vysielateľov vo Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku, Maďarsku, Slovensku a Estónsku. Tiež hodnotím súčasnú situáciu v Českej republike a v záverečnej kapitole sa snažím aplikovať niektoré prvky z európskych modelov do českého prostredia a analyzovať ich vplyv na financovanie médií verejnej služby v ČR.
- Francouzský film v české distribuciTaberyová, Alice(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-15Tato práce se zabývá francouzskými filmy, které byly v české distribuci uvedeny od roku 2001 do 31.7.2008. Popisuje fungování podpor a způsob propagace francouzské kinematografie ze strany Francie a mapuje situaci na českém filmovém trhu a pozici francouzské kinematografie na tomto trhu od devadesátých let do současnosti. Zvláštní pozornost pak věnuje českým distributorům, kteří se uváděním francouzských filmů zabývají, a jejich distribuční strategii. Podrobněji se věnuje pěti nejúspěšnějším francouzským filmům u nás, na kterých tyto faktory konkrétně rozebírá.
- Marketingové nástroje českého a evropského filmu - příkladová studieKnoblochová, Martina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Marketingové nástroje českého a evropského filmu - příkladová studie Jak napovídá samotný název, hlavní náplní této práce je přehled a rozbor jednotlivých marketingových kroků, kterými film v průběhu svého života prochází. Pod pojmem marketingové nástroje filmu se skrývá široké spektrum různých činností, které jsem pro přehlednost rozdělila do dvou hlavních částí ? filmový marketing v obchodním prostředí a marketing v období kinodistribuce. V první části jsem se zaměřila především na umění samotné prezentace projektu, na roli sales agenta a na význam filmových festivalů a trhů. Druhá část se zabývá marketingovými nástroji, které slouží k oslovení samotného diváka. Vzhledem k tomu, že každý film je jedinečným dílem a při jeho prodeji hraje roli řada rozličných vlivů, nelze spoléhat na žádné ověřené recepty. Protože jsou marketingové strategie jednotlivých snímků velmi individuální, doplnila jsem teoterickou část práce o dvě příkladové studie nedávno natočených českých filmů ? teenagerovské komedie Rafťáci a art housového snímku Štěstí, které ukazují, jak různé mohou marketingové cesty filmu být.
- Pořady pro děti a mládež v České televiziKršáková, Lucia(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Diplomová práce popisuje současné vysílání pro děti a mládež v České televizi a to jak po stránce výrobní a finanční tak i po stránce programové. Práce je rozdělena do několika kapitol. První kapitola se stručně věnuje historii České televize a je zde také zachycen letmý pohled do historie televizní tvorby pro děti. Druhá kapitola se týká nutnosti existence televizního vysílání pro děti a mládež z hlediska zákona. V další kapitole najdeme základní východiska tvorby pořadů pro děti a mládež v dnešní době. Předposlední kapitola popisuje nutnost údajů o diváckém ohlase a dále jsou zde informace o podílu pořadů pro děti a mládež na celkovém vysílání České televize. V závěru práce je zhodnocena současná situace v této oblasti a je zde popsán názor jak by měly pořady a schéma vysílání pro děti a mládež vypadat.
- Reality showFollová, Klára(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Tato práce se věnuje televiznímu žánru reality show. Zabývá se historií podobných pořadů, jejich jednotlivými typy i principem fungování žánru obecně. Zvláštní kapitola je věnována tzv. special environment show - pořadům typu VyVolení nebo Velký bratr - a jejich srovnání. Dále je rozebrána problematika televizních formátů - jejich právní ochrana, formátové ?balíky?, výhody a nevýhody formátů oproti nákupu hotových pořadů a oproti původní tvorbě. Zmíněni jsou také nejvýznamnější prodejci formátů. Část práce se také zabývá finančními, právními a výrobními otázkami reality show se zaměřením zejména product placement a sponzoring těchto pořadů. Samostatné sekce jsou věnované i otázce etičnosti reality show, tomu, jak se může tento žánr vyvíjet v budoucnosti a některým extrémním reality pořadům. Závěr práce pojednává o motivech lidí, kteří vstupují do reality show a o tom, jak účast v reality show ovlivňuje lidskou psychiku.
- Televizní seriály po roce 1989 - výrobní procesy a propagaceStehlík, Matěj(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-14Hlavními body této práce je konfrontace produkčních procesů (natáčecí a posprodukční technologie) a hodnocení TV seriálů ve vztahu k self promotion TV stanic.
- Televizní studio OstravaHaertlová, Radmila(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-14V bakalářské práci je vše důležité z historie Televizního studia Ostrava.
- Typy výroby v České televizi se zaměřením na systém zadávání zakázek externím producentům.Hirsch, Cyril(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-16Česká televize je dlouhodobě jedním z největších koproducentů české filmové tvorby. Zároveň je však také jedním z hlavních zadavatelů zakázek externím producentům v oboru výroby audiovizuálních děl. Je tedy vysoce pravděpodobné, že se většina absolventů katedry produkce (ale i jiných kateder FAMU) dříve či později s ČT ve svém profesním životě setká. Dobré porozumění jednotlivým typům výroby v této instituci by tak mělo být nedílnou součástí znalostí absolventů filmové vysoké školy. Začínající nezávislé producenty a autory jistě zajímají kritéria pro zadávání zakázek či možnosti koprodukcí. Jaké je jejich nastavení a co rozhoduje o jejich podobě. Prvním cílem této práce je proto jakýsi ?manuál? pro externí producenty a autory, který jim usnadní orientaci v celé problematice. Druhý cíl práce se pohybuje v poněkud obecnější rovině. Budu se snažit nahlížet na externí zakázku a koprodukci audiovizuálního díla v kontextu televize veřejné služby.
- Uplatnění absolventů oboru produkce v tvůrčí praxi i v podnikatelské sféře za období 1990-2005Haertlová, Radmila(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-11Po roce 1989 došlo v Československu, respektive v České republice k zásadním politickým, hospodářským a společenským změnám, které měly silný vliv na audiovizuální prostředí. Zatímco od roku 1945 měl monopol na výrobu audiovizuálních děl monopol pouze stát, začaly se po 1. lednu 1990 rodit soukromé podnikatelské subjekty, které chtěly participovat na českém, potažmo mezinárodním audiovizuálním trhu. To zcela změnilo možnosti uplatnění filmových a televizních profesionálů v praxi. Diplomová práce se soustředí na absolventy katedry produkce FAMU ve sledovaném období 1990 až 2008. Na základě rozsáhlého dotazníkového průzkumu a následných řízených rozhovorů lze poměrně kvalitně dešifrovat možnosti, které nové podmínky v Česku nabízejí i četnost jejich využití v profesní praxi absolventů. Z výsledků průzkumu je zřejmé, že co se týká absolventů katedry produkce, je jejich uplatnění v praxi a v oboru téměř stoprocentní, že se zvyšuje počet studujících, kteří vyjíždějí na zahraniční stáže, že se snižuje počet absolventů, kteří po absolutoriu vyhledávají zaměstnání ve veřejnoprávním (dříve státním) sektoru a spíše se realizují v soukromých firmách a že dochází k nárůstu producentských ambicí ? což je přirozené vzhledem k celkovému společenskému vývoji v naší zemi během sledovaného období. Tato práce by měla přispět k celkovému přehledu o možnostech uplatnění absolventu katedry produkce FAMU v praxi a její výstupy ulehčit i novým studentům orientaci v audiovizuálním prostoru.
- Zábavná tvorba v českých televizích, s důrazem na zábavnou tvorbu veřejnoprávní televizeHirsch, Cyril(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-07Zábavná tvorba je jedním ze zásadních televizních žánrů v rámci celé historie tohoto média. Bavící funkci plnila již od svého vzniku. S nástupem duálního systému vysílání jde také o kontroverzní žánr v kontextu veřejnoprávní služby občanům. Diplomová práce pojednává o vývoji zábavných pořadů v českém televizním prostředí, s důrazem na Československou a později veřejnoprávní Českou televizi. Komplexní obraz tohoto žánru dává nejprve do souvislostí s historickým vývojem Československé televize a později s nástupem komerčních vysílatelů v ČR. Dále se věnuje developmentu zábavných televizních formátů z hlediska programového a možnostem a typům jejich výroby. Zásadní je pak srovnání přístupu soukromých vysílatelů a veřejnoprávní instituce k žánru zábavy, který svou podstatou tíhne spíše ke komerčnímu pojetí.