Procházet podle oponent "SVOBODOVÁ, Doubravka"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Doplňková činnost v divadlechPhilipp, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-18Bakalářská práce se zabývá doplňkovou činností v divadlech. Shrnuje legislativní vymezení doplňkové činnosti u jednotlivých druhů neziskových organizací, jejichž forma je vhodná k divadelnímu provozu. Dále se práce zabývá doplňkovou činností z pohledu zákonů o dani z příjmů a dani z přidané hodnoty. Také se věnuje doplňkové činnosti organizace provozované jako obchodní závod. V druhé části pak zkoumá praxi provozování doplňkové činnosti u vybraných divadelních organizací. Zaměřuje se na srovnání obsahu jejich zřizovacích či obdobných listin se skutečností a zkoumá, jak se jednotlivé organizace s legislativou vyrovnávají v praxi z provozního i finančního hlediska. Na závěr jsou pak veškeré poznatky shrnuty s cílem poukázat na nesjednocenost legislativy a dále na různé způsoby, kterými se organizace s touto neprovázaností vyrovnávají.
- Doprovodné programy divadelČerná, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-07Tato práce se zabývá využitím doprovodných programů jako nástroje budování publika v divadlech a některých dalších kulturních institucích. Jejím cílem je nastínění současných podmínek pro rozvoj těchto aktivit v českém prostředí, a to jak ze strany samotných institucí, tak i z pohledu kulturně politického. Úvod této práce se věnuje vymezení pojmů klíčových pro celou problematiku doprovodných programů, především pak definici samotného doprovodného programu a jeho vztahu k programu hlavnímu. Rozsáhlý prostor je věnován strategickým dokumentům a kulturním politikám na evropské úrovni i v prostředí České republiky. Tato část je pro práci stěžejní a jsou zde nastíněna politická a legislativní východiska, která mohou být v budoucnu pro směřování kulturních institucí v této oblasti zásadní. Dále se práce zabývá zaváděním doprovodných programů do divadelní praxe v podobě práce divadelního lektora a definování cílových skupin a forem programů. V neposlední řadě je to pak také náhled na již provedené výzkumy podmínek rozvoje publika v českých kulturních institucích, které byly v minulosti realizovány. Případové studii doprovodných programům Národního divadla je věnován závěr práce. Pozornost je soustředěna především na aktivity souborů činohry a baletu, na jejich rozdílný přístup k této problematice, ale také na jejich spolupráci ve formě společné platformy ND+, která by pod svými křídly měla v budoucnu sdružovat všechny doprovodné aktivity všech souborů Národního divadla.
- Ekonomika založení divadlaKošařová, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-10Diplomová práce ?Ekonomika založení divadla? si klade za cíl ukázat všechny eventuality, které by měly předcházet vzniku divadla, nikoliv však ve smyslu umělecké vize nebo povolení od příslušných úřadů, ale na základě výpočtů, analýz, úvah a kalkulací, jak by divadlo bylo schopno efektivně fungovat. Práce je především zaměřena na část rozpočtu věnující se hlavní činnosti, která je dále rozdělena na konstantní náklady a tzv. proměnné v podobě faktorů jako počet uměleckých a umělecko technických zaměstnanců, počet sedadel v hledišti, cena vstupenky, počet hracích dnů a návštěvnost. Na základě těchto prostředků poté můžeme sledovat, jak velký vliv mají jednotlivé proměnné na celkový výsledek rozpočtu divadla. Jedna z kapitol je rovněž věnována lidským zdrojům, které s rozpočtem úzce souvisí, a to nejen proto, že mnohdy představují až dvě třetiny jeho hodnoty. Pro lepší názornost nám slouží příklad plánu nového soukromého divadla v Plzni, kterému měly být poskytnuty prostory pro činnost od soukromého investora. V závěru diplomové práce pak spatříme návrh ideálního řešení dané situace.
- Financování divadel v Brně z veřejných zdrojůTomášová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-08Bakalářská práce Financování divadel v Brně z veřejných zdrojů si klade za cíl zmapovat finanční zázemí brněnské divadelní scény na podkladech informací získaných ze závěrečných účtů Ministerstva kultury České republiky, Jihomoravského kraje a Magistrátu města Brna. Dalším zdrojem jsou informace z výročních zpráv vybraných divadelních institucí. První část se věnuje mapování kulturní politiky a politického zázemí zdrojů veřejného financování v souvislosti s podmínkami pro přidělování finančních příspěvků. V druhé části jsou získané informace pro názornost prezentovány na výběru konkrétních divadel a porovnávány s výkonovými ukazateli.
- Firemní identita kulturních institucíRálek, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-08Tato práce zkoumá problematiku vztahu a aplikace firemní identity v kulturním prostředí. Rozebírá klíčové pojmy grafický design, firemní image, firemní kultura, firemní komunikace, firemní produkt, cílová skupina, symbol, brand, vize, mise a další. Je rozdělena do tří částí – první část obsahujícící definice, druhá část obsahující rozbor případových studií – dvou divadel (Divadla Na zábradlí a Divadla Josefa Kajetána Tyla) – a třetí část, která spojuje dvě předchozí v nastínění procesu budování vlastní identity. Poslední část se zaměřuje zejména na práci s vizuálním stylem. Práce zdůrazňuje nezbytnost a smysl profesionálního marketingového přístupu k dosažení rostoucí hodnoty značky a obecného stabilního růstu jakékoliv kulturní společnosti.
- Koprodukce v divadleProkhasko, Eduard(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-13Diplomová práce se zaměřuje na koprodukční formu spolupráce a její využití v české divadelní praxi. Přestože koprodukce je mezi divadelníky obecně známým pojmem, česká odborná literatura jí téměř nezná. Proto se autor, s předpokladem, že koprodukce může být pro divadla efektivní formou spolupráce, rozhodl prozkoumat toto téma podrobněji. Teoretická část práce se prostřednictvím poznatků ze zahraniční odborné literatury a s pomocí příkladů koprodukčních projektů českých divadelníků snaží podívat na koprodukci z různých úhlu pohledu: stanovit definici, pojmenovat podstatné znaky, popsat modely, podívat se na právní úpravu aj. Praktická část se zaměřuje na tři divadelní koprodukce a pomocí řízených rozhovorů s některými účastníky těchto projektů, získaných rozpočtů, dostupných koprodukčních smluv aj. vypracovává podrobné zprávy, které by měly zmapovat dané projekty a částečně přiblížit autora k odpovědi na otázku, zda je koprodukce pro divadla efektivní formou spolupráce.
- Kulturní strategie v Ústeckém krajiKulifay, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-13
- Přenosy NT LIVEKlouzalová, Pavla(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-09V bakalářské práci se věnuji projektu pořádanému londýnským National Theatre. Jde o projekt, kdy jsou do kin po celém světě přenášena divadelní představení z National Theatre a několika dalších vybraných divadelních společností. Tématem této práce je nejen popis fungování projektu z britské strany, ale obdobně i produkční zajištění v Čechách se zaměřením na práci s divákem. Klíčovou je pro mne otázka motivace účastnit se tohoto projektu, a to na všech úrovních - nejen motivace uspořádat takovýto projekt (National Theatre), šířit ho (distributorská společnost Aerofilms) a vysílat (kino Aero), ale také motivace diváka přijmout a stát se součásti projektu.
- Produkční systém divadel West End v LondýněPříkopová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-13Bakalářská práce se zabývá produkčním systém divadel v Londýně, konkrétně ve čtvrti West End. Na úvod popisuje specifické znaky Londýna jako hlavního města a kulturní metropole, dále se zaměřuje na historický kontext divadla v hlavním městě a podrobněji popisuje minulost a současnost čtvrti West End. V konkrétním pojetí pojednává o Arts Council England a jeho principech fungování, dále o financování kulturních institucí a divadel z hlediska historického i současného a také o získávání práv a licencování v divadle.
- Realistické divadlo 1945 - 1989Štajfová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14
- Řízení nezávislého orchestru na příkladu Collegia 1704Sopková, Tamara(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce se zabývá řízením konkrétního nezávislého orchestru, Collegia 1704. Snaží se o co nejdetailnější představení organizační struktury orchestru a vysvětlení, jak je tato struktura aplikovaná v souvislosti s řízením orchestru. Cílem práce je najít a popsat model řízení orchestru jako celku, ale i jeho dílčích částí - projektů. Tento model pak popsat na konkrétních příkladech projektů z praxe orchestru. Práce je zakončena porovnáním Collegia 1704 s jiným nezávislým orchestrem na základě kritérií, které jsou stanovena u úvodu práce.
- Teatro alla ScallaLeščáková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-13