Procházet podle oponent "VAJCHR, Marek"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 54
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolutní konstrukce slova, totální destrukce příběhuBoršková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-10Literární tvorba Marguerite Durasové je nesnadná, ale provokuje filmové tvůrce svou obrazností. Právě proto bylo většina z jejích hlavních literárních děl adaptována do filmu. Ale jak lze filmové zpracovat text, jehož podstata tkví v obrazech vytvořených slovy?
- Adaptace Marguerite DurasNeničková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-02Ve své práci se věnuji tvorbě Marguerite Duras. Porovnávám dva filmy, jenž vznikly podle její předlohy. Oba režiséři zvolili naprosto odlišný přístup k látce francouzské autorky. Ve své práci analyzuji adaptované texty, jejich strukturu, postavy a hlavní motivy. Porovnávám, jak režiséři pracují s předloženou látkou, jak ji mění či případně, jak se filmovým médiem pokouší dosáhnout podobného efektu jako Duras v literatuře.
- Andrea Arnold – Portrét rozhněvané básnířky za kamerouPochobradská, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-02-10Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s tvorbou britské režisérky Andrey Arnold a popsat režijní styl, kterým navazuje na bohatou tradici britského sociálního realismu. Na žánr se tato práce soustředí primárně a stává se z analýz sedmi filmů. Práce současně hledá témata a motivy procházející celou režisérčinou filmografií.
- Andrej Stankovič; filmový kritik v letech devět nulaFelcman, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Tato diplomová práce je rozborem filmově-kritického díla českého básníka, publicisty a badatele Andreje Stankoviče (22. 6. 1940 Prešov - 12. 7. 2001 Praha) a aplikací základních elementů jeho kritického projevu na některé obecné modely etické kritiky uměleckého díla.
- Autorská realizace filmového dialoguKocábek, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-08Tato diplomová práce se zabývá autorskou realizací filmového dialogu od jeho podoby ve scénáři až po výsledné ztvárnění ve filmu. Analýzou čtyř filmů, Gauneři, Hledám Amy, Před soumrakem a Rushmore práce ukazuje, jak jejich autoři natáčí konverzační scény originálně. Nejprve je zde nastíněna americká nezávislá scéna devadesátých let, z níž analyzované filmy vycházejí, dále je připomenuta autorská teorie a vysvětlen výběr analyzovaných filmařů a jejich děl. Následně práce demonstruje, jak k dialogu přistupují filmové kuchařky a jak vypadá konvenční konverzační scéna, vůči kterým se následné analýzy vymezují.
- Cesty k Mrtvym úvaha nad filmovým rozprávaním v diele Lisandra AlonsaNámerová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-17Táto práca sa snaží ukázať postavenie významného argentínskeho režiséra Lisandra Alonsa v kontexte argentínskej a svetovej kinematografie a rieši otázky naratívnosti jeho diela. Na základe analýzy filmu Mŕtvi sa táto práca snaží sledovať, akými postupmi pracuje Lisandro Alonso v budovaní dramatična vo svojich filmových dielach. Analýza sa zameriava na skúmanie dosahovania prežitku drámy u diváka a jednotlivé prvky filmovej reči, ktoré tomu slúžia.
- Coming out náctiletých queer hrdinů v současném evropském filmuHosenseidl, Radek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-10-06Tato práce se zabývá podobnostmi zobrazování coming outu v současném evropském filmu se zaměřením na náctileté mužské queer hrdiny. Vychází přitom z chápání coming outu jako sociologického fenoménu s obvyklými modely průběhu, přičemž připouští jeho různorodost jak v žité realitě, tak ve filmovém zpracování. Klade si za cíl vysledovat možné podobné prvky filmů zachycujících tento proces - opakující se narativní postupy, témata, postavy a motivy, přičemž prostřednictvím analýz tří vybraných filmů reflektuje význam coming outového narativu v rámci širšího filmového vyprávění.
- Dělníci Kena LoachaPata, Václav(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-07Ken Loach už víc jak 50 let točí sociální dramata. Od Cathy Come Home (1966) ušel k Já, Daniel Blake (2016) dlouhou cestu. Ve své práci se soustředím na téma dělníků v Loachových filmech. Jako dělníka si definuji dospělého člověka, jenž se živí rukama nebo by se jimi živil v případě, že by mu to systém dovolil. Zvolené téma a výběr filmů, kterým se věnuji podrobněji, vyústil v to, že se stejnou měrou věnuji sociálním aspektům třídní nerovnosti a politice. Filmy, které ze zvoleného hlediska rozebírám jsou Lůza (1991), Výhybkáři (2001) and Já, Daniel Blake (2016). V menší míře se také věnuji Dnům Naděje (1975) a oceněnému filmu Kes (1969).
- Dramaturgie paralelních světůTěšitelová, Milada(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-21V této práci se zabývám tím, jak je ve scénáři vytvářen paralelní svět a jaké metody lze k jeho úspěšnému vybudování použít. Na konkrétních případech tří filmů (Humr, Nevinnost, Hang the DJ) tyto metody demonstruji a analyzuji.
- Existenciální moment v žánrové struktuře giallaPokorná, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-25Italští filmoví tvůrci v druhé polovině dvacátého století představili světu giallo - žánr kombinující v sobě zejména prvky hororu, thrilleru a detektivky s mysteriózním nádechem. Tato bakalářská práce konfrontuje vybrané zástupce giallo filmů s myšlenkami filosofie existence a snaží se dokázat předpoklad, že i v žánrovém filmu lze hledat osobitou filosofii.
- Fantomická postava a její vliv na strukturu dílaDufková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-25Práce vychází z teorií Michela Chiona o akuzmetrovi a deakuzmetrizace, které definoval ve své knize Voice in Cinema. Práce tuto teorii úzce spojenou se zvukem zobecňuje, zavádí pojem fantom a defantomizace. Fantom je jednající postavou, která však z vůle režiséra zůstává divákovi skryta. Defantomizace je pak momentem, kdy je odhalena fantomova tvář. Práce třídí typy příběhů s fantomem podle toho, zda dochází k defantomizaci v expozici, uprostřed filmu, nebo v jeho závěru a analyzuje dopad tohoto odhalení na celé dílo.
- Feministické přístupy a etické zásady ve vybraných dílech Ester KrumbachovéLubojacki, Josefina(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-10Má bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou všestranné umělkyně Ester Krumbachové z pohledu dvou zásadních hodnot, které jsou mému životu blízké, a které doposud nebyly zpracovány. Jsou jimi feminismus a etika/ morálka, tedy společně lidské kvality a přesvědčení, které posouvá člověka jako jednotlivce, ale ve výsledku především celou společnost. Obě tyto témata jsou spojena více, než by se na první pohled mohlo zdát. Feminismus jako takový se zastával a zastává skupin lidí, kteří jsou svým genderem, původem, sexuální orientací nebo třídním původem utlačováni nebo diskriminováni. Což na nejzákladnějším principu koresponduje s etickými a morálními zásadami člověka. Z vybraných děl Ester Krumbachové zmíňuji ty, které se svým obsahem nebo myšlenkou zabývají jedním z výše uvedených témat. Zároveň se snažím zapojit i část korepondence a osobních textů Ester Krumbachové, které dané téma doplňují, abych tak lépe vytvořila přesnější komplexnější obraz jejího vnímání a prožívání světa.
- Filmová a seriálová zpracování románu Mistr a Markétka Michaila BulgakovaStará, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-16Tato diplomová práce se zabývá rozborem rozdílných přístupů k adaptaci románu Mistr a Markétka Michaila Bulgakova s ohledem na problematické aspekty literárního textu. První část práce vybírá problematické aspekty a následně je rozebírá; jsou jimi: mnohovrstevnatost příběhu, autobiografičnost díla, divadelnost textu, početný ansámbl postav, práce s prostorem a časem a metatextovost díla. Druhá část práce se soustředí na vybrané filmové a seriálové adaptace, kterými jsou filmy Mistr a Markétka (1972, Aleksandar Petrović) a Pilát a ti druzí (1972, Andrzej Wajda) a stejnojmenné seriály Mistr a Markétka (1988, Maciej Wojtyszko), (2005, Vladimir Bortko). Analýza adaptací se zaměřuje na práci se scénářem, reaguje na konkrétní zvolená adaptační řešení jednotlivých tvůrců a všímá si, kdy tvůrci záměrně kopírují text předlohy a kdy se vůči němu naopak vymezují s ohledem na stopáž výsledného filmového díla. Cílem práce je analýza vybraných adaptačních přístupů a jejich rozdílnosti vztažená ke komplexnosti předlohy a jejím problematickým aspektům. Zjišťuje tak, že tvůrce filmových adaptací nutí kratší stopáž hledat adaptační klíče umožňující zjednodušení složité struktury románové předlohy a při konfrontaci s jejími problémovými aspekty nacházet řešení vyžadující posuny ve scénáři. Tvůrci seriálových adaptací jsou schopni kopírovat předlohu mnohem věrněji, což s sebou zároveň nese riziko sklouznutí k přílišné doslovnosti.
- Filmová adaptace povídky Valerie a týden divůVaňková, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-17V této bakalářské práci se zabývám shodami a rozdíly scénáře, literární předlohy a filmu látky s názvem Valerie a týden divů. Snažím se vystihnout odlišnost jednotlivých pojetí v konkrétních motivech a zamyslet se nad skutečností, proč byla nakonec zvolena forma zobrazení, jež je zachována ve výsledném filmovém díle. Mezi všemi motivy se nejvíce zabývám pojetím ženství, panenství a sexuality, což jsou výrazné tematické složky Valerie a týdne divů. Důraz také kladu na snovou složku a na způsoby, jak se sny a snovostí jednotliví autoři pracovali.
- Filmové adaptace Nabokovovy LolityŠkultéty, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-15Práce zkoumá dramatický potenciál románu Lolita Vladimíra Nabokova a rozebírá jej
- Filmové postupy v komiksuSaska, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-16Cílem práce je poukázat na podobnost filmu a komiksu a z toho plynoucí možnost číst filmové studie (či analyzovat filmová díla) s přesahem do média komiksu. Zvolenou metodou je rozbor filmových postupů a výrazových prostředků a jejich následná aplikace na komiksové médium. K tomuto účelu slouží obrazová příloha, jejíž hlavní část tvoří první kapitola komiksu Strážci Alana Moora.
- Filmové přízraky Paula Thomase AndersonaNováková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Paul Thomas Anderson (1970) je světově uznávaný filmový režisér a scenárista, řazen do mírně zavádějící kategorie současného amerického nezávislého filmu. Cílem této diplomové práce je představit jeho filmografii na základě výběru čtyř filmů, které se pokusím zanalyzovat, a najít skrze tyto analýzy společné vlastnosti všech jeho filmů, které v závěru práce předložím coby výsledek svého bádání.
- Filmový scenár ako denníkGodovič, Marek(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Magisterská teoretická práca "Film ako denník. Denník a jeho dve podoby v osobných dokumentoch Martina Šulíka a Naomi Kawase" se zamierava na definovanie a stručné vymenovanie denníkových premien v leteratúre, fotografiia filme. Ide o osobné dokumenty, ktoré kladú doraz nie na faktografiu, ale na pocitovú a emočnú stránku osobnost. Práca sa bližšie venuje príkladom dvoch podob osobných dokumentov spracovaných na základe denníkov slovenského režiséra Martina Šulíka (Poslední cesta Lemuela Gullivera aneb Klíč k určován trpaslíků) a japonskej rešisérky Naomi Kawase (Tiene)
- Holka 180Mielnik, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Vašek hleda idealni divku.
- Hraná tvorba pro generaci AlfaKováříková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-29Tato práce si klade za cíl zkoumat druhy produkovaného obsahu pro současnou mládež a způsoby jejich distribuce. Práce se zaměřuje na v současnosti nejmladší generaci – generaci Alfa –, která nepoznala svět bez moderních technologií. Jakou má tato generace diváckou zkušenost? Jakými způsoby sleduje filmy? Čím se liší od svých předchůdců? A jaké nové možnosti se pro tvůrce s rozvojem moderních technologií otevírají? Tyto otázky jsou zkoumané na třech hlavních distribučních kanálech: kinech, televizním vysílání a internetu.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »