Oddělení zvukové tvorby / Sound production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Oddělení zvukové tvorby / Sound production podle Klíčová slova "artificiální hudba"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Postupy hudebního režiséra při nahrávání artificiální hudbyStrejc, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09STREJC, Petr. Postupy hudebního režiséra při nahrávání artificiální hudby. Akademie múzických umění v Praze, Hudební a taneční fakulta, 2024. 55 s. Diplomová práce. Diplomová práce se zabývá postupy hudebního režiséra při nahrávání artificiální hudby. Práce se zaměřuje na hudební režii ve stručném historickém kontextu, popisuje hudební režii a její využití v tzv. vážné hudbě, hudebně teoretické znalosti a dovednosti hudebního režiséra, zároveň zahrnuje opomíjený vztah hudební režie a hudební estetiky. Dále se zaobírá strukturou nahrávacího procesu, ve kterém zohledňuje jednotlivé pracovní fáze a postupy se zaměřením na oblast time managementu. Součástí práce je využití dosavadních zkušeností z praxe s ohledem na konfrontaci hudební vize hudebního režiséra a interpretačního názoru hudebníka v nahrávacím studiu, vývoj estetiky zvukového obrazu a time managementu dvou vybraných projektů. Jako první model slouží rozbor nahrávek vydaných na CD v podání flétnistky Lenky Kozderkové Goelan, jenž se podrobně zaměřuje na analýzu skladeb, specifické nahrávací postupy, shrnutí a zhodnocení zpracovaného hudebního materiálu určeného pro sólovou flétnu a elektroniku. Jedná se o soudobé skladatele a jejich skladby: Hanuš Bartoň Shapes of Night, Miroslav Pudlák Paradise Lost, Jaroslav Šťastný Goelan, Lukáš Sommer Plea for Light a František Chaloupka Sonata for Flute and Loopers. Poslední kapitola zahrnuje komparaci interpretačního vývoje a je zaměřena na předehru k opeře Sicilské nešpory Giuseppe Verdiho. Výsledkem shrnutí bylo docíleno přehledu činností hudební režie a potvrzení jejího nesporného vlivu na výsledné umělecké vyznění nahrávky vážné artificiální hudby při studiovém nahrávání.
- Odebráno