Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "hudební interpretace"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Fungování hudebních interpretačních kurzů se zaměřením na Mezinárodní letní klarinetové kurzy Domažlice a Mezinárodní interpretační kurzy Ostrava.Čermáková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-08Bakalářská práce Fungování hudebních interpretačních kurzů se zaměřením na Mezinárodní letní klarinetové kurzy Domažlice a Mezinárodní interpretační kurzy Ostrava se zaměřuje především na pořadatelskou stránku konkrétních příkladů interpretačních a mistrovských kurzů. Od doby, kdy princip mistrovských kurzů začal praktikovat maďarský virtuos Franz Liszt se z kurzů stala důležitá součást vývoje každého mladého hudebního interpreta. Tato práce se na konkrétních příkladech snaží ukázat jak mohou interpretační kurzy vzniknout a co vše je nutné zařídit pro jejich plynulý průběh. Oba konkrétní případy mají svou specifickou náplň a cíl. Pořadatelsky snazší cestu zvolila v případě kurzů v Domažlicích Ludmila Peterková. Zve si ze zahraničí jen jednoho lektora a specializuje se na mladší účastníky kurzů. Naproti tomu Igor Františák, hlavní organizátor kurzů v Ostravě, má před sebou každý rok těžký úkol ve vyrovnání finančních nákladů za všechny zahraniční lektory, kteří jsou na kurzy zváni. Takové interpretační kurzy ale zas dokáží přilákat o mnoho víc zájemců ze stran starších studentů i profesionálů.
- Interpretační analýza Scubertova písňového cyklu "Zimní cesta".Štanclová, Kristina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-11Tato bakalářská práce se v první řadě zabývá interpretačními problémy písňového cyklu Zimní cesta Franze Schuberta. Její hlavní náplní je srovnávání různých interpretací z pohledu hudebního režiséra. Posuzuje nahrávky třech významných, generačně rozdílných interpretů barytonového oboru: Dietricha Fischera -Dieskau, Matthiase Goerneho a Gerharda Hüsche. Obsahuje také kapitolu o Franzi Schubertovi a jeho díle. Zabývá se žánrem komorní písně a jeho vývojem v době před Schubertem, dále zkoumá vliv Schubertových písní na písňovou tvorbu jeho pokračovatelů. Její náplní je také rozbor jednotlivých písní včetně kritického pohledu na hudební text sám o sobě a jeho vztah s předlohou. Zamýšlí se i nad specifikem nahrávání vokální hudby.
- Vliv nahrávání na vývoj hudební interpre taceFojtů, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-02Práce se zabývá hledáním vztahů a souvislostí mezi nahráváním zvuku a hudební interpretací. Snažíme se dokázat, že právě proces nahrávání měl důležitou roli v rozvoji hudby. Předmětem našeho zájmu se stává nahrávka. Její definice a postavení v minulosti a dnes. Srovnáme rozdíly mezi vnímáním koncertu a zvukového záznamu. Zjistíme, do jaké míry byl interpret nucen přizpůsobovat svůj projev potřebám nahrávání. Nejdůležitější metodou našeho zkoumání je analýza snímků z různých období technologického vývoje. Pomocí sluchu posuzujeme množství informací, které nám může daný záznam poskytnout.