Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "autorské divadlo"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Autorský přístup k tvorbě divadla s dětmiTichá, Dorota(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-11Záměrem této diplomové práce je hledat možné cesty k autorské tvorbě v dramatické výchově. Podrobně se věnuji představením: "Tati, tatínku!" a "Čokoláda", realizovaným v letech 2013 a 2014, a souboru her. Uvažuji o spoluautorství s dětmi, jde mi o jejich aktivní zapojení při tvorbě představení, (především skrze autorské texty) a o to, jak společnými silami utvářet kulturní zázemí - divadlo, které komunikuje nejen s člověkem, ale i s místem. Věnuji se specifice autorského divadla, zvláště na Katedře Autorské tvorby a Pedagogiky. Kladu si otázky k možným předlohám pro dramatickou výchovu a hledám využití moderních režijních postupů s prvky performance a site specific i sociální působnosti divadla.
- Dialog herečky a tanečniceDangová, Hong Nhung(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-30Bakalářská práce Dialog herečky a tanečnice reflektuje individuální zkušenost komerční tanečnice se studiem herectví a psychosomatických disciplín. Autorka se touto prací pokouší popsat vliv studia herectví a psychosomatických disciplín na její performerskou a osobnostní proměnu. Práce slouží jako reflexe pro studijní, performerské a pedagogické účely autorky práce. V rámci pedagogiky jí slouží jako podklad pro zpracování dílny pohybu a základních principů herectví pro osobitý a pravdivý taneční projev. Dále se práce nabízí jako vlídná podpora pro všechny, kteří při přechodu od tance ke studiu herectví podobně jako autorka zmateně tápou, jelikož kromě reflexe obsahuje také konkrétní rady, které by její starší já věnovalo své mladší méně zkušenější já.
- Experiencing HumourSung, Sumin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-19The following thesis focuses on how humour is used in the selected performances to evoke and influence audience and performer’s self-reflection. The theoretical part of my thesis is based on the existing research of humour made by authors such as Aristotle, Immanuel Kant, Arthur Schopenhauer, Jean-Paul, and Ivan Vyskocil. The practical part of my thesis applies the findings from the theoretical part on particular theater plays of Aristophanes, William Shakespeare, Samuel Beckett, and a film by Bong Joon-Ho. The outcome of my research will underline how humour emphasizes the core self-reflective message focused on analysing society and human nature depicted in the selected performances. In the last part of my thesis, I analyse interviews given by students at DAMU KATaP, where they speak about their experience of how humour, which was incorporated in their authorial performances, enabled them to self-reflect. The thesis is finished by providing a conclusion about the role of humour in performance and its influence on audience and performer.
- Hledání domovaBulatović, Aleksandra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-24In this paper I reflect on how my lifelong search for home has inspired new ways to find home through my experiences studying at the Authorial Acting Program at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy. Through this search for home, and my studies at the department, I find myself noticing a connection between the languages that I speak and the way that my body reacts in Dialogical Acting. In an attempt to research this connection between language and body language and the possible effects it may have on my experiences with Dialogical Acting, I revisit my own notes from my studies, and conducted my own research by devising a questionnaire which was sent out to some of my colleagues who have experienced practicing this discipline in multiple languages as well, and also include other literature that may support my findings. In the end I found some ethical errors in the way I formatted this questionnaire and believe that this too may have had an effect on how my colleagues described their experiences and in turn affected my research. Through this I end up finding some connections that I believe do support the idea that the language we speak can affect the way our body speaks.
- Od slova do slovaPlachá, Karolína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-26Tato bakalářská práce popisuje průběh vzniku mé závěrečné autorské prezentace Slovobraz a sleduje, jak z chaotické subjektivity vzniká objektivně sdělný řád představení. Chaos a řád tu jsou popisovány jako důležitý základ tvůrčí práce.
- Play with me!Doucha, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-30Bakalářská práce Play with me! je reflexí autorských projektů, které jsem v průběhu tříletého studia na DAMU vytvořil, ať už v rámci klauzurních výstupů, či jako samostatnou, dobrovolnou činnost. Reflektuji tvorbu společných autorských her Play with me a Bohemia, které mne velmi ovlivnily a posunuly, a jejich tvoření dávám do kontrastu s prací na malých samostatných, sólových autorských prezentacích určených pro studijní účely na katedře. Zároveň se pokouším v další kapitole postihnout rozdíly mezi těmito dvěma přístupy s vědomím, že studuji na katedře Ivana Vyskočila, který se autorství věnuje celý život. Porovnávám jeho a můj ryze osobní přístup k otázce autorství v kontextu svých dosavadních zkušeností. Kapitola Autorská polemika o autorství, jakož i kapitola Autorské prezentace, vychází z mých pravděpodobně kontroverzních, ale osobních dojmů z katedry, alespoň tak, jak jsem měl možnost ji zakusit.
- Režie jako autorská tvorbaBábek, Oskar(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-11Tato práce zkoumá pomocí reflexe osobní zkušenosti režii jako autorskou tvorbu a vztah mezi režisérem a dramatikem.
- Trochu jiná písničkaFriedlaenderová, Sára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-26Tato bakalářská práce objasňuje důvody, které mě vedly k pokusu realizovat jako svou závěrečnou praktickou zkoušku muzikál, popisuje průběh jeho zkoušení a zhodnocuje, zda se mi v konečném důsledku podařilo požadavky tohoto žánru naplnit. První kapitola reflektuje, jak jsem se jako umělec vyvíjela od času dětství až po dobu studia na KATaPu. Druhá kapitola líčí proces vzniku představení Bar OPEN od prvotních myšlenek až po den premiéry, nastiňuje, jak jsem toto období prožívala, a v závěru shrnuje, jaké zkušenosti jsem si z projektu odnesla. Ve třetí kapitole polemizuji s některými myšlenkami z knihy Muzikál je když…, vyjadřuji svůj názor na současnou muzikálovou produkci v Česku, a nakonec se snažím formulovat, v čem spatřuji smysl divadla a umění obecně.