Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle Klíčová slova "autorské herectví"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Anecdotal Body TransformationsPrajapati, Niravkumar Zaverbhai(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-06The major focus of my theses goes back to the basics of acting studies. The most important part of my thesis focuses on the physical and mental transformations that happened within me. this transformation affected my regular life in numerous ways. The transformation made me experience a whole new persona inside of me, further making me competent as an actor. In short, this process taught me to live and enjoy the present moment. And as an actor, it has taught me to understand new characters, and the live and breathe their life.
- Dialog herečky a tanečniceDangová, Hong Nhung(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-30Bakalářská práce Dialog herečky a tanečnice reflektuje individuální zkušenost komerční tanečnice se studiem herectví a psychosomatických disciplín. Autorka se touto prací pokouší popsat vliv studia herectví a psychosomatických disciplín na její performerskou a osobnostní proměnu. Práce slouží jako reflexe pro studijní, performerské a pedagogické účely autorky práce. V rámci pedagogiky jí slouží jako podklad pro zpracování dílny pohybu a základních principů herectví pro osobitý a pravdivý taneční projev. Dále se práce nabízí jako vlídná podpora pro všechny, kteří při přechodu od tance ke studiu herectví podobně jako autorka zmateně tápou, jelikož kromě reflexe obsahuje také konkrétní rady, které by její starší já věnovalo své mladší méně zkušenější já.
- Drama identityJanković, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-24Drama identita: cesta k autorství je práce, která reflektuje autorovu cestu ze Srbska do Česka, od medicíny k vlastní tvorbě. Součástí této práce je popis cesty k písničkářství, cesty k divadlu a cesty k filmu. Obsahuje reflexe, sebereflexe, autorovy úvahy a popisy jednotlivých tvůrčích procesů a projektů. Zkoumá autenticitu, která se skrývá ve střetu balkánské a české kultury. Drama identity jako metafora zkoumání, objevování a budování identity, jak autorské, tak civilní.
- Hledání domovaBulatović, Aleksandra(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-24In this paper I reflect on how my lifelong search for home has inspired new ways to find home through my experiences studying at the Authorial Acting Program at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy. Through this search for home, and my studies at the department, I find myself noticing a connection between the languages that I speak and the way that my body reacts in Dialogical Acting. In an attempt to research this connection between language and body language and the possible effects it may have on my experiences with Dialogical Acting, I revisit my own notes from my studies, and conducted my own research by devising a questionnaire which was sent out to some of my colleagues who have experienced practicing this discipline in multiple languages as well, and also include other literature that may support my findings. In the end I found some ethical errors in the way I formatted this questionnaire and believe that this too may have had an effect on how my colleagues described their experiences and in turn affected my research. Through this I end up finding some connections that I believe do support the idea that the language we speak can affect the way our body speaks.
- Honzíkova cesta aneb postřehy hereckého učněVečeřa, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-16V této práci se zabývám herectvím v kontextu toho, co jsem se naučil během studia na Divadelní Akademii Můzických Úmění v Praze (Katedra Autorské tvorby a pedagogiky), ale i v kontextu toho, co jsem naučil ve svém životě. Práce je tudíž v mnoha ohledech spíše osobní výpovědí na téma herectví, než vědeckým pojednáním. V každé z kapitol otevírám nové téma, které se snažím rozebrat a nahlédnout z hlediska adepta herectví. Témata, kterých se napříč prací dotýkám jsou: osobnost herce, autenticita, bezprostřednost, herecké sebevědomí? Své poznatky stran těchto témat popisuji vlastními slovy a poté se je snažím dávat do kontextu s již exitujícími teoriemi. Jako hlavní téma práce vnímám propojenost lidské a herecké existence. Vztah herce k životu, jak ke svému, tak k životům těch ostatních. Hledám vztahy mezi životem a herectvím a snažím se obojí vzájemně dávat do souvislostí. Odvolávám se na své (ale nejen své) zážitky z dětství, dospělosti, studia?V několika intermezzech reflektuji svoje herecké zkušenosti ve vztahu ke konkrétním představením či rolím.
- Od příběhu ke slovuZajíček, Pavel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-13Pokus o zvědomění procesu psaní, ve kterém se mimoděčně dokazuje, že pohnutkou k tvůrčí a radostné činnosti, může být i něco tak pozornosti nehodného, jako je povinnost vypracovat bakalářskou práci. Další ze závěrů, na které se v práci natrefilo, nechť je formulován takto: Chceme-li, aby věci dávali smysl, je třeba ho v nich odhalit, nebo jim ho dát. Aktivita je každopádně na naší straně, v tomto případě na straně studenta potýkajícího se s úkolem napsat bakalářskou práci, ne na straně bakalářské práce samé.
- Odebráno
- Studium herectví na Katedře autorské tvorby a pedagogikyWortnerová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-18Tato bakalářská práce popisuje studium a pohled na herectví na Katedře autorské tvorby a pedagogiky. Opírá se zejména o esej Osobnostní herectví Jana Hančila. Dále pojednává o Divadle utlačovaných Augusta Boala, jeho myšlenkách, metodách a principech divadla fórum. Analyzuje téma útlaku a zkoumá zejména roli herce a diváka v těchto kontextech. V druhé části se autorka zaměřuje na hledání a identifikaci souvislostí mezi herectvím, které studovala na KATaP a divadlem fórum. Cílem práce je porovnat a analyzovat tyto dvě zkušenosti. Autorka k tomu využívá vlastní poznatky a zkušenosti nabyté při studiu. Také vychází z vlastních reflexí absolvovaných psychosomatických disciplín během studia. Pracuje s vlastní zkušeností s divadlem fórum a poznámkami, které si zapisovala během hraní představení na základních školách v rámci programů primární prevence. Srovnává kvality autorského herce s hercem v divadle fórum. Cílem práce je propojit osobní zkušenosti s teorií. Pracuje s odbornou literaturu zabývající se tématem divadla fórum. V závěru práce zkoumá význam a přínos této metody pro diváky.
- Vývoj mé hudební autorské a interpretačn í činnostiDrábková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-13Práce se zabývá otázkami tvorby a interpretace písní, mírou autorského vkladu v různých hudebních uskupeních, inspirací a vlivy na písňovou tvorbu, vztahy interpreta s autorem a interpreta s divákem a v neposlední řadě dorůstáním k vlastním textům. Je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly pojednávají o potřebě vyjadřovat se psaním písní, o cestě k mé písňové tvorbě a o tom, co mě k tvorbě po tematické i po hudební stránce od útlého věku inspiruje. Ve čtvrté, stěžejní a nejobsáhlejší kapitole se zabývám tvorbou písní, tedy styly a typy skládání a podněty pro jejich tvorbu. Poté rozebírám své textařské sklony a dorůstání ke své vlastní písňové tvorbě. Dále popisuji práci s aranžemi a interpretacemi svých písní, jejich proměny v průběhu času a možné experimenty. Nakonec řeším míru autorského vkladu v různých hudebních uskupeních, otázky různých pojetí interpretace písní, otázky interpreta, který je zároveň autorem, a vztah k divákovi, kde vysvětluji svou představu imaginárního diváka.
- Výzvy k herecké autenticitěCausidisová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-22V předložené práci se autorka zabývá hledáním autenticity. Do té míry, do které je to možné se snaží tento pojem vysvětlit. Jaké aspekty jsou k autentickému projevu nápomocné. Jakou roli zde hrají pojmy autorství, meditace, zájem. Nejvíce ji zajímá propojení autentičnosti a herectví. Zda je takové propojení možné a proč se jím zabývat. Ve druhé části dokládá své osobní a profesní zkušenosti jako reflexi svého zkoumání.
- ZPĚTNÁ VAZBASušánková, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-06Tato práce se zabývá zpětnou vazbou v semináři autorského čtení, kterou dávají studenti k autorským textům. Autorka se zabývá různými druhy zpětné vazby, strategií připomínkování a jak ovlivňuje zpětná vazba autora. Především reflektuje svoje zkušenosti, které nasbírala během šesti semestrů na semináři autorského čtení.